Animator in het buitenland ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_xLies

Animator in het buitenland ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-14 21:31

Hallo mede-bokkers! :wave:

Ik zit al een aantal jaar te wikken en te wegen wat ik nu precies wil worden, het gaat heen en weer van politie te paard naar psycholoog en noem maar op. Nu vond ik het altijd al leuk om met kinderen te werken, dan niet zozeer als full-time baan, maar als 'extra' of als 'bijbaan' leek het me altijd al super !
Nu ben ik net terug van vakantie en daar hadden ze het zogenaamde 'kids & co' animatieteam, dit lijkt mij dus super leuk om als 'extra' te doen, als animator in het buitenland werken. Nu was ik gaan googelen, en had ik van de animators daar ook al het een en ander gehoord, maar het loopt allemaal best wel uiteen en per organisatie is het weer anders. Ik hoorde van de animator daar dat topvakantie een goeie organisatie is, maar deze vestigt zich in België dus denk niet dat hij deze bedoelde, nou vond ik toprecreatie, maar hier kan ik vrij weinig vinden over leeftijd, opleiding, etc.
Mijn vraag bij deze dus: kunnen jullie mij hier meer over vertellen ? En wat zijn jullie ervaringen ? etc.

Groetjes ! :evaw:
Laatst bijgewerkt door _xLies op 26-10-14 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Murthul

Re: Animator in het buitenland ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 21:38

LZP >> STW

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 07:33

_xLies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 08:25

Daar heb ik inderdaad ook al gekeken, maar daar liggen de landen allemaal wat dichter bij huis > Frankrijk, Duitsland. Ik zoek echt iets waar ik naar Griekenland oid kan ;)

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 08:31

Je kan bij TUI solliciteren :)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 08:36

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 08:39

Gewoon bij parken zelf solliciteren of bij vacansoleil. Bij organisaties werk je hele lange dagen en krijg je bijna niks betaald.

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 08:57

Tui is een aanrader. Die zullen binnenkort wel weer starten met de selecties voor het zomerseizoen. Dan ben je (toen ik het deed) 2 dagen in nederland kwijt voor de aollicitatie/selectie en als je door bent een training in het buitenland. Daarna ga je zelfstandig naar een team in het Middelandsezee gebied.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 09:01

Top werkt ook vanuit nederland dacht ik.

_xLies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 15:16

Ik ga eens op TUI googelen ;)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 15:40

Mijn zus heeft een jaar als animator gewerkt in Mallorca.
Erg leuk, maar ook erg veel uren en dagen.

Ging volgens mij via Cosmo, weet niet of dat nog bestaat.
Wel goed geregeld allemaal.

_xLies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 18:25

Heeft iemand ook ervaring met bijv de cursussen die je moet doen, hoe je dag er als animator eruit ziet, vrijwillig/betaald etc ?

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 11:24

Meestal wil het bedrijf waarvoor je werkt een trainingscursus met de nieuwe werknemers doen om te kijken of zij geschikt zijn voor het werk. Maar ook om kennis te maken.

Naast de activiteiten die je doet, moet je tussendoor nieuwe activiteiten bedenken draaiboeken maken. Maar ook bijv. de recreatiezaal schoonmaken hoort erbij, materialen bestellen/onderhouden etc.

Heb zelf de opleiding recreatie/toerisme afgerond. Als je vragen hebt stel ze maar!

Edit: Ik zelf wordt gewoon per uur uit betaald, maar sommige bedrijven werken met een vast bedrag per dag (meestal als je ergens intern zit).

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 11:28

Topvakantie heeft ook kampen naar het buitenland :) Ben zelf animator bij Topvakantie en kan het alleen maar aanraden, heb er altijd een geweldige tijd. Maar ik ben wel van België natuurlijk :)

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 11:52

Ik heb zelf niet bij een vaste organisatie gezeten. Ik heb toen bij een hotel keten gesolliciteerd die bij ons een presentatie kwam doen op school (Ik studeerde zelf Toerisme & Recreatie). Heet trouwens Iberostar. En kwam toen op het eiland Fuerteventura terecht. Het was voor mij ook een stage periode van 20 weken en moest er volgens mij 500 uur maken.

Ik moet je vertellen, ik ben een hele ervaring rijker. Ik werkte van 10:00 's morgens tot minimaal 00:00 's avonds en deed er van alles. Van de miniclub tot minidisco van pokeravonden naar dans shows. En vaak stond je bij de ingang van het restaurant de avond voorstelling te promoten o.i.d. En zelfs om de week met de kinderen naar de dierentuin die daar vlakbij te vinden was.
Daarbij was ik 2 dagen per week vrij daar had ik erg geluk mee want de meeste animatoren bij verschillende andere organisaties waren 6 dagen aan de bak.

Het werk moet je zeker niet onderschatten, zoals ik al zei je hebt er dagen (ik had er véél) dat je tot minimaal 12 uur aan het werk was. Dus ik heb er ook dagen bij gehad dat je na zo'n dag hard werken, repeteren voor de shows etc en vergaderen dat je misschien wel tot 04:00 nog in het hotel zat, en dan moet je maar zien te overleven de volgende dag met zo'n 20 schreeuwende kinderen om je heen, de zon boven op je hoofd en al die mensen die lui aan het zwembad liggen terwijl jij daar staat te ploeteren. Maar goed dat is iets waar je zelf voor kiest natuurlijk!

Ik heb het goed naar m'n zin gehad maar ik was ook zo blij dat het weer voorbij was. Heerlijke feesten, lieve mensen in het hotel. Geweldige collega's elke dag wilde geiten en ezels voor de deur. Nachten lang wakker geweest om op het strand naar de sterren te kijken, op het dak terras te bbq'uen. Ik was voor die momenten echt gezegend.

Maar ik moet eerlijk bekennen, wat was ik