frans leren schrijven

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

frans leren schrijven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-14 13:03

Ik wil graag meer frans leren schrijven. Ik heb een basis aan frans maar oefen deze eigenlijk niet voldoende om er vloeiend mijn weg mee te weten in het schrijven. :)
Ik oefen met duolingo om mijn schrijven een beetje uit te breiden (en mijn woordenkennis) maar dan leer je nog steeds niet echt vloeiend schrijven imo. :)

zijn er bokkers met tips om meer te kunnen bezig zijn met de franse taal? (en het gaat me dan in eerste instantie vooral om schrijven. Naar Parijs of Frankrijk gaan ligt niet binnen mijn mogelijkheden dus die optie vervalt. :D)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 13:49

Van Frans lezen leer je ook erg veel. Boeken/artikelen lezen dus.

Sheran

Re: frans leren schrijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 13:50

Lezen inderdaad, ondertiteling in het Frans aanzetten op DVD's, en natuurlijk Franse penvrienden zoeken :).

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-14 11:45

Ik was via interpal aan het proberen om aan franse mail/pb maatjes te komen, helaas ben ik inmiddels ontelbare huwelijksaanzoeken (en scheidingsverzoeken zo van "als je dan van je man af gaat kan je met mij trouwen) rijker maar nog geen franse penvriend(in) ^)

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 11:56

Oeh dat zou ik ook wel leuk vinden!

Ik doe 'al ' 2 en een half jaar franse cursussen dit is dan 1 x per week. Alleen dat is eigenlijk te weinig om het gewoon helemaal vloeiend te kunnen op een gegeven moment. Alsnog ben je dr dan te weinig mee bezig.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-14 12:15

Inderdaad. Ik kan me dus wel behelpen, kan het ook lezen maar zelf schrijven vergt imo nog te veel "nadenken" zegmaar. :)

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 12:24

Ik onderhoud mijn Frans door te bellen met mijn familie in Frankrijk, dus spreken blijft altijd goed gaan, maar schrijven is ondertussen hopeloos, hoewel ik het ooit volledig vanzelf kon. Dus ik volg hier eventjes.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-14 12:31

Momenteel ben ik in duolingo aan het worstelen met de ontkenningen. %) >;)

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 12:39

Misschien leuk om via bokt wat meer aan het Franse schrijven te doen? :P
Misschien dat er meerdere zijn die dit leuk vinden, kunnen we elkaar een beetje helpen?

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 12:44

Er is ook ooit zo'n topic geweest waar iedereen Engels sprak, maar dat verliep niet helemaal vlot. Geen idee wat daarmee gebeurd is :+

Het is normaal dat lezen snel veel makkelijker is dan schrijven. Dat heb ik ook met Spaans. Wat over het algemeen heel goed helpt is een serie of een aantal films kijken in de taal :) Maar dat helpt natuurlijk niet specifiek om te schrijven. Zijn er niet nog andere sites waarop je een pennenvriend(in) kan vinden? Of je aanmelden op een Frans paardenforum :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 12:52

Als Engels al niet loopt, zal frans zeker niet lopen... := Zijn denk ik op bokt veel meer mensen die redelijk goed engels kunnen dan mensen die frans kunnen/willen leren. :=
Hoewel ik wel zou open staan voor een frans topic al zal het frans met haar op zijn hier. _O-

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 12:53

Een Frans lesboek kopen :)

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 12:53

Maar het liep vooral mis omdat er mensen lastig deden dat het nog altijd een nederlandstalig forum was, denk ik := Misschien even een modje PB'en of je ergens een Frans topic mag opstarten?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 13:00

ik heb even een mod een pb gezonden. :)

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 13:02

Ja dat zal je altijd hebben denk ik...

Ben benieuwd! Ben dr wel voor in!

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 13:09

Ik zou ook wel willen meepraten dan :) Mijn Frans is enórm achteruit gegaan sinds ik Spaans studeer :o

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 13:09

penpal-gate.net zit ik zelf op om mijn engels te verbeteren. Er wordt daar ook veel frans gesproken, dus dan zou je daar even op moeten kijken? Die rare mannetjes blijven er altijd, maar als je ze negeert houden ze op :) Ik heb daar super leuke gesprekken :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 13:18

antwoord is positief, ze gaan alleen even bespreken ivm eventuele afspraken zoals temmen wanneer het voor huiswerk misbruikt zou worden bv. :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 16:57

Een Frans topic is inderdaad leuk, maar je leert er hoogstwaarschijnlijk slecht Frans van. Waar het wel voor kan helpen is om je wat sneller/makkelijker uit te kunnen drukken. Ik heb een jaar in Frankrijk gewoond (uitwisseling voor de studie) en praatte daar alleen maar Frans. In het eerste semester was dat veel met andere buitenlanders, en daar heb ik het tweede semester toch wel weer wat van af moeten leren, we voegden zelf woorden in zoals we dachten dat ze gebruikt werden en dat was niet altijd goed. Maar ja, je moest je toch verstaanbaar maken...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 17:36

[STW] ici, nous parlons français
alstublieft! :)

Sheran: met wat geluk treffen we iemand die ons graag wil verbeteren indien we fouten maken (da's een beetje de bedoeling :D)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 21:46