Ik ben verschrikkelijk slecht in Franse lees en luistertoetsen. Nu ben ik dus van plan om een serie in het frans te gaan kijken om het luisteren te verbeteren. Maar wat is nou een leuke maar makkelijk te begrijpen Franse serie? Film mag ook maar het liefste een serie omdat ik die dan met regelmaat kan kijken. Wie weet er iets?
Is een Franse versie van een serie/programma die je al kent niets? Bvb Franse versies van CSI, the Voice enzo? Veel series op dvd kun je ipv Nederlands ook Frans laten spreken/ondertitelen.
Dan moet je wel een taal kiezen die je niet kent.. Ik zit nu in Frankrijk voor m'n studie en voornamelijk om m'n Frans te verbeteren. In de bios kun je hier vaak kiezen of je de originele film wilt zien met Franse ondertiteling of de nagesynchroniseerde versie zonder ondertiteling. Als ik de originele kijk raak ik helemaal in de war omdat ik automatisch naar 't Engels ga luisteren, wat ik makkelijker/sneller kan begrijpen ipv naar de Franse ondertiteling te kijken..
Charr_x
Geplaatst: 11-11-14 20:14
Ik zou geen Ch'ti luisteren zonder ondertitels Dat is quasi onbegrijpbaar!
In Frankrijk worden alle series overgesproken ipv ondertiteld. Even op Franse zenders kijken of er iets tussen zit dat je leuk lijkt.
Eventueel kinderprogramma's kijken.
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Geplaatst: 11-11-14 20:15
Les Revenants! Hele goede serie en momenteel helemaal hot. Het gaat over een klein dorpje in Franstalig Zwitserland waar overleden mensen plotseling weer terugkeren (klinkt heel eng, is het niet!). Heel mysterieus en niemand weet hoe het in elkaar zit. Goede serie en goed te volgen voor beginnende leerlingen Frans.
billionache
Geplaatst: 11-11-14 20:16
Inderdaad, er zijn heel wat bekende series gedubt in het Frans daar kan je naar kijken. Voor het lezen heb ik destijds een Franstalig paardenmagazine gevonden. Op internet stonden een hoop artikel (paardgerelateerd) en zo las ik er elke dag ééntje. Heeft heel goed geholpen!
denisesilver
Geplaatst: 11-11-14 20:22
Charr_x schreef:
Ik zou geen Ch'ti luisteren zonder ondertitels Dat is quasi onbegrijpbaar!
In Frankrijk worden alle series overgesproken ipv ondertiteld. Even op Franse zenders kijken of er iets tussen zit dat je leuk lijkt.
Eventueel kinderprogramma's kijken.
met Franse ondertiteling dan
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Geplaatst: 11-11-14 20:25
Hij is er uiteraard ook zonder ondertiteling of met Franse ondertiteling Ik kijk hem nu zelf met Nederlandse ondertiteling. Erg goede serie!
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 11-11-14 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Anoniem
Geplaatst: 11-11-14 20:28
Iets in het Frans kijken met Nederlandse ondertitels, zodat je vooral kan luisteren en als je dan iets niet snapt je kan spieken!
Films in het Frans kijken die je al hebt gezien in het Nederlands of Engels helpt ook; dan weet je waar het over gaat. Les Intouchables is een mooie.