ik werk nu al vanaf 2011 bij een baas, in 2012 heb ik contract verlenging gehad en in 2013 hebben zij mij 3 maanden zwart laten werken. en daarna een nieuw contract gegeven, nu 2014 hoor is dus een vast contract te krijgen en nu heb ik dus weer een jaar verlenging gehad.
hier ben ik niet blij mee ik wil gewoon zekerheid voor mijn toekomst! ik ben 21 en ik zou ook graag op mijzelf gaan wonen volgend jaar oid.
Nu is het dus zo, is er iemand weet of ik nu een vast contract hoor te krijgen? zo ja hoe?
mijn onderbaas had mij beloofd na overleg met de baas dat ik een vast contract zou krijgen, dus ik was helemaal blij en nu krijg ik een verlenging onder mijn neus geschoven??
Dat is wel heel vreemd.. Je kan er altijd naar vragen toch?
Cemlys
Geplaatst: 30-11-14 21:50
Ze hoeven je maar een vaste te geven bij de derde verlenging, of naar 3 jaar werken, gezien ze je in 2013 zwart hebben laten werken ben je er 3 maand uit geweest en dan begin je weer van voor af aan. Ze mogen nu dus weer een tijdelijke geven.
Als je er 3 maand uit bent geweest, mag je daarna toch gewoon weer 3 keer een jaarcontract? Zij is er 3 maand 'uit geweest'(zwart werken) en er daarna weer ingekomen. Volgens mij mag het dan. (m.u.v. zwartwerken natuurlijk )
Anoniem
Geplaatst: 30-11-14 21:52
Dat geldt alleen als je ouder bent... Onder de 27 mogen ze je vaker een los contract geven. En omdat je een poosje zwart gewerkt hebt tellen ze dat niet mee, dan ben je weer opnieuwe begonnen.
Als je er 3 maand uit bent geweest, mag je daarna toch gewoon weer 3 keer een jaarcontract? Zij is er 3 maand 'uit geweest'(zwart werken) en er daarna weer ingekomen. Volgens mij mag het dan. (m.u.v. zwartwerken natuurlijk )
Dat klopt ja.
Indi_Vito
Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-14 21:53
hmm lekker dan :/ als ik dat had geweten dat ze dit hadden geflikt vorig jaar had ik het niet gedaan :/
Tja, ik snap ook niet waarom je die drie maanden zwart hebt geaccepteerd? Lijkt me logisch dat ze dan zoiets proberen. Ik zou gewoon deze verlenging accepteren, als je dan na juli 2014 nog een verlenging krijgt, dat is het wel een vast contract.
Je bent daar op papier 3 maanden uit dienst geweest. Dus dit wordt je 2e contract weer. Een hele smerige manier die vaker gedaan wordt. Maar heb jij je dan niet afgevraagd waarom je 3 maanden uit dienst moest en dan zwart uitbetaald werd? En weet je wel dat dit strafbaar is? Voor je baas, maar ook voor jou? Een beetje naïef vind ik dit wel hoor.
Ik vraag me af of je bij zo'n bedrijf uiteindelijk wel een vast contract krijgt? Sta er niet van te kijken als ze straks weer voor een jonger en goedkoper iemand gaan als je contract weer afloopt.
Vayo
Geplaatst: 30-11-14 22:53
zanakuzies schreef:
juli 2014? november 2015 bedoel je neem ik aan ??
Je kunt ook een half jaar contract krijgen. Je kunt hier ook om vragen, maar dat is natuurlijk ook weer een risico. Ze kunnen je nu van alles beloven, maar nakomen is een tweede
EDIT: ik zou wel een uitkijken om hier te vermelden dat je daar 3 maanden zwart gewerkt hebt om een vast contract te omzeilen en je werkgever in je profiel te zetten! Je weet maar nooit!
Laatst bijgewerkt door Vayo op 30-11-14 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt