Proefpersoon (konijn) ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mjetterd

Proefpersoon (konijn) ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 11:43

Hallo :)

Zijn er mensen hier die ervaring hebben met proefpersoon zijn wat betreft het testen van medicijnen die ontwikkeld worden.
Voor mij voelt het een beetje dubbel omdat je word ingezet als proefkonijn :').
Maar aan de andere kant ben ik nu werkloos en is het (goud) geld wat je er mee verdiend wel erg welkom.

Misschien dat mensen hier wat ervaringen kunnen delen die mij over de streep kunnen trekken of juist het idee uit mijn hoofd praten :Y).

Elise_K

Re: Proefpersoon (konijn) ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 11:48

Er was laatst hier op bokt bij Links een topic van een bokker die als proefpersoon een dagboek (blog) bijhield :j

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 11:51

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 11:53

Bedankt! Dat ga ik eens even doorlezen :D

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 11:54

Ik heb het 1 keer gedaan met een vaccin tegen dat rare griepvirus. H5N1 ofzo..?
Is mij goed bevallen, geen minuut last van gehad.
Ze mogen ook niet zomaar op mensen testen, daar is vaak al een uitgebreide test op dieren mee gedaan.
Er wordt heel veel getest op mensen en heb slechts 1 keer vernomen dat het toch niet helemaal goed was gegaan.
Heb er zelf een leuk centje mee verdiend, heb mij laatst nog opgegeven voor een test naar schizofrenie.
Helaas mocht ik niet meedoen vanwege een vaste beugel in mijn mond, er moesten bepaalde scans gemaakt worden van het hoofd waarbij een beugel niet mocht.

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 17:39

Grappig, ik zit toevallig as we speak in een kliniek. Medicijn aan het testen voor kankerpatiënten, bevordert de aanmaak van witte bloedcellen. Is er iets specifiek wat je wil weten?

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-14 17:43

Eleandra schreef:
Grappig, ik zit toevallig as we speak in een kliniek. Medicijn aan het testen voor kankerpatiënten, bevordert de aanmaak van witte bloedcellen. Is er iets specifiek wat je wil weten?

Oooh wat toevallig! Ik heb die blog gelezen wat hierboven de post werd en er is mij al heel veel duidelijk geworden *D. Is het jouw eerste keer? Wat vind je er van?

Vroeger als kind had ik een gigantische angst voor naalden, ik denk zelf dat ik daar nu over heen ben gegroeid maar weet het niet zeker. Vind dat een beetje spannend, voor het geval ik daar toch nog heel angstig ben, terwijl ik denk dat ik dat niet ben.

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 17:51

Ik heb net ook even die blog gelezen en dat is echt 10x heftiger dan ik ooit heb meegemaakt en/of van mensen heb gehoord.

Ik ben vorig jaar al een keer reserve geweest, dat betekent dat je na 1 dag naar huis moet en het middel dus niet krijgt toegediend. Dit is de eerste keer dat ik volledig mee doe en ik blijf tot maandag en moet dan nog 4x terugkomen. En ik vind het allemaal tot nu toe wel heel chill!

Eten is heel vrij, we mochten zelf van een menu kiezen van wat we de hele week willen eten. Daarnaast in de ochtend 2x hartig beleg, zoet onbeperkt en brood onbeperkt. Lunch hetzelfde alleen soepje erbij en meer hartig beleg. 2x per dag een tussendoortje zoals een stroopwafel en een extra kopje koffie/sap/fris. Vandaag werd alles aan bed gebracht, we moesten na de toediening namelijk 4 uur op bed blijven, best prima eigenlijk!

Alle verpleegsters zijn super vriendelijk en hebben de grootste lol onder elkaar, 1 groot gekakel buiten de slaapzalen hoor je de hele tijd. De mensen waarmee ik momenteel hier zit zijn helaas allemaal mannen van boven de 35, dus moet me wel zelf zien te vermaken. Gelukkig genoeg tv/dvd'd/boeken en eigen studiemateriaal om de tijd mee door te komen :)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-14 17:54

Klinkt een stuk minder heftig inderdaad!
Op dit moment ben ik nog wat te zwaar waardoor ik voor veel onderzoeken niet geschikt ben.
Maar ben hard bezig met een gezond gewicht te bereiken.

