Laptop voor studie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fair

Laptop voor studie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-14 19:49

Hallo!

Voor mijn studie merk ik nu wel dat een eigen laptop wel nodig is.
Ik doe mediavormgeving, en ik zoek een laptop die dus het hele
adobe pakket makkelijk kan draaien zonder vast te lopen.
Ik ben al een beetje aan het rondkijken maar bij bepaalde specificaties
is het toch adacadabra voor mij, dus ik hoop dat jullie mij kunnen
helpen op dat gebied. Ik zal hier even wat linkjes neerzetten van
laptops waarvan ik denk dat ze goed zijn.

eisen
- i7
- Moet het hele Adobe pakket kunnen draaien
- webcam
- grafische kaart
- budget is rond de 700 euro

Ik zit zelf met deze laptops in mijn hoofd:
http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/AS ... langId=-11

Weten jullie welke beter is en waar ik anders
op moet letten? :P voor mij is het allemaal wat
onduidelijk.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 19:57

Ze hebben allemaal een te trage harde schijf om goed video mee te kunnen monteren, daar heb je 7200 rpm voor nodig. En het zijn allemaal asussen, daar heb ik zelf niet de beste ervaringen mee. En ik zou voor een full HD scherm gaan.

Edit: http://www.bto.eu/bto-p-book-17cl54.html zoiets, maar ik ken het merk verder niet... Komt bij een i7 ook niet prettig uit voor je budget. Maar kan dan wel wat je ervan wil.

Loeky01

Re: Laptop voor studie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 20:27

Ik heb laatst deze laptop van Asus gekocht. Ligt boven je buget maar ik ben er zo gelukkig mee!
Werkt super snel, netjes, ik ben er gewoon erg blij mee.
Lightroom en Photoshop CC werken erg goed hierop ook erg snel. Sims is hier ook erg goed op te spelen. Video's bewerken doe ik er niet op.. Dus daar durf ik niks over te zeggen.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 21:40

Jikkeee schreef:
Ik heb laatst deze laptop van Asus gekocht. Ligt boven je buget maar ik ben er zo gelukkig mee!
Werkt super snel, netjes, ik ben er gewoon erg blij mee.
Lightroom en Photoshop CC werken erg goed hierop ook erg snel. Sims is hier ook erg goed op te spelen. Video's bewerken doe ik er niet op.. Dus daar durf ik niks over te zeggen.

Ik heb deze ook. Video's bewerken gaat ook prima (moet ook wel met i7 vind ik persoonlijk). Ben heel erg blij, geen klachten. Alleen de batterij gaat niet extreem lang mee, bij mij ongeveer 3 uur. Maar verder een topding. Bewerk er ook mijn foto's op :)

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 21:41

Oef dan gaat die van jou nog lang mee Dancer.... Mijne gaat een kleine 2 en een half uur mee.. Dat vind ik het enige minpunt..

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 21:42

Jikkeee schreef:
Oef dan gaat die van jou nog lang mee Dancer.... Mijne gaat een kleine 2 en een half uur mee.. Dat vind ik het enige minpunt..

Ligt er ook maar per keer aan inderdaad.
Verder vind ik het een topding, maar over de batterij ben ik ook niet zo heel tevreden..

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 07:42

Als je een mediaopleiding doet dan kan ik je echt alleen maar een macbook aanraden.
Osx draait veel soepeler en lichter dan windows, waardoor je minder kracht nodig hebt voor dezelfde snelheid. Mijn i5 draait photoshop en de rest van het CS pakket met twee vingers in z'n neus :Y)
En een macbook is degelijker, het scherm is perfect, de laptop is lichter en de accu gaat veel langer mee. Geen vastlopende programma's meer, geen gedoe met tweaken en allerlei codecs en kleine programma's, geen virussen, geen vollopend register waardoor de computer steeds langzamer wordt.. Ze zijn iets duurder, maar ik kan je zeggen dat het t echt wel waard is, en je zou ook nog voor een tweedehands macbook kunnen kijken.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 09:20

8nnemiek schreef:
Als je een mediaopleiding doet dan kan ik je echt alleen maar een macbook aanraden.
Osx draait veel soepeler en lichter dan windows, waardoor je minder kracht nodig hebt voor dezelfde snelheid. Mijn i5 draait photoshop en de rest van het CS pakket met twee vingers in z'n neus :Y)
En een macbook is degelijker, het scherm is perfect, de laptop is lichter en de accu gaat veel langer mee. Geen vastlopende programma's meer, geen gedoe met tweaken en allerlei codecs en kleine programma's, geen virussen, geen vollopend register waardoor de computer steeds langzamer wordt.. Ze zijn iets duurder, maar ik kan je zeggen dat het t echt wel waard is, en je zou ook nog voor een tweedehands macbook kunnen kijken.

Nou mijn Asus heeft ook 0 problemen met photoshop of wat dan ook hoor :P tis gewoon wat je zelf fijner vindt werken..

