Onderzoek paardenverzekering. Win een deken!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anvisa

Onderzoek paardenverzekering. Win een deken!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-14 16:24

Heb jij je paard verzekerd? Waarom? Of waarom niet?

Voor mijn scriptie doe ik onderzoek naar het verzekeren van paarden. Niet alleen op het forum maar ook als je paardenliefhebbers spreekt hoor je veel negatieve ervaringen over het verzekeren van paarden. Maar hoe kan dit? Sluit de huidige paardenverzekering nog wel aan bij de behoeften van de paardenbezitter?

Met dit onderzoek hoop ik de paardenverzekering maatschappijen een advies te kunnen geven zodat er in de toekomst een betere afstemming kan worden gerealiseerd.

De enquête is te vinden in de volgende link: Ga naar de enquête!

Alvast bedankt!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-12-14 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Reclame uit OP verwijderd

Kirsha

Re: Onderzoek paardenverzekering. Win een deken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 16:33

Ingevuld. Er stond alleen ergens iets wat ik vreemd vond, volgens mij bij de voorstellen voor een verzekering. 'Indien het paard komt te overlijden door sterfte', dat is toch hetzelfde?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 16:38

Ook ingevuld. :j

Anvisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-14 16:47

Kirsha schreef:
Ingevuld. Er stond alleen ergens iets wat ik vreemd vond, volgens mij bij de voorstellen voor een verzekering. 'Indien het paard komt te overlijden door sterfte', dat is toch hetzelfde?

Bedankt voor je reactie, ik ga het aanpassen! :j

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 16:57

:D ingevuld!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 17:06

Ingevuld.

bernadetl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 17:07

:) ingevuld!

Brigitte_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 17:08

Ingevuld! :)

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 17:12

Ingevuld :)

Merel_Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 17:15

Ingevuld!

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 17:21

Ah paardenverzekering breek me de bek niet open.
Zal eens kijken of ik wat kan betekenen ivm je onderzoek.

Anvisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-14 17:25

moyra schreef:
Ah paardenverzekering breek me de bek niet open.
Zal eens kijken of ik wat kan betekenen ivm je onderzoek.

Ik hoop het! Mocht je je ei niet kwijt kunnen is een PB ook welkom :)

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 17:31

ik heb hem ook ingevuld :)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 17:34

Ik heb hem ingevuld. Vroeger wel verzekerd. Nu niet meer

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 17:39

Ingevuld.

Bij vraag 8 mis ik de optie “anders”. Ik heb mijn paard verzekerd bij Equine Risk. Daar ben ik terecht gekomen omdat ik ooit een paard via Interpolis had verzekerd. En daar kwam ik weer terecht omdat ook andere verzekeringen bij Interpolis had. Toen de paardenverzekering van Interpolis zelfstandig verder ging ben ik gewoon mee gegaan. Dat is tegenwoordig dus Equine Risk.

Vraag 34 is een beetje een vreemd met 10% van de verzekerde waarde voor ziektekosten. Een onderzoek bij een kliniek is niet afhankelijk van de waarde van het paard. Een bepaalde scan kost voor een paard van 50.000 euro net zoveel als voor een paard van 5.000 euro. Het is een beetje gek dat eigenaar A daarvoor een jaarpremie van 5000 euro zou moeten betalen en eigenaar B maar 500. Ik betaal nu een vast jaarbedrag voor de ziektekostenverzekering. Dat vind ik een veel beter uitgangspunt. Maar om bij de aard van de vraag te blijven: ik zou dan zeggen 10% van de verzekerde waarde met een maximum van (bijvoorbeeld) 500 euro per jaar.

Veel ontevredenheid over de paardenverzekeringen komt mijn inziens voort uit:
a) Mensen lezen de voorwaarden niet goed en/of kunnen ze niet goed begrijpen,
b) Mensen kunnen niet rekenen (en/of hebben daar geen zin in)
En het gevolg daarvan is dat eigenaar geen/minder uitkering krijgen als waarop gerekend werd, of meer premie moet betalen dan verwacht, enz. En dat is natuurlijk zuur, maar niet de fout van de verzekering. Maar ik denk dat er wel winst is te behalen met betere uitleg, vooral bijvoorbeeld: wat zijn orthopedische of van binnen uit komende aandoeningen.

