Enquête: Mensen die werken met verstandelijk gehandicapten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sassii

Enquête: Mensen die werken met verstandelijk gehandicapten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 11:19

Hallo,

Ik organiseer samen met wat medestudenten een discoavond voor mensen met een verstandelijke beperking. Hiervoor hebben wij ook een enquête moeten maken voor mensen die werken met mensen die een verstandelijke beperking hebben.
Ik ben dus opzoek naar mensen die één minuut van hun tijd willen opofferen om een kleine enquête voor ons in te vullen.
Dit is de link waar je de enquête in kan vullen: https://docs.google.com/forms/d/1E64s2_ ... _form_link

Alvast bedankt!

benangelique

Re: Enquête: Mensen die werken met verstandelijk gehandicapten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 11:57

Ik kan de enquête niet invullen terwijl ik wel met de doelgroep werk. De enquête is erg nauw geschreven; alleen voor woonbegeleiding

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 12:01

benangelique schreef:
Ik kan de enquête niet invullen terwijl ik wel met de doelgroep werk. De enquête is erg nauw geschreven; alleen voor woonbegeleiding

Hier hetzelfde, te specifieke vragen.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 12:07

Ik vind het een beetje vage vragen.
Ik werk in de psychiatrie met mensen met een beperking

nova_zodiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 12:11

Ik heb hem ingevuld maar het was mij niet duidelijk of het alleen over mijn eigen groep ging, of organisatie breed.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 14:51

Ik kan hem ook niet invullen, hij is te specifiek. :) Het gaat hier om woonbegeleiding/dagbesteding.

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 12:32

Ik werk als woonbegeleider maar vindt enkele vragen lastig in te vullen. Bij sommige vragen iets specifieker zijn zal het al makkelijker invullen maken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 17:51

Heb hem ingevuld maar kan erg kort zijn, ik vind het geen goede enquete. De vragen zijn soms onduidelijk, en als je een beetje bekend bent met de huidige ontwikkelingen in de zorg dan weet je dat woonvoorzieningen zelf geen activiteiten organiseren. Dit omdat er met steeds minder personeel hetzelfde werk gedaan moet worden en het te duur is om extra personeel in te zetten voor uitjes. Wij kunnen alleen vrijwilligers mee laten gaan met uitjes. Als een client personeel mee wil of moet dan moet de client zelf de begeleidingskosten hiervoor betalen. Ook kost het organiseren van een evenement veel tijd, tijd die we hard nodig hebben om goede zorg en ondersteuning te blijven bieden.

Het klopt dat uitjes zijn leuk voor clienten maar wat een leuke of goede activiteit is is erg persoonlijk. Wij hebben clienten die houden van harde muziek en dansen, en clienten die dit vreselijk vinden. Die kunnen dan wel weer erg genieten van lekker eten, of een rustige activiteit 1 op 1 of in een kleine groep. Waar je je mee zou kunnen onderscheiden is als je tegen lage kostprijs gekwalificeerde begeleiding biedt bij de activiteiten zodat de woonvoorziening hier geen werk mee heeft. Dat zou goed aansluiten bij de huidige ontwikkelingen. En wat ook belangrijk is, is dat er veel te kiezen is. Je gaat in je enquete heel erg uit van activiteiten met de hele woongroep maar dat is echt niet meer van deze tijd.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 20:07

Ik kan hem niet invullen. Hoeveel mensen wonen er in de instantie? De hele instantie? Bepaalde woonvormen?
Ik werk zelf in de dagbesteding, maar ook wij organiseren evenementen en hebben daar budget voor. Denk maar aan de kerstviering.