Enquête: Onderzoek tandpastamerken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xHaithi

Enquête: Onderzoek tandpastamerken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 19:23

Voor het vak marktonderzoek moeten een klasgenootje en ik tegen vrijdag een 150 à 200tal respondenten hebben die deze enquête hebben ingevuld. Momenteel zitten we rond de 120. Dit is een enquête die wij moeten afnemen voor school om nadien een andere oefening mee te doen. Het is het handigst om zoveel mogelijk verschillende respondenten te hebben met verschillende meningen om een beetje gevarieerde data te krijgen, maar als alles niet precies beantwoordt aan de waarheid is dat geen ramp. Deze enquête zal uiteindelijk niet officieel gebruikt worden door betreffende merken.

In principe ben ik vooral op zoek naar Belgen, daar is deze enquête ook op voorzien, maar omdat ik er mij zeer goed van bewust ben dat we hier op een Nederlands forum zitten is het geen probleem dat er ook Nederlanders tussen zitten! Het gaat er namelijk vooral om dat ik zoveel mogelijk respondenten heb.

Link naar de enquête: http://www.enquetemaken.be/toonenquete.php?id=205539

Een klein puntje: in België zitten er geen letters in de postcodes. Daarom dat je dit ook niet kan invullen. De cijfers van de postcode volstaan gewoon :)

Alvast ontzettend bedankt aan iedereen die de enquête wil invullen!

Kimmie25501

Re: Enquête: Onderzoek tandpastamerken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 19:28

Heb hem ingevuld, hoop dat het niet erg is dat ik wat jonger ben?

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 19:30

Ingevuld

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 19:30

Heb het geprobeerd, wist alleen op best veel vragen geen antwoord dus ben gestopt aangezien mijn gewoon-maar-wat-gedaan-antwoorden anders invloed hadden op jullie uitslag.
Als het niet uitmaakt kan ik het alsnog doen.

Furbie11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 19:33

Ik heb hem ook ingevuld.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 19:34

Leeftijd maakt helemaal niets uit! :)

@ Elinex304: in principe maakt het inderdaad eigenlijk niet zo ontiegelijk veel uit. Als je zin hebt om het nog een keertje te proberen mag je 'maar wat invullen' bij zaken die je niet (goed) weet. Al snap ik dat dat ook best vervelend is hoor. Heel leuk als je het toch nog wil doen!

Super bedankt al aan iedereen!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 19:34

Ik had hem ingevuld, totdat ik informatie zoals postcode, geboortedatum etc moest invullen. Dat gaat men niks aan dus niet ingevuld.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 19:35

Ingevuld! Goeie enquête.

Jullie hebben alleen geholpen merkbekendheid gemeten hiermee, geen spontane merkbekendheid. Is hier een reden voor?

Zou dit zeker noemen straks als jullie de resultaten gaan analyseren! Is namelijk belangrijk voor het onderzoek.

En bij de vragen over welke eigenschappen je het merk zou toekennen: daar staat alleen een antwoordmogelijkheid 'ik ken het merk niet'. Maar het kan ook zo zijn dat mensen een bepaald merk niet gebruiken, maar wel kennen. Die kunnen dan lastig de eigenschappen toekennen aangezien het toch echt om functionele eigenschappen gaat.

Zou trouwens gewoon ook uitvragen wat de leeftijd is van de respondent i.p.v. geboortedatum & woonplaats ipv postcode. Is voor jullie ook veel makkelijker te verwerken die resultaten.
Laatst bijgewerkt door __KELLY op 03-11-14 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 19:36

heb m ingevuld

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 19:39

Oke, ik zal hem nog een keer invullen :).

x_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 19:43

ingevuld :)

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 19:44

Ingevuld!

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 19:46

__KELLY: De vragen die we hebben gesteld waren 'opgegeven' door school zal ik maar zeggen. We moesten dus werken met de antwoordkaarten en de eigenschappen. Enkel het onderwerp (in ons geval tandpasta) mochten we zelf kiezen. Hier zijn ze op school dus van op de hoogte. Toch bedankt voor het melden want dit kan zeker belangrijk zijn als het om een echt onderzoek gaat.

Wat betreft het gebruiken, ik heb er al aan gedacht om dit aan te passen naar 'ken/gebruik ik niet'. Alleen ben ik dan bang dat mensen misschien uit gemakzucht al snel 'gebruik ik niet' antwoorden en het is toch handiger als er een antwoord wordt gegeven. Moest dit een echt onderzoek zijn zou ik die antwoorden wel toevoegen.

En nogmaals bedankt aan lieve bokkers die al ingevuld hebben!

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 19:50

Geboortedatum is met een paar muisklikken terug te rekenen naar leeftijd in jaren, dus dat is niet zo'n probleem denk ik.

Ook ingevuld! Ik kon niet zo goed uit de voeten met de vraag of mijn huidige tandpasta 'beter beschermt tegen gaatjes', want ik gebruik verschillende tandpasta's door elkaar en nog nooit gaatjes gehad. Dus of dat door de tandpasta komt, geen idee ;)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 20:53

Ingevuld :)
Maar ik mis de Prodent. Dat is eigenlijk de enige die ik gebruik.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 21:51

Prodent wordt in België niet verkocht. Vandaar. Ik ken het merk zelf ook want ik had een Nederlandse vriend, maar mijn medebelgjes niet. Bedankt voor het invullen!

En Szan, die leeftijd gaan we inderdaad zelf berekenen in ons verwerkingsprogramma. En jij ook bedankt voor het invullen :D

Ik ben heel blij met alle respons op bokt! We hebben er alweer heel wat antwoorden bij!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 22:46

Ook ingevuld.
Bij Colgate kon je bijvoorbeeld niet iets negatiefs invullen.
Best jammer. Ik als mijn zwager krijgen enorme dorst van Colgate.

Bij waar koopt je de tandpasta. Bij zowel supermarkt als drogist, kon niet beide invullen.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 14:00

Ik heb hem ingevuld, let wel ik werk als mondhygiënist. Op sommige stellingen heb ik daarom heel resoluut gereageerd. Bijvoorbeeld de vraag: een goede tandpasta voorkomt dat mijn tandvlees gaat bloeden --> helemaal niet waar/mee eens. Het geeft wellicht een wat vertekend beeld wat betreft de algemeenheid van je populatie, gezien de 'gemiddelde mens' niet de kennis heeft over de toegevoegde waarde van een tandpasta :)

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 14:08

Vond het jammer dat er alleen goede dingen ingevuld konden worden over tandpasta.
Van sensodyne en colgate krijg ik last van uitslag rond mijn mond.
Alleen van aquafresh en parodontax heb ik dat niet.