Wie weet tot hoelaat je moet werken in horeca?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Evianp

Wie weet tot hoelaat je moet werken in horeca?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 19:35

Hoi,

Ik heb een vraagje,

Als je nu bijvoorbeeld 's middags werkt: wanneer begin je en wanneer eindig je?

En als je 's avonds werkt: wanneer begin je en wanneer eindig je?

Wat is dan het best als je een paard wil maar die niet thuis stalt? :(:)

Heleennn

Re: Wie weet tot hoelaat je moet werken in horeca?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 19:36

hangt echt af van waar je werkt hoor...

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 19:37

Hangt er vanaf, sommige bedrijven hebben een vast rooster waarbij je een begin en eindtijd hebt, maar vaak hangt het er vanaf hoe druk het is. Als ik 's avonds werk, werk ik sowieso tot sluit en vaak vanaf 12 uur ook tot sluit, dat is meestal 10/11 uur, maar kan ook eerder of later zijn :)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 19:37

Dit zal toch echt liggen aan het bedrijf waar je gaat werken. Een broodjeswinkel en een kroeg vallen beide onder horeca, maar de openingstijden zullen toch echt niet te vergelijken zijn.

Als je dan een paard wil, in pension dan waarschijnlijk, zal je dus een baan moeten zoeken die hierop aansluit qua werktijden. Dat is alleen te doen door echt te vragen bij het betreffende bedrijf zelf.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 19:38

Ligt er aan waar.
Ik werkte in een restaurant, was van 17:00 tot 01:00 meestal.
Nu werk ik in een discotheek, meestal van 22:00 tot 5:00 :)

Evianp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 19:39

Het is bij een restaurant, maar hoelaat begin je dan en wat is het best 's middags of 's avonds?

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 19:41

Openingstijden en dagen van restaurants verschillen onderling ook veel. Daarnaast valt vast niet overal zelf te zeggen wanneer je precies wil werken. Dus zoals ik al eerder zei; vragen bij het betreffende bedrijf. Zij kunnen je vertellen hoe ze roosteren en dus of het voor jou zal werken of niet.

Evianp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 19:44

Mijn vraag is nog altijd niet geantwoord: wat is het best 's middag of 's avonds?

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 19:44

funny3 schreef:
Het is bij een restaurant, maar hoelaat begin je dan en wat is het best 's middags of 's avonds?

hoelaat je begint hangt af van je werkgever :j 's avonds is harder werken en later, maar dan kan je in de voormiddag wel bij je paard zitten (als het nog licht is!) of thuis wat doen.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 19:45

Dat zal jij zelf moeten beslissen, kunnen wij niet voor jou doen. Ligt eraan wat je zelf verder wil doen op een dag en wat dus makkelijkste zal zijn.

Iruss94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 19:46

ik werk in een restaurant van 17:00 tot sluit dat is meestal rond 12 uur maar dat verschilt overal.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 19:48

Je werktijden hangen inderdaad af van je rooster en je werkgever en daarnaast ook van je leeftijd. Hoe oud ben je?

Wat betreft je vraag wat het best is, zou ik zeggen 's avonds werken dan kun je 's morgens (als je dan wakker bent) en/of 's middags rijden/naar stal. Als je 's middags werkt, werk je misschien alsnog tot het begin van de avond, dan moet je nog eten etc en dan pas naar stal. Het is ook net wat je voorkeur heeft natuurlijk, beiden kan.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 19:52

Ik vind jouw vraagstelling een beetje vreemd. Je wilt je werk aanpassen op het hebben van een paard. Hoort dat niet andersom? Immers moet je met het werk het paard betalen, en niet andersom.

Ik werk in de fastfood, dat hoort ook bij horeca, momenteel ben ik 7 dagen per week beschikbaar voor diensten tussen 06:00 's ochtends en 03:00 's nachts. Aangezien ik een uur reistijd heb ben ik dus praktisch altijd beschikbaar om te werken. Ik krijg ca. twee weken van te voren mijn rooster, en daar pas ik de rest van mijn daagse bezigheden en afspraken op aan. Ik heb momenteel 6 paarden achter het huis lopen waar ik dus alles zelf voor moet doen.

En weet je? Het werkt prima! Soms werk ik overdag, dan doe ik voor die tijd een gedeelte van de paardendingen, en na die tijd de andere helft. Soms moet ik 's avonds werken, dan zorg ik dat ik voor die tijd alles klaar heb. 's Ochtends vroeg hoef ik tot nu toe nooit, maar in dat geval doe ik uiteraard alles na die tijd.

Als je bedenkt dat er 24 uur in een dag zit waarvan je er 8 slaapt en 8 werkt, hou je er elke dag nog 8 over om andere dingen te doen, dus tijd genoeg!

Tot afgelopen zomer had ik paard in pension, maar dat maakt voor mij niet zoveel uit. Ik had toen voorkeur voor 's avonds werken omdat ik een fanatieke buitenrijder was en 's avonds kan je niet buiten rijden (donker), maar als het erop aan kwam was overdag werken ook prima, ging ik op mijn vrije dagen of vroeg op de ochtend lekker op pad met het paard :) De meeste stallen hebben goede verlichting, en met beetje luxe verlichting bij de bak (of zelfs binnenbak), dus je kan 's avonds ook nog altijd wel wat doen op stal met jouw paardje :)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 01:10

TAO > STW

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 01:16

Het ligt er ook aan hoe oud je bent. Bij ons werkte mensen onder de 16 van 16.00-2100, 17-18 jarige van 1700 tot 2300 en ik moest meestal sluiten. Maar als het druk is kon het ook wel eens zijn dat je later naar huis moest en als het rustig is natuurlijk ook eerder. De mensen die sochtends werkte (openen en poetsen) van 7.30-1400 en van 1200 tot 2000 was er ook nog een dienst.
Maar dit is dus bij elk bedrijf anders en zal je echt moeten overleggen op het werk
Laatst bijgewerkt door Amyyy op 10-11-14 01:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 01:18

Ik werk in de horeca. Op dit moment 1dag per week omdat ik nog naar school ga.
Mijn pony staat in vol pension met binnenbak. Kan er dus eigenlijk altijd heen.
Je zou zelf moeten kijken hoe je alles plant. Dit kunnen wij niet voor je doen.
En tijden zullen ook verschillend zijn. Ik begin 17.00 maar verschilt nog wel is hoelaat we klaar zijn.

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 01:24

Ik werk ook in de horeca met dagen van 5 uur maar ook wel eens 14 vanwege drukte.
Sta ook nog eens op een doe het zelf stal waar ik alle werkzaamheden verdeel met 3 anderen.
Soms wat weinig slaap, soms wat weinig tijd. Bij mij draait het om plannen van een trainingschema, voerschema onderling en weinig tijd voor sociaal leven.
Ik werk ongeveer 50 uur per week maar alle dagen bezig met het bedrijf, want ik ben bedrijfsleider. Dit betekend ook dat ik bij ziekte van personeel en geen vervanging ook moet werken.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 01:25

Afbeelding

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 01:26