[ENQ] Beenblessures bij paarden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Micks

[ENQ] Beenblessures bij paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-14 14:54

Hallo Bokkers!

Een vriendin van mij doet een onderzoek voor haar studie. Zij heeft een vragenlijst samengesteld met betrekking op beenblessures bij paarden. Zouden jullie haar willen helpen door de enquête in te vullen? Hoe meer antwoorden, hoe beter natuurlijk!

De link naar de vragenlijst:
http://www.thesistools.com/web/?id=442946

Alvast bedankt voor jullie medewerking +:)+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-12-14 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel + OP aangepast verzoek TS

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 19:34

Ik wilde de enquete in gaan vullen, bleek het over beenblessures bij paarden te gaan :+
Misschien er even bij zetten?

Micks

Re: Vragenlijst beenblessures

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-14 10:28

Thanks voor de tip Wieke86, heb gevraagd of ze het willen veranderen voor me!

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 10:37

Ingevuld.

Alleen het hypothetische product dat zogezegd kan ondersteunen en 2000 euro kost zou ik wel eerder specifiëren. Of is het enkel om te kijken welke mensen er 2000 euro willen spenderen aan een product?

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 10:41

Heb hem ingevuld. Nou heeft Vp al 3 beenblessures gehad in zijn carrière dus heb me maar gericht op de grootste -kleine peesblessure

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 10:42

Ik ben begonnen met invullen en halverwege gestopt. De vragenlijst is on overzichtelijk. Keuze mogelijkheden is handiger. En nu staan er heel vaak 2 a 3 vragen in 1 vraag. Zo'n vragenlijst moet je interviewen of een betere enquete maken. Zoals deze gemaakt is kun je er bijna onmogelijk een betrouwbare conclusie uittrekken.

Micks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-14 10:50

Ik weet het fijne niet van haar onderzoek. Volgens mij is het voor haar erg belangrijk inzicht te krijgen over de producten die momenteel gebruikt worden wanneer er sprake is van een blessure en wat eraan gedaan wordt om dit te voorkomen. Over de specificaties van het dure product kan ik niet zoveel zeggen, puur omdat ik daar niks van weet.
Nini_roosje, bedankt voor de feedback. Ik ga het aan haar doorgeven.

Hebben jullie nog meer bruikbare tips en/of feedback? Dan zal ik haar vanmiddag het topic laten lezen zodat ze haar vragenlijst kan optimaliseren/herschrijven oid.

Bedankt voor het invullen en meedenken :)!

oscar1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 10:56

Ik heb hem ingevuld. Maar keuze mogelijkheid zo het wel prettiger maken om in te vullen.
Ik vond het wel erg lastig om antwoord te geven op de vraag of je 2000 euro uit wil geven voor een product. Ik had graag wat meer informatie over het product willen hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 10:58

Maaykie schreef:
Ik weet het fijne niet van haar onderzoek. Volgens mij is het voor haar erg belangrijk inzicht te krijgen over de producten die momenteel gebruikt worden wanneer er sprake is van een blessure en wat eraan gedaan wordt om dit te voorkomen. Over de specificaties van het dure product kan ik niet zoveel zeggen, puur omdat ik daar niks van weet.
Nini_roosje, bedankt voor de feedback. Ik ga het aan haar doorgeven.

Hebben jullie nog meer bruikbare tips en/of feedback? Dan zal ik haar vanmiddag het topic laten lezen zodat ze haar vragenlijst kan optimaliseren/herschrijven oid.

Bedankt voor het invullen en meedenken :)!

Zeker de eerste vragen kun je makkelijk standaardiseren. bijv. Wat voor soort been blessure heeft het paard gehad?
- Peesblessure
- blessure in de hoef
- blessure in de knie
enz. Of je maakt het nog specifieker.

En de vraag hoelang duurt deze blessure?
- 0 - 4 weken
- 4 - 8 weken
- 8 - 12 weken
enz.

Dan kun je veel makkelijker conclusies trekken. Wanneer je met open vragen werk en dan ook nog 2 a 3 vragen in 1 vraag stelt. Is de kans op missing values (het niet invullen van een vraag) heel groot. En dat kan je uitslagen beïnvloeden.

Ben eigenlijk wel benieuwd voor wat voor studie ze onderzoekt.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 11:00

Ingevuld :) Als ze echt wilt weten welke producten vaak gebruikt worden en wat er gedaan wordt ter preventie, maakt ze beter meerkeuze vragen, bv.:

-welke beenblessure heeft uw paard? 10 antwoordmogelijkheden + optie anders (en daar plaats om neer te zetten wat)
-welke medicatie/product krijgt hij? 10 antwoordmogelijkheden + optie anders (en daar plaats om neer te zetten wat)
-preventie? 5 antwoordmogelijkheden + optie anders (en daar plaats om neer te zetten wat)

Dan kan je per respondent via statistiek zien of er bij dezelfde blessure naar dezelfde producten/preventie gegrepen wordt.

Lisanne1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 11:01

ingevuld. wel vind ik je vragen beetje onduidelijk. zelfde of het 2000 euro waard is. wat voor iets is dit dan waar moet ik aan denken?

Zou zelf voor multiepegok gaan ;)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 11:01

Zoals Nini roosje zegt dus :)

Nu zal ze zelf manueel alle antwoorden na moeten gaan en kijken of ze vergelijkbare blessures kan koppelen aan vergelijkbare medicatie (en da's lastig want ook niet iedereen gebruikt dezelfde woorden of merknaam!)