Nog een paar recente topics over dit onderwerp waar je wellicht ook nog info uit kan halen voor je onderzoek:
[TAO] Paard verzekeren, wel of niet doen?
[TAO] Verzekeren paard: heb je er iets aan?

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 18:57

Ingevuld! :)

oscar1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 19:10

Ingevuld

Anvisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-14 15:38

Roodvos schreef:
Ingevuld.

Bij vraag 8 mis ik de optie “anders”. Ik heb mijn paard verzekerd bij Equine Risk. Daar ben ik terecht gekomen omdat ik ooit een paard via Interpolis had verzekerd. En daar kwam ik weer terecht omdat ook andere verzekeringen bij Interpolis had. Toen de paardenverzekering van Interpolis zelfstandig verder ging ben ik gewoon mee gegaan. Dat is tegenwoordig dus Equine Risk.

Vraag 34 is een beetje een vreemd met 10% van de verzekerde waarde voor ziektekosten. Een onderzoek bij een kliniek is niet afhankelijk van de waarde van het paard. Een bepaalde scan kost voor een paard van 50.000 euro net zoveel als voor een paard van 5.000 euro. Het is een beetje gek dat eigenaar A daarvoor een jaarpremie van 5000 euro zou moeten betalen en eigenaar B maar 500. Ik betaal nu een vast jaarbedrag voor de ziektekostenverzekering. Dat vind ik een veel beter uitgangspunt. Maar om bij de aard van de vraag te blijven: ik zou dan zeggen 10% van de verzekerde waarde met een maximum van (bijvoorbeeld) 500 euro per jaar.

En het gevolg daarvan is dat eigenaar geen/minder uitkering krijgen als waarop gerekend werd, of meer premie moet betalen dan verwacht, enz. En dat is natuurlijk zuur, maar niet de fout van de verzekering. Maar ik denk dat er wel winst is te behalen met betere uitleg, vooral bijvoorbeeld: wat zijn orthopedische of van binnen uit komende aandoeningen.

Nog een paar recente topics over dit onderwerp waar je wellicht ook nog info uit kan halen voor je onderzoek:

Hallo Roodvos,

Super bedankt voor je uitgebreide reactie.

Goed dat je het antwoord van vraag 8 toelicht, deze optie was niet in mij opgekomen. Een antwoord "Anders" was in dit geval zeker op zijn plaats geweest.

Ook bedankt voor de aanvulling van vraag 34. Het was erg lastig om het idee in een paar zinnen uit te leggen. Het idee is dat er bij dit voorstel niet meer echt naar de verzekerde waarde van het paard wordt gekeken, maar dat men een bedrag "reserveert" bij de verzekering en zodoende dus altijd geld achter de hand heeft om het paard te helpen. In welk vaatje dit precies moet worden gegoten is een volgende (lastige) stap.

De punten die je aankaart over de ontevredenheid kloppen als een bus. Ik neem dit ook zeker mee.

Verder iedereen bedankt voor de reacties!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 15:54

Ingevuld

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 16:20

Roodvos schreef:
Ingevuld.

Ik betaalde voor mijn paard de helft aan verzekering als voor mezelf, een hoop geld dus. Met zeer uitbreide dekking werd er nog steeds amper vergoed bij ziektekosten.
Het geld wat ik voor verzekering betaalde had ik beter kunnen sparen en daarmee 85% van de factuur kunnen betalen ipv minder dan 10% vergoed krijgen.
De polissen en dekkingen waren onduidelijk, waarbij een adviseur had geholpen, helaas kregen we niet de dekking die ons beloofd werd.

Hierdoor ben ik zeer ontevreden geweest.

Daarom dus optie C: verkeerde voorlichting door adviseur van betreffende maatschappij

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 16:33

Ingevuld, bij vraag 20 mis ik alleen de optie 'geen mening'. Ik heb bij mijn verzekering namelijk nog nooit contact gehad met het hoofdkantoor en ik heb nog nooit schade hoeven te claimen. Ik heb er maar tevreden ingevuld hahah

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 16:43

Ingevuld :)

Mis af en toe de optie 'nvt'

AppleDumplin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 16:45

Ingevuld!Goede enquête :j

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 16:55

Ingevuld, duidelijk opgezet! :)
Succes met je onderzoek!

ioontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 23:03

Ingevuld!! Ben heel benieuwd of er n.a.v. dit onderzoek ook iets gaat veranderen in de keuzes bij paardenverzekeringen. Succes!