Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
] Evelijn schreef:Genoeg slapen is heel belangrijk voor een toets anders kunnen je hersenen alles wat je wel onthouden hebt niet reproduceren.
Zet een wekkertje voor iets van 20 minuten... (en dan je telefoon/mail en alles wat je af kan leiden uit!) en concentreer je 20 minuten op wat je moet leren.
Het schijnt het beste te zijn om vooral jezelf te testen over wat je weet. Dus maak zelf een soort toets voor je.
Weet niet wat voor vakken je moet leren... maar je kan bijv. flash cards/flits kaartjes maken ... dus als je een taal moet leren.. ene kant het woord, ander kant de vertaling... en daarmee je zelf controleren.
Samen met een vriendin de stof bespreken en voor elkaar toetsvragen verzinnen kan ook heel goed werken.
En de volgende keer.... veel eerder beginnen met leren (gewoon elke week een beetje ... dan onthoud je het en snap je het veel beter.)

Deetjeeuh schreef:Je hoeft geen rondje te lopen he? Je kan ook gewoon 500 meter lopen en weer 500 meter terug. Of je gaat even naar de supermarkt, etc. Al ben je een uurtje weg. Hier ga je je alleen maar slechter van voelen. Neem een pauze en GENIET ervan! Gebruik de tijd voor een rondje lopen! Daarna voel je je weer erg gemotiveerd, werkt voor mij goed.![]()
Moet het perse voor morgen af? Anders kan je vandaag nog een dag rusten, aan jezelf toegeven, vroeg naar bed gaan (9 uur) en 7 uur opstaan (of als je om 6 uur wakker wordt, 6 uur). Of neem een koude douche. Dat is wat ik meestal doe. Zoals nu, ik ben kapot, maar moet inderdaad ook nog leren voor toetsweek volgende week. Toch ga ik zo wel even kijken wat ik moet doen, maar dan kies ik voor iets wat ik in stappen kan doen.
Wat mij ook motiveert is een lijstje maken met dingen die ik moet doen en dan afspreken. En dan niet 'leer alle woorden engels' (dat zijn dan 2 hoofdstukken met 300 woorden of zo) maar 'leer engels les 1, leer engels les 2' etc. Dat zijn dan steeds 35 woorden in een keer. Dat scheelt zo veel! Dan kan ik iedere keer iets afstrepen en voel ik me echt nuttig.
.