Hallow allemaal!!!
Ik ben vandaag een dagje meegelopen met de dierenarts vanuit school!! Het was superleuk en ook zielig. Ik kwam binnen en het eerste wat je rook als je achter kwam was de geur van iemand met diarree en net zo was het. Een pup van 9 weekjes (golden retriever) was hartstikke ziek. Heel zielig. Die had dus net gepoept en die poepte gewoon water uit. Dat was te zielig voor woorden. Toen de dierenarts zelf kwam ging ze ook aan het infuus. Dus eerst een soort spuit er in. Ging de naald eruit en dan is het bedoeling dat het buisje en reservoir dingetje vollopen met bloed. Bij het eerste pootje lukte niet helemaal maar het tweede pootje wel en dat ging ook echt heel snel. Toen ging de pup een kennel in. Met een warme lamp. Toen hadden we even gezeten en zitten wachten tot de eerste klanten zouden komen. De eerste klant was met een hele grote hond. Anderhalve kop kleiner als mij (ik ben 1.55 ongeveer) dus das groot. Die ging vooral op controle voor zijn achterpoot want daar had die laatst probleem mee. Dat was zo gepiept. De volgende klant had een hond en een kat bij. De kat had een wondje wat niet wou helen. Antibiotica en jodium en nog iets anders wat ik niet weet zou het beter moeten maken. De hond had vreselijk veel vlooien. Ze zat echt helemaal onder. De 3e klant had 2 honden bij. Die hadden wondjes bij de pootjes en nageltjes. Gewoon goed schoonhouden en dan zou het over moeten gaan. Toen wad het weer even pauze en waren de mensen van de kleine pup er. Die hadden even met de dierenarts overlegd wat er zou gebeuren. De pup blijf in ieder geval het hele weekend bij de dierenarts. Toen gingen we weer koffie en thee drinken en hadden ze me verteld wat voor opleiding je moest doen, wat de leuke en minder leuke dingen waren van de baan. We hadden het ook heel gezellig. Toen kwam de volgende klant. Dat was een hond die gewoon op controle kwam. Dat was echt een hele mooie hond. De laatste hond was ook best wel groot. Niet zo groot al de eerste maar groot. Die had een probleem met de hak achter aan het beentje. Die was even op een controle hoe het ging. Het ging goed met die hond dus dat was fijn. Toen ging het infuus bij de pup eruit en mocht ik even bij haar zijn. Nou ze moest weer een poepen. Gelukkig is ze hartstikke zindelijk nu al. Ze laat merken al ze moet en gaat netjes achter bij de stenen vloer (tegels) poepen zodat het makkelijk opgeruimd kan worden. Dus slim is ze wel. Daarna ging ze met eten, drinken, een bench en een mandje een grote kennel met een warmtelamp in. In de bench lag ook een deken waar ze zo nodig op kan poepen. Daar was die speciaal voor gemaakt. Toen nog even poetsen en naar huis. Ikzelf heb dus vooral meegekeken en ik mocht ook helpen. Ik hield de dieren bijvoorbeeld rustig en bij het infuus aanbrengen mocht ik dingetjes aangeven. Ik mocht ook poetsen. Das wat minder maarja dat moet echt heel erg schoon zijn allemaal. Datis superbelangrijk zeiden ze. Lijkt me ook logisch. Aangezien dieren niet nog zieker moeten worden natuurlijk.
Ik vond het superleuk en ik heb er echt heel veel van geleerd. Grote kans dat ik dierenarts word.