Enquete voor de relatie tussen Boer & Burger

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Enquete voor de relatie tussen Boer & Burger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 13:49

Hallo bokkers!

Voor mijn opleiding zijn we bezig met een onderzoek naar de relatie tussen de boer en de burger. Hiervoor hebben wij een enquete opgesteld en ik zou het supertof vinden als jullie deze willen invullen!

Hier is hij te vinden:
http://www.enquetemaken.be/toonenquete.php?id=210486

Iedereen kan hem invullen! Geheel anoniem en kost maar een paar minuutjes :)

Groetjes,
Marjolijn

FriesWytske

Re: Enquete voor de relatie tussen Boer & Burger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 13:52

Vind hem toch niet zo anoniem als je al moet vertellen bij welk bedrijf je werkt.

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 13:55

Heb het ingevuld voor je!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 13:55

FriesWytske schreef:
Vind hem toch niet zo anoniem als je al moet vertellen bij welk bedrijf je werkt.

Je moet helemaal niks :) En het gaat er voor ons om dat de functies bij bedrijven wel van toepassing is op de rest van de informatie. Daarbij, is er niemand die je door middel van je functie jou kan vinden :)

Dus ja, dat is wel erg anoniem. Je naam hoef je niet te vertellen etc. En als je bij een klein bedrijf werkt dan gebruiken we dat echt niet letterlijk :)

Kermis schreef:
Heb het ingevuld voor je!

Bedankt!

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 13:55

FriesWytske schreef:

Je hoeft toch niet de exacte naam te noemen?
Ik heb gewoon zorgboerderij ingevuld.

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 14:08

ingevuld!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 14:14

Bedankt!! Al 24 ingevulde enquetes, super :D

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 14:36

Ik heb m ook voor je ingevuld, wel wat aanmerkingen:
De enquete begint over boeren, later heb je het over de melkveesector.
Kun je het wat specifieker maken? Boeren is niet hetzelfde als de melkveesector :)
Bij sommige vragen zijn meerdere antwoorden van toepassing, maar ik mag er maar 1 kiezen, bijv.
Wat is uw relatie tot de melkveesector?
Ik ben boer, consument en ik werk bij een bedrijf in de melkveesector :P
Daarnaast moet je nog even letten op spelfoutjes, 'wat vind u', moet zijn 'wat vindt u' ;)
Succes ermee!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 14:46

meikemarieke schreef:
Ik heb m ook voor je ingevuld, wel wat aanmerkingen:
De enquete begint over boeren, later heb je het over de melkveesector.
Kun je het wat specifieker maken? Boeren is niet hetzelfde als de melkveesector :)
Bij sommige vragen zijn meerdere antwoorden van toepassing, maar ik mag er maar 1 kiezen, bijv.
Wat is uw relatie tot de melkveesector?
Ik ben boer, consument en ik werk bij een bedrijf in de melkveesector :P
Daarnaast moet je nog even letten op spelfoutjes, 'wat vind u', moet zijn 'wat vindt u' ;)
Succes ermee!

Ja klopt, maar bij de relatie gaat het ons echt om de belangrijkste relatie is :)
Boeren staat inderdaad in de titel, maar we moeten in het project specificeren op de melkveesector. Ik snap je verwarring :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 14:52

Ingevuld

Ik zou de volgorde van vragen nog even nakijken die was in sommige gevallen zeer onlogisch

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 14:55

Seven schreef:
Ingevuld

Ik zou de volgorde van vragen nog even nakijken die was in sommige gevallen zeer onlogisch

Wat vond je onlogisch? :)

Lisadliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 15:03

Ingevuld :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 15:13

Op pagina 2 bijv
wat is uw relatie tot melkvee sector / wat is uw beeld van de reguliere melkveesector en dan de vraag of je er wel eens op een melkveebedrijf bent geweest. Dat vind ik een onlogische volgorde ;)

Lijkt mij logischer eerst te vragen of iemand er geweest is en dan kijken wat hun mening was naar aanleiding van dat een bezoek

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 19:18

Ik heb hem ingevuld, maar relatie tussen consument en burger? Wat kan ik mij daarbij voorstellen?
En ik heb nog een spelfout gespot:
Wat vindt u van de huidige beschikbare informatie over de Nederlandse melkveesector?

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 19:30

Ik heb hem ook ingevuld. :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 19:44

Puntje van Nayomie kwam ik ook tegen, neem aan dat burger boer moet zijn?

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 19:47

Ik heb hem ook voor je ingevuld

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 19:49

Heb hem voor je ingevuld!

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 20:00

Nayomie schreef:
Ik heb hem ingevuld, maar relatie tussen consument en boer? Wat kan ik mij daarbij voorstellen?

Ik had hetzelfde, daarom had ik hem in ook (nog) niet verstuurd.

