Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
dorientjuh schreef:Ik vind dat er hier nogal makkelijk wordt gedacht: ''als ik thuis blijf wonen, hoef ik verder niks te doen qua huishouden''.
Af en toe kamer even opruimen, stofzuiger erdoorheen, afwasje doen en wat kleren in de wasmachine pleuren en ik ben er alweer vanaf. De dingen die uitgebreider schoongemaakt moeten worden die worden vaak in het weekend gedaan. Ik woon met 2 andere mensen en we wisselen het regelmatig af, maar de meeste studentenwoningen zijn met 6+ woningen en dan ben je echt niet zoveel tijd kwijt aan schoonmaken hoor 
Reusje0504 schreef:ik raad iedereen aan vooral wel op kamers te gaan, het is zo leuk, je leert er zo veel van, het studentenleven is echt een groot feest! Met huisgenoten koken, samen films kijken 's avonds, stappen op woensdag en donderdag, in het weekend naar huis uitrusten, studeren in de universiteitsbibliotheek, na een avondje stappen om 8.45u in de collegezaal rollen, lekker op de fiets naar college, met tussenuren lekker naar huis en gewoon je eerste eigen plekje
), maar vooral het samenwonen met anderen, het ontdekken van een nieuwe stad, samen naar college en alle andere leuke dingen die er bij komen kijken. Ik zou het never nooit gemist willen hebben
Nu studeer ik overigens tijdelijk in een andere stad en moet ik 3 uur totaal reizen op een dag. Maar dat vind ik ook niet erg, vind het meestal wel relaxt een beetje in de trein zitten en uit het raampje kijken
Simbaa schreef:Reusje0504 schreef:ik raad iedereen aan vooral wel op kamers te gaan, het is zo leuk, je leert er zo veel van, het studentenleven is echt een groot feest! Met huisgenoten koken, samen films kijken 's avonds, stappen op woensdag en donderdag, in het weekend naar huis uitrusten, studeren in de universiteitsbibliotheek, na een avondje stappen om 8.45u in de collegezaal rollen, lekker op de fiets naar college, met tussenuren lekker naar huis en gewoon je eerste eigen plekje
Dit!!!
Ik raad het iedereen aan om op kamers te gaan en het studentenleven te ervaren. Het is zooo leuk!! En dan heb ik het echt niet over de zuipfeesten etc (al kan dat natuurlijk ook heel leuk zijn), maar vooral het samenwonen met anderen, het ontdekken van een nieuwe stad, samen naar college en alle andere leuke dingen die er bij komen kijken. Ik zou het never nooit gemist willen hebben
Lekker m'n eigen plekje en midden in 't studentenleven! 
). Ik weet van mezelf dat als ik een hele reis erop heb zitten, heb ik niet veel meer fut voor paardrijden, huiswerk en andere toestanden. Toen ik op kamers zat was ik met 5 minuten thuis, eten en dan had ik nog de hele avond om voor school te werken (of niks doen
) dorientjuh schreef:Ik vind dat er hier nogal makkelijk wordt gedacht: ''als ik thuis blijf wonen, hoef ik verder niks te doen qua huishouden''.
Besef ook dat je heel veel leert van op kamers gaan, ook qua zelfstandigheid en zelfredzaamheid. En na je studie moet je immers het huishouden ook met je werk kunnen combineren. Ik moest zelf wel op kamers (4 uur reistijd enkele reis) maar ik ben er ook heel blij mee dat ik op kamers ben gegaan. Mijn zus moest zelfs op kamers, want dat vonden mijn ouders belangrijk. Wel werden wij vanuit huis financieel ondersteund toen we op kamers gingen.
Dus: ik ben een groot voorstander van het wel op kamers gaan dus ik zou daarvoor kiezen.
. Mijn ouders vonden op kamers ook de grootste geldverspilling en zo denk ik er ook over. Ik kon gratis reizen met OV, reisde 1,5 heen en 1,5u terug. En als ik thuis kwam stond het eten heerlijk klaar. Ondertussen spaarde ik een hele hoop, en heb ik na mn studie een heerlijk huis kunnen kopen
En guess what; ik ben ook heel zelfstandig en zelfredzaam
Kan prima mijn werk en huishouden combineren.
Je went er ook wel aan
. En dit bedoel ik echt absoluut niet vervelend, iedereen mag zijn eigen keuzes maken! Maar naar mijn mening is het goed voor je ontwikkeling als eens NIET alles zo makkelijk is, alles NIET voor je geregeld wordt, dat je juist op de centen moet letten. Daar groei je van als persoon. Op kamers gaan is niet altijd leuk of altijd gemakkelijk, maar dat is ook juist deel van de charme ervan. Eens leren omgaan met dingen die niet zijn zoals thuis. Anders zijn dan je gewend bent. Moelijk zijn. Niet leuk zijn.
Ik snap niet waarom dat per se tijdens de studie moet, dat vind ik nl echt zonde van mijn geld, dus al dat geld had ik gewoon op mn rekening 
. Denk dat je op kamers misschien wel meer zelfstandigheid leert maar het is maar net waar je zelf behoefte aan hebt.