Midden in schooljaar overstappen van opleiding: Stufi?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Midden in schooljaar overstappen van opleiding: Stufi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 15:09

Hoi,

Wegens een tekort van "maar liefst" 3 studiepunten moet ik helaas stoppen met mijn opleiding. Nu heb ik besloten een thuisstudie te gaan doen bij de NTI waar je wel studiefinanciering voor krijgt (dit is normaal gesproken inderdaad niet het geval, maar bij deze opleiding dus wel) zodat ik gelijk door kan studeren en niet tot september uit mijn neus zit te eten :') . Mijn vraag; moet je je gewoon overschrijven bij studielink en loopt je stufi dan gewoon door? Of moet je je uitschrijven en weer inschrijven waardoor je misschien even zonder zit?

Ik ga uiteraard een belletje doen voor de zekerheid, maar ben nu alles een beetje aan het uitzoeken en wellicht is er iemand die hier ervaring mee heeft. :)

Alvast bedankt!

loveslimpie

Re: Midden in schooljaar overstappen van opleiding: Stufi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 15:16

ik heb me in juni uit en weer ingeschreven voor een studie en mijn stufie liep gewoon door ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 15:20

Fijn! Dat stelt me al een beetje gerust :) Bedankt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 15:23

Je kunt sowieso aanspraak maken op de overbruggingsperiode van DUO.

Dit staat op de site:
Geld tussen oude en nieuwe opleiding
Je kunt tussen beide opleidingen studiefinanciering krijgen en je studentenreisproduct blijven gebruiken. Dit noemen we een ‘overbrugging’. Je mag maximaal 4 maanden overbruggen. Geef je nieuwe opleiding zo snel mogelijk door om een overbrugging te krijgen.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 15:52

Welke opleiding bij het NTI krijg je dan wel stufi voor. Ben even nieuwsgierig. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 22:58

Rechten en toegepaste psychologie. Ik ga toegepaste psychologie doen :)
EDIT: Je komt overigens alleen in aanmerking voor stufi als dat ook bij een normale voltijds zo zou zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 14:40

Voor mensen die in de toekomst in dezelfde situatie komen; je moet je studie gewoon aanpassen op MijnDuo.nl en dan verandert er niets. Daarnaast uiteraard Studielink rondbreien.

Tis allemaal geregeld dus :D