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 09:30

Ik ga met 8nnemiek mee wat betreft de Macbook. Die van mij is nu bijna 4 jaar oud en draait nog zo soepel als wat :) laatst was ik bij een vriend van me, die echt anti Mac is maar die verbaasde zich er enorm over hoe snel en soepel dat allemaal gaat. Mijn moeders laptop, die even oud is en ongeveer dezelfde specs heeft, is nu eigenlijk wel afgeschreven (ook een Asus). Dusja. Zeker op een vormgevers opleiding.

Tenzij je enorm veel met 3Ds Max ofzo werkt, dan zou ik eerder Windows aanraden. Maar dan geen laptop :+

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 09:34

Ik heb een lenovo ideapad y750? Super ding! Ik zoek m nog wel even op. Zelf kan ik helemaal niks met mac, ik vind het echt verschrikkelijk :'). Geef mij maar een windows :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 10:23

Warboel schreef:
Ik ga met 8nnemiek mee wat betreft de Macbook. Die van mij is nu bijna 4 jaar oud en draait nog zo soepel als wat :) laatst was ik bij een vriend van me, die echt anti Mac is maar die verbaasde zich er enorm over hoe snel en soepel dat allemaal gaat. Mijn moeders laptop, die even oud is en ongeveer dezelfde specs heeft, is nu eigenlijk wel afgeschreven (ook een Asus). Dusja. Zeker op een vormgevers opleiding.

Tenzij je enorm veel met 3Ds Max ofzo werkt, dan zou ik eerder Windows aanraden. Maar dan geen laptop :+

Precies :j

En voor 3D max gebruik ik bootcamp.. Je kan gewoon windows installeren naast osx, en met opstarten het besturingssysteem kiezen, voor die ene keer dat je een programma hebt wat niet op mac draait. Of via virtualbox, dan hoef je je computer niet eens opnieuw te starten :)

Hier inderdaad ook al veel laptops en pc's voorbij zien komen die niet ouder dan 2 á 3 jaar werden en zo nu en dan compleet opnieuw geïnstalleerd moesten worden..
Tegenwoordig heeft iedereen hier macs.. Mijn ouders, mijn digibete tante, andere oom en tante.. Enige die nog hardnekkig met windows blijft werken is mijn anti-mac ict-er schoonbroer, enorme gamer-pc met weet ik wat voor 'specs' en dat is ook de enige die dag en nacht achter zijn pc zit met het ene probleem na het andere :Y) en dan zeggen we wel eens, wanneer ga je je nu eens een échte computer kopen die wel werkt :')

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 11:31

Een ex-collega die nog met Mac werkt is uit pure frustratie overgegaan op Pear Linux, zo blij is die met Mac... Het is toch vooral betalen voor de naam, niet voor de prestaties.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 11:41

Dan heeft die collega toch veel pech gehad, of iets goed fout gedaan, want normaal werkt een mac véél beter dan windows. De software wordt ingebouwd voor één type hardware, waardoor je gewoon heel veel hardwareproblemen voorkomt waar windows zo veel last van heeft.
Ja, je betaalt ook wat voor de naam, maar die goede naam hebben ze natuurlijk te danken aan de goede prestaties :)* niemand krijgt een goede naam door een flutartikel te maken.
En een mac heeft zo veel meer voordelen dan alleen de snelheid.. Wij hebben hier twee imacs, een ipad en een iphone, en het werkt allemaal perféct samen :) agenda's, foto's, mails, apps delen..

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 11:46

8nnemiek schreef:
Dan heeft die collega toch veel pech gehad, of iets goed fout gedaan, want normaal werkt een mac véél beter dan windows. De software wordt ingebouwd voor één type hardware, waardoor je gewoon heel veel hardwareproblemen voorkomt waar windows zo veel last van heeft.
Ja, je betaalt ook wat voor de naam, maar die goede naam hebben ze natuurlijk te danken aan de goede prestaties :)* niemand krijgt een goede naam door een flutartikel te maken.
En een mac heeft zo veel meer voordelen dan alleen de snelheid.. Wij hebben hier twee imacs, een ipad en een iphone, en het werkt allemaal perféct samen :) agenda's, foto's, mails, apps delen..

En dat is het dus. De ene heeft liever allemaal mac de andere heeft liever samsung/windows of wat dan ook. Ik had een iphone/mac maar nee wat een drama was dat, nooit meer. Dat heb jij wss andersom. Ik vind mac 'slecht', jij windows. Dat is maar goed ook anders had iedereen hetzelfde. Maar dan hoeft het nog niet per definitie slechter te zijn.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 11:50

Je kan Apple nog zo goed vinden, maar als een ander liever Windows heeft.. Dan kun je heel hard proberen, maar dat lukt je niet. Ik ben echt anti Apple en ervaringen of niet, je zult mij nooit met een Macbook zien. Ik heb er gewoonweg niks mee.

Daarentegen ben ik weer een Acer fan, heb twee Acer laptops en werken beiden helemaal top. Maar ik hoor nog steeds allemaal slechte verhalen over Acer.

@TS: Misschien kun je eens op http://www.laptopshop.nl/ kijken? Zij hebben een heel groot aanbod! :j Ik haal mijn elektronica daar altijd weg :)