Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Roodvos schreef:Ingevuld.
Bij vraag 8 mis ik de optie “anders”. Ik heb mijn paard verzekerd bij Equine Risk. Daar ben ik terecht gekomen omdat ik ooit een paard via Interpolis had verzekerd. En daar kwam ik weer terecht omdat ook andere verzekeringen bij Interpolis had. Toen de paardenverzekering van Interpolis zelfstandig verder ging ben ik gewoon mee gegaan. Dat is tegenwoordig dus Equine Risk.
Vraag 34 is een beetje een vreemd met 10% van de verzekerde waarde voor ziektekosten. Een onderzoek bij een kliniek is niet afhankelijk van de waarde van het paard. Een bepaalde scan kost voor een paard van 50.000 euro net zoveel als voor een paard van 5.000 euro. Het is een beetje gek dat eigenaar A daarvoor een jaarpremie van 5000 euro zou moeten betalen en eigenaar B maar 500. Ik betaal nu een vast jaarbedrag voor de ziektekostenverzekering. Dat vind ik een veel beter uitgangspunt. Maar om bij de aard van de vraag te blijven: ik zou dan zeggen 10% van de verzekerde waarde met een maximum van (bijvoorbeeld) 500 euro per jaar.
Veel ontevredenheid over de paardenverzekeringen komt mijn inziens voort uit:
a) Mensen lezen de voorwaarden niet goed en/of kunnen ze niet goed begrijpen,
b) Mensen kunnen niet rekenen (en/of hebben daar geen zin in)
En het gevolg daarvan is dat eigenaar geen/minder uitkering krijgen als waarop gerekend werd, of meer premie moet betalen dan verwacht, enz. En dat is natuurlijk zuur, maar niet de fout van de verzekering. Maar ik denk dat er wel winst is te behalen met betere uitleg, vooral bijvoorbeeld: wat zijn orthopedische of van binnen uit komende aandoeningen.
Nog een paar recente topics over dit onderwerp waar je wellicht ook nog info uit kan halen voor je onderzoek:
[TAO] Paard verzekeren, wel of niet doen?
[TAO] Verzekeren paard: heb je er iets aan?
Roodvos schreef:Ingevuld.
Veel ontevredenheid over de paardenverzekeringen komt mijn inziens voort uit:
a) Mensen lezen de voorwaarden niet goed en/of kunnen ze niet goed begrijpen,
b) Mensen kunnen niet rekenen (en/of hebben daar geen zin in)
En het gevolg daarvan is dat eigenaar geen/minder uitkering krijgen als waarop gerekend werd, of meer premie moet betalen dan verwacht, enz. En dat is natuurlijk zuur, maar niet de fout van de verzekering. Maar ik denk dat er wel winst is te behalen met betere uitleg, vooral bijvoorbeeld: wat zijn orthopedische of van binnen uit komende aandoeningen.
Nog een paar recente topics over dit onderwerp waar je wellicht ook nog info uit kan halen voor je onderzoek:
[TAO] Paard verzekeren, wel of niet doen?
[TAO] Verzekeren paard: heb je er iets aan?