Wie gaat er naar de nederlandse carriére dagen op 29 nov?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sure_lee

Wie gaat er naar de nederlandse carriére dagen op 29 nov?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-14 17:04

Hoi,

Ik heb me net ingeschreven om hier naartoe te gaan. Hoogstwaarschijnlijk heb ik per 1 maart geen baan meer. Zijn er meer mensen die hier ook heen gaan? Ik zie het namelijk niet echt zitten om hier in mijn eentje rond te lopen. Dus misschien kunnen we met een aantal mensen afspreken?

Anoniem

Re: Wie gaat er naar de nederlandse carriére dagen op 29 nov?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 18:13

Ik denk er nog over na, weet niet zeker of dan kan. Als lukt, ga ik de zaterdag.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-14 19:25

Ja dat is ook de 29e. Op vrijdag kan ik niet.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 10:27

Is dit hetzelfde als de carriérebeurs? Zo ja, dikke afrader :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 12:33

Corelli schreef:
Is dit hetzelfde als de carriérebeurs? Zo ja, dikke afrader :D

Want?

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-14 20:04

Ik ben ook wel benieuwd waarom het een afrader is!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 23:07

Ik moet me misschien iets meer nuanceren haha

Ik ben opgeleid om in de zorg te werken en toen we daar kwamen waren er 4 bedrijven/kraampjes, waarvan 3 voor vrijwilligerswerk (artsen zonder grenzen bijvoorbeeld). Dat was een hele, hele grote teleurstelling.

Goed, dan maar even naar de commerciële hoek, dachten wij. Helaas, daar mochten we met onze "zorg toegangspas" (allemaal even gratis he) niet heen. Uiteindelijk daar toch naar binnen gesneakt en we troffen vooral bedrijven die zichzelf graag horen praten en niet de indruk wekten echt mensen te willen werven. Op een paar super technische bedrijven na.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-14 19:18

Even een schopje.
Nog mensen die daar willen afspreken?
Anders ga ik wel alleen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 12:37

Heb nog niet definitief gepland maar mss wel ga nog

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 16:03

Ik ga er heen, maar helaas voor jou kan ik niet met je afspreken, ga namelijk op de vrijdag :+ .
Ik ben wel benieuwd, hoop dat het me iets oplevert, op welk gebied dan ook. Voor mij is dit al heel wat, aangezien het voor mij erg lastig is om toe te geven dat het zelf niet lukt. Ben het thuis zitten meer dan zat.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 16:12

haha oke. Nou ja geeft niet. Misschien kun je na afloop je ervaring delen? Heb ik daar misschien zaterdag nog wat aan.
Je zit dus al een poosje zonder begriijp ik? Wat voor iets zoek je?

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 17:00

Ik zal kijken of het lukt nog online te komen erna.
Klopt, ik zit al een poosje zonder. Vorig jaar september ben ik afgestudeerd als (HBO) pedagoog. Ik was rond april/mei al begonnen met solliciteren 'voor als ik klaar ben'. Heeft me niets opgeleverd. Ik heb af en toe via het uitzendbureau in de kinderopvang kunnen werken, maar de aanbieders daarvan hier in de omgeving hebben me óf afgewezen, óf vanwege een clausule met het uitzendbureau willen ze me niet aannemen. Verder ben ik vrij breed aan het zoeken, zowel binnen als buiten mijn opleiding. Het probleem is dat ik heel breed kan: van CJG tot jeugdzorg tot kinderbescherming, maar ook binnen de kinderopvang, onderwijs, noem maar op. Ik ben ook aan het kijken voor culturele vacatures, bibliotheken, administratief en dergelijke. Overal sluit ik gewoon nét niet goed genoeg aan. Ik ben in januari voor mezelf begonnen, en heb voor de zomer huiswerkbegeleiding aan huis gegeven, dat liep op naar 6 uur per week. Momenteel voor in totaal 2 uur per week bijles aan twee kinderen van de basisschool. Het is leuk, het levert me tenminste wat aan bezigheden op, maar liever heb ik meer.

Ik heb al, met veel moeite, contact opgenomen met de gemeente. Doorverwezen naar een project om jongeren aan het werk te helpen, maar al snel daar niets meer van gehoord, dus na een aantal loze pogingen contact op te nemen, heb ik dat ook maar opgegeven. In de tussentijd solliciteer ik (wat minder) vrolijk gewoon door, en heb ik dus de hoop dat dit me wat gaat opleveren.

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 17:22

Nou, voor mij was het dus een beetje dubbel....
Aan de ene kant wel workshops gedaan die interessant zijn, en me wel kunnen helpen (alleen deels wat minder met het solliciteren zelf). Aan de andere kant was dit heel duidelijk niet gericht op mijn vakgebied. Veel ICT dingen, meerdere uni's/hogescholen, en een hoek waar je alleen in mag als je een traineeship ambieert, en dat doe ik dus echt niet. Ook nog wat consultancy dingen. Ik zit met mijn studie in de hoek zorg en welzijn, en daarvoor was er dus echt niets. Maar wat ik al zei, wel hele boeiende workshops.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-14 18:02

thanks voor je bericht. Zoals ik het hoor lijkt het me niet echt de moeite om te gaan. Ik twijfelde een beetje!

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 19:07

Als jouw vakgebied precies in die gebieden ligt die ze nu hebben staan, dan is het denk ik absoluut de moeite. Zo niet, dan zou ik alleen gaan als er workshops zijn waarvan je op voorhand denkt dat die de moeite waard zijn. Ik vond dat zelfs ook wel tegenvallen. Het heeft mij zeker wat opgeleverd wat ik kan gebruiken in gesprekken en dergelijke, maar verder ook niet (en dan heb ik het niet over solliciteertips en dat soort dingen). Niets wat mij helpt met solliciteren.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-14 19:09

Nou wat jij opnoemt wat er staat is niet mijn vakgebied. .. na ja ik heb niet echt een vakgebied.... _O-

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 19:26

In dat geval zou ik, gezien jouw woonplaats, zeggen dat het de moeite niet is. Vrees dat je dan lang onderweg bent voor iets wat zwaar tegenvalt.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-14 19:28

Nou precies mijn gedachte.