kijken bij een nieuwe stal help!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

fluent

kijken bij een nieuwe stal help!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-14 16:11

Hallo,,

Ik ga morgen bij een nieuwe stal kijken.. ik ben via via gecontacteerd en heb de mensen van de stal opgebeld deze zochten ruiters en ik mocht komen kijken.. nu heb ik op internet wat rond geneust en het blijtk een super goeie fok/spring stal te zijn uit deze omgeving en hebben ze een vacature openstaan voor een ruiter met m/springen!! Ik zelf heb 15 jaar rijervaring maar ben echt niet super goed en ik heb zeker al een paar jaar geen les meer gehad. daaraantegen heb ik al zeker 10 jaar niet meer echt gesprongen en ben ik een dressuur ruiter.. hun dochter heeft mij verteld dat dit niet heel erg zou mee tellen en dat het een betaalde baan is nu weet ik niet hoe ik me moet voordragen en of ik mijn rij kleding aan moet doen of gewoon netjes gekleed ik raak er heel erg gestresst en onzeker van.. ook heb ik geen vaste beenligging mijn spieren zijn wat afgezwakt omdat ik 2 jaar alleen 1 a 2x in de week heb gereden op een recreatie tinker in het bos.. Hebben jullie toevallig tips... of ervaringen!!

Jolien87

Re: kijken bij een nieuwe stal help!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 16:14

Neem even contact op en vraag wat de bedoeling is: moet je gaan rijden of niet?

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 16:26

Wat je moet doen: in ieder geval blijven ademen. :D
Dat je bent uitgenodigd is al een pluspunt want je krijgt een kans. Ik zou gewoon morgen vertellen wat je hier ook verteld. Ik zou in gewone kleding gaan en rijkleding meenemen voor het geval (dan kun je je daar altijd omkleden). En gewoon gericht vragen stellen wat ze bedoeling is, wat ze van je verwachten en wat jij van hem verwacht.

fluent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-14 17:15

Bedankt voor de tip mayflower. ik ben echt benieuwd hoe het zal gaan.. een kennis van mijn vriend heeft er ook gereden en is via daar door gegaan naar een stal in ibiza waar hij nu fullime werkt.. ik hoop dus dat het allemaal niet te hoog gegrepen is!

Ik speel idd gewoon open kaart! en vertel ze gewoon dat ik niet de beste ruiter ben. als ik er natuurlijk betaald voor wordt is dat mooi mee genomen en natuurlijk als groom zou ik daar hopelijk mischien wel kunnen werken en met wat training mischien als ruiter.. als ze niet direct een perfecte ruiter willen dan!

en idd gewone kleding zal ik dan netjes gaan in zin van rok/blouse etc of toch broek en t-shirt.. ik vindt het nogal lastig aangezien ik alleen maar normale saaie banen heb gehad... en dat dit op mijn pad komt terwijl ik net opzoek ben naar werk en het wordt ook nog is onder mijn neus geschuffeld alsof het voorbestemd was.. ik wil natuurlijk wel echt goed overkomen...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 17:19

Sommige dingen vallen op een gegeven moment gewoon op hun plek en zijn voorbestemd. Mijn tip, ga je niet anders voordoen dan je bent, blijft authentiek. Als jij normaal in broek en shirt komt ga jij je niet jezelf voelen in rok met blouse. Succes met solliciteren!

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 17:39

Ik zou gewoon met een spijkerbroek en een jasje gaan ofzo, het blijft een stal! Je zou maar met je mooie kleren door de modder in de wei moeten lopen ;)
Veel succes!

fluent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-14 17:44

cassidy dit klopt ook wel weer ik ben gewend om me lekker losbollig te kleden mischien niet gepast...

Wat jij zegt het was voorbestemd net zoals met mijn zwangerschap ik moest een andere wending nemen zat vast in het leven en bam daar was de wonder.. ook totaal voorbestemd..

ik voel me BTW al wat beter het gaat zoals het gaat en als het stuk loopt was het niet voor mij bedoeld en moet ik een ander pad inslaan :)

ik loop op het moment ook idd vast met studie en werk elke x als dat gebeurt dan krijg ik iets voorgeschuffeld dus ik ga duimen voor morgen.. en mijn beste beentje voorzetten..

lissisanne gelukkig moet ik een nieuwe gaderobe kopen dus heb ik alleen nog maar redelijk ouwe dingen en alles wat echt supper netjes is zijn hooguit 4 kledingstuks :)

nog meer tips altijd welkom...

zal ik trouwens mijn cv mee nemen hier hebben ze niks over gezegd niet dat ze er veel aan hebben eigenlijk... ik heb er nooit mijn ervaringen voor op stal opgezet!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 17:48

En nog een tip................maak geen problemen te schetsen die er niet zijn :D