Ik mis daar specificatie of een voorbeeld oid. Na aanleiding van school en stages, vrienden etc heb ik wel het idee dat ik er wel redelijk wat vanaf weet maar heb ik ook het idee dat er veel misstanden bestaan bij mensen om me heen.
Nu heb ik het idee dat boeren vaak wel openstaan voor uitleg e.d. terwijl burgers/consumenten toch wat sneller de dingen lijken aan te hangen die ze in social media horen, even in het midden gelaten of dit waar is of niet. Afhankelijk van hoe je er imo dan naar kijkt kan je er dus ook op 2 manieren op antwoorden.

manumol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 20:01

Gedaan ;)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 20:01

SusanH schreef:
Puntje van Nayomie kwam ik ook tegen, neem aan dat burger boer moet zijn?

Potjandorie, nu zeg ik het zelf ook nog fout. _O-

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 20:23

Ingevuld maar ik heb je een bult werk bezorgt. }:) Je zou er beter aan doen om minder open vragen te stellen en een betere keuzemogelijkheid te bieden in je antwoorden. Dat zou je een heleboel werk besparen.......

Waar ik werk en wat ik doe lijkt me niet zo relevant maar ik word door de wijze van vraagstelling wel erg beperkt in mijn "uitleg" van mijn relatie tot agrariërs.

Er is bijvoorbeeld op een paardenforum een heel behoorlijke kans om mensen te treffen die hun paard bij een agrariër hebben gestald.
Dat mensen zelf agrariër zijn, kunnen ze niet kwijt en evenmin krijg je een idee of mensen wellicht geen agrariër zijn maar wel ouders hebben die een boerderij hebben of anderszins uit een agrarische achtergrond komen.

Wat zou je willen weten op basis van deze vragen?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 15:53

Bedankt allemaal!

Blacky94 schreef:
Nayomie schreef:
Ik heb hem ingevuld, maar relatie tussen consument en boer? Wat kan ik mij daarbij voorstellen?

Ik had hetzelfde, daarom had ik hem in ook (nog) niet verstuurd.

Ik mis daar specificatie of een voorbeeld oid. Na aanleiding van school en stages, vrienden etc heb ik wel het idee dat ik er wel redelijk wat vanaf weet maar heb ik ook het idee dat er veel misstanden bestaan bij mensen om me heen.
Nu heb ik het idee dat boeren vaak wel openstaan voor uitleg e.d. terwijl burgers/consumenten toch wat sneller de dingen lijken aan te hangen die ze in social media horen, even in het midden gelaten of dit waar is of niet. Afhankelijk van hoe je er imo dan naar kijkt kan je er dus ook op 2 manieren op antwoorden.

Klopt Ellen, wij willen graag weten hoe burgers benaderd willen worden met informatie over de veehouderij en of zij er überhaupt open voor staan.

ikke schreef:
Ingevuld maar ik heb je een bult werk bezorgt. }:) Je zou er beter aan doen om minder open vragen te stellen en een betere keuzemogelijkheid te bieden in je antwoorden. Dat zou je een heleboel werk besparen.......

Waar ik werk en wat ik doe lijkt me niet zo relevant maar ik word door de wijze van vraagstelling wel erg beperkt in mijn "uitleg" van mijn relatie tot agrariërs.

Er is bijvoorbeeld op een paardenforum een heel behoorlijke kans om mensen te treffen die hun paard bij een agrariër hebben gestald.
Dat mensen zelf agrariër zijn, kunnen ze niet kwijt en evenmin krijg je een idee of mensen wellicht geen agrariër zijn maar wel ouders hebben die een boerderij hebben of anderszins uit een agrarische achtergrond komen.

Wat zou je willen weten op basis van deze vragen?

Waar je werkt kan invloed hebben op de kennis die je hebt over de melkveehouderij. Werknemers voor FrieslandCampina kunnen er heel anders tegenaan kijken dan als je bijvoorbeeld ergens werkt en dit bedrijf echt niets te maken heeft met de zuivelindustrie. Daarbij is het dus juist heel interessant om te weten of je een functie hebt binnen een bedrijf dat een primair, secundair of zelfs tertiair verband heeft met de zuivelindustrie of melkveehouderij. Ook als je werkt voor de overheid bij bijvoorbeeld de Partij voor de Dieren kan dit invloed hebben op je kennis en je gevoel bij dit onderwerp.

Wij willen graag weten hoe we de burger kunnen bereiken. We hebben een discussie gepland staan tussen boer en burger en hier zullen ook verschillende bedrijven bij aanwezig zijn. Wij zijn van mening dat het publiek nog te weinig kennis heeft van wat er nu werkelijk gebeurt op een melkveebedrijf. We gaan niet daadwerkelijk de kennis verbeteren, maar willen een soort voorzetje geven.

Mensen kunnen overigens wel kwijt dat ze zelf boer zijn, dit word in de eerder vragen al behandelt. Je andere opmerkingen ga ik meenemen in ons verslag, met name de discussie.

Heel erg bedankt. We zitten inmiddels op bijna 170 ingevulde enquetes en zijn hier héél blij mee!

Tirzaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 15:59

Ingevuld!