Waar zit je en via welke site heb je het gevonden :D?
Mag ook via pb als je dat liever doet

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 00:11

Ik zit bij pra, google maar op vrijwilliger pra :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 00:39

Lijkt me wel wat , maar weet niet of dat goed komt. Ivm uitkering en mijn pdd nos

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 14:06

Ik heb eergisteren opgegeven voor een onderzoek, werd daar gisteren over gebeld dat ze al genoeg mensen hadden.
Nu net weer opgegeven voor een onderzoek, wel eentje die veel tijd kost. 40 bezoek dagen en 2x3 dagen intern.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 14:23

Lijkt me best interessant, vanavond ga ik voor de eerste keer een product testen (melk) en daar wordt je ook voor betaald.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 14:32

geerte schreef:
Lijkt me best interessant, vanavond ga ik voor de eerste keer een product testen (melk) en daar wordt je ook voor betaald.

Hoe ben je daar aan gekomen dan :D?moet je gewoon thuis testen?

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 14:36

Mijn man heeft dit gedaan toen hij 18 was, hij is bijna dood gegaan doordat hij allergisch bleek te zijn haha.
Hij vond het een leuke ervaring en verdiende goed.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 14:45

Hoeveel geld krijg je dan ongeveer? Dat vraag ik me dan wel af, want voor 1 euro zou ik niet echt iets willen riskeren :')

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 14:53

puppy1128 schreef:
Hoeveel geld krijg je dan ongeveer? Dat vraag ik me dan wel af, want voor 1 euro zou ik niet echt iets willen riskeren :')

Verschilt echt heel erg per onderzoek.
Het onderzoek waar ik mij nu voor op heb gegeven verdien je 3200 mee. En daarbij 0,19 cent per km.
Moet je wel 2x 3dagen daar blijven, 20 dagen 1 keer per dag voor onderzoek langs en 20 dagen 2 keer per dag voor onderzoek.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 15:21

Mjetterd schreef:
geerte schreef:

Hoe ben je daar aan gekomen dan :D?moet je gewoon thuis testen?

Nee moet wel ergens heen, ik zal even opzoeken waar het ook alweer was. Duurt een uur en krijg 15 euro dus dat is gewoon leuk erbij.

Edit:
Het is dus bij OP&P in Utrecht.
http://www.opp.nl/
Laatst bijgewerkt door geerte op 05-11-14 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 15:29

Even kort, want ik moet aan mijn huiswerk. Maar ik ben inmiddels bezig met mijn 4e onderzoek, waar ik vorige week een paar dagen voor intern heb gezeten.

Ik heb al mijn onderzoeken bij PRA gedaan, mocht je je daar in willen schrijven, als je het via mij doet, en je doet ook daadwerkelijk mee met een studie, kan hier ook nog wat extra aan verdiend worden ;) Maar als je daar meer over wilt weten kan dat via PB.

Het is mij tot nog toe prima bevallen. Vrij makkelijk geld verdienen, geen gekke bijwerkingen gehad. Heb het nooit aangedurfd om als eerste groep mee te doen, dus daadwerkelijk een van de eerste mensen te zijn die het middel toegediend krijgen, maar je kunt je zelf inschrijven voor een onderzoek en groep, dus dit heb je zelf in de hand.

Het combineert ideaal met m'n studie hoor, vorig jaar een groot stuk van m'n scriptie geschreven toen ik intern zat. Bokt uit, en typen maar, veel meer heb je er toch niet te doen ;)

Mocht je meer willen weten, vraag maar raak.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 15:46

Heb er ook wel eens over nagedacht en laatst begon een vriend erover. Ik kan het alleen zo lastig combineren met werken. De paar dagen verblijf lukt wel, maar de korte bezoeken zijn lastig helemaal omdat het zo ver is. En als (vruchtbare) vrouw mag je ook niet zomaar meedoen toch? (althans da's vaak een contra)

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 16:02

Collie, de meeste onderzoeken zijn inderdaad voor mannen en vrouwen die de overgang gepasseerd zijn of die baarmoeder/eierstokken hebben laten verwijderen. Maar er is ook nog vaak zat iets voor wel vruchtbare vrouwen, je moet alleen wel akkoord gaan met dubbele anticonceptie.

Beetje een kwestie van de site in de gaten houden, aanbod van studies wisselt regelmatig. En er zijn ook nog wel eens studies zonder terugkomdagen. Zelfde verhaal, site in de gaten houden ;)

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 16:31

Same here trouwens, als iemand zich in wil schrijven en daarbij een extra'tje wil verdienen, kun je ook mij pb'en :) Verdienen we er allebei wat aan.

hidsiiiggg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 17:11

Ik heb het ook gedaan:) voor mij was het onderzoek 2 dagen en kreeg er 400 euro voor. Ik ben de dag van het medicijn wel goed ziek geweest. De dag waarop ik het placebo kreeg uiteraard niets aan de hand.... wel veel geprikt:p