Denk in oplossingen. Als jij nu al schrijft dat het allemaal te moeilijk is, zal je nieuwe werkgever dat ook denken.
Geef jezelf een break: zeg dat je bereid bent om te leren en open staat voor advies/begeleiding.
Vraag om een proeftijd om je te bewijzen.
Hup...........toon zelfvertrouwen en doe het gewoon!

fluent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-14 18:48

janouk je hebt helemaal gelijk ik sta ook echt overal open voor en een proefperiode is echt een supper idee.. Ik heb te vaak gehoord dat ik het niet akn dat ik het een beetje ben gaan geloven hier stap ik vanaf nu gewoon overheen en ik ga er gewoon voor :)

dank voor alles tips

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 18:51

Weet je nu al dat er van je verwacht wordt dat je zal moeten rijden?
Dan zou ik voor rijkleding gaan. Niet je meest oude kloffie, wel wat nets maar ook om in te kunnen rijden.

fluent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-14 19:28

ik heb alleen maar ouwe kloffies als het om rijkleding gaat!! dus ik neem gewoon mijn rijkleding mee en dan zie ik wel hoe het loopt. ik weet wat de dochter mij vertelt heeft en wat ze verwachten in lange termijn (toileteren, rijden van jonge en oudere paarden en andere werkzaamheden) ik weet echt niet hoe dit gesprek zal gaan etc. of ik dan moet rijden weet ik ook niet.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 19:34

Ik zou echt NOOIT in rijkleding naar een sollicitatie gesprek gaan ook niet op een stal.
3 delig costuum of smoking hoeft nou ook weer niet maar ik denk dat het wel een pluspunt is als je gewoon netjes verzorgd voor de dag komt.
Ga eerst maar eens het gesprek aan. CV meenemen vind ik wel een goed idee. Rijkleding mee...tja ik weet het niet.
Maak eventueel voor jezelf even een lijstje met vragen die je wilt stellen.
Een gesprek is best spannend en je kan wel eens iets vergeten.

Verder vooral jezelf blijven!! Succes.

fluent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-14 19:49

cowgirl ik ga dat ook zeker niet doen ik neem de rijkleding wel voor de zekerheid mee dit laat ik dan lekker aan mijn fiets hangen ze hoeven het niet te zien :) ik doe gewoon een make-upje op en kleding aan waar ik me fijn in voel.. een lijstje is een top idee.. die ga ik meteen opstellen.

bedankt voor de tips..

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 11:29

Zoals ook anderen al hebben gezegd gewoon jezelf zijn.
Maar wees eerlijk in wat je zelf verteld, stel gericht vragen wat er van jou verwacht wordt.
Maar bedenk wel, ze vragen een springruiter op niveau M, dat is dus best al wel een flinke sprong, die je moet aandurven, we spreken hier dus van een parcours met een hoogte van minimaal 1,20m hoogte.
Ook de paarden die gereden moeten worden zullen dus zeker ook flink grootte en soms hevige paardjes zijn.
Dus een flinke portie lef zal je zeer zeker nodig hebben.
Als je nu gewend bent een Tinker te rijden, tjaaaa dan heb ik daar heel erg mijn twijfels over.
Toch wens ik je echt succes toe.
wees vooral voorzichtig

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 12:01

Hoe is het gegaan?

fluent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-14 21:29

super ik moest vndaag komen rijden en ik ben aangenomen.. ze vonden mij echt top rijden voor iemand die vooral recreatief heeft gereden.. was wel even wennen op een springzadel! aangezien ik bijna alleen dressuur gewent ben ze gaan ervan uit dat ik gewoon dressuurmatig rijdt! en afentoe less bij hun dochter of een aangewezen instructeur dus het si echt helemaal top! dagen etc moeten we nog bespreken maar dat komt vrijdag allemaal,, ze haddenw el wat aanmerkingen ik hou de teugels wat te los en werk meer met mijn rechter arm,, hier moet ik dus aan werken..

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 21:41

Wat leuk! Veel succes en plezier :)

fluent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-14 22:00

dankje

Hanneke_68

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 22:27

Leuk zeg! Heel veel sukses en geniet er vooral van!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 23:07

ED > STW
Aangezien dit een sollicitatie betreft, heb ik dit topic even verplaatst naar een forumgedeelte waar het beter bij past ;)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 23:12

Gefeliciteerd. :)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 23:28

Oh, ik zie net pas dat je al bent aangenomen :o Gefeliciteerd!!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 07:56

*\o/* *\o/* top *\o/* *\o/*

zo zie je maar, goed gedaan. Jezelf dus goed gepresenteerd. Geloof in jezelf

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 09:24

Wat leuk. Gefeliciteerd *D

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 22:32

Gefeliciteerd met je nieuwe baan! Zo zie je maar weer, niet geschoten, altijd mis!