Sinds 2010 (vanaf 2007 stage) werk ik bij het bedrijf, er werd altijd al hbo gevraagd voor mijn functie, ze hebben ons altijd een hand boven het hoofd kunnen houden maar de gemeente heeft nu echt beslist dat ze hbo ers willen inzetten in 2015. Vooral omdat het werk gaat veranderen. Ik heb een assessment gedaan, dit sloot heel erg aan bij mij, dit is echt wie ik ben. Helaas kwam daar uit dat ik niet geschikt ben voor het nieuwe werken (qua competenties) en dat sluit ook wel aan bij mijn beeld van het werken. Het werk wat ik NU leuk vind gaat sowieso verdwijnen.
Nu kan ik solliciteren op een andere functie binnen het bedrijf, 0-4 jarigen, opvoedondersteuning en taalontwikkeling bij deze kinderen en dan vooral de ouders helpen bij deze vraagstukken. Als ik zou zeggen, ja ik wil de baan moet ik een assessment doen, voor deze competenties, maar nu...... Vind ik het niet leuk om met deze doelgroep te werken, ik heb echt NIKS met 0-4 jarigen, heb ik nog geen kaas gegeten van opvoedondersteuning (dit valt natuurlijk te ontwikkelen). Ik weet gewoon ergens dat er uit dat assessment komt dat ik niet geschikt ben voor die job.
Nu ben ik veel aan het praten met collega's enzo, daar komen eigenlijk 2 dingen uit....
- een baan aannemen waar je eigenlijk niet 100% achter staat, maar je hebt wel een baan!
- een half jaar begeleid worden (en betaald) en opzoek gaan naar een nieuwe baan, ALS die er is, in mijn sector nog best lastig.
Ik las ooit eens een hele mooie spreuk
"When found with two choices, simply toss a coin.
It works not because it settels the question for you,
But in that brief moment when the coin is in the air,
You suddenly know what you are hoping for."
Als ik dat doe zou ik hopen dat hij valt op niet doen, want diep van binnen weet ik dat ik het niet zou willen!
1 collega zei: "gewoon doen, wat heb je te verliezen, ga gewoon dat assessment in, straks past het wel bij je..."
Een andere collega zei ook dat ik een breder assessment zou kunnen aanvragen om te kijken wat er dan wel bij me past.
Ik wordt gek van het malen in mn hoofd, was er maar een kant en klaar antwoord, maar die is er niet
Graag zou ik jullie mening eens willen lezen, zodat ik hopelijk mijn eigen mening daaruit kan vormen.