Ik ben nu bezig met mijn master, maar ik wordt een beetje depri van mijn toekomstperspectief. Als ik namelijk aan een baan denk wat ik hiermee ga krijgen (richting communicatie) kan ik alleen maar banen bedenken waarbij ik de hele dag op mijn krent achter een bureautje zit, wat ik dus écht niet zie zitten.
Ik wil iets waarbij ik actief ben, wat zich niet achter een bureautje afspeelt en waar de maatschappij ook nog eens wat aan heeft. Wat voor nut heeft een communicatiedeskundige met een talenbachelor nog als het oorlog is oid?

Nu zat ik te denken aan operatieassistent, vanwege samenwerken met collega's, actief zijn, erbij moeten zijn, mensen helpen etc. Alleen ik twijfel een beetje. Mijn hele bachelor en master hebben geen nut meer als ik dit ga doen, en op één of andere manier voelt het een beetje als een stapje terug ofzo om nu nog naar HBO te gaan (no offence). En dan het idee dat ik al die jaren helemaal de verkeerde opleiding heb gedaan.

Zijn er meer mensen die na hun opleiding iets totaal anders zijn gaan doen? En misschien dan ook op een lager niveau? Hoe hebben jullie dit ervaren? Zijn jullie nog altijd blij met je keuze?
En heel anders idd.
Een hele HBO opleiding zie ik niet meer zitten, juist dat werkend leren sprak me aan en dat het 'maar' 3 jaar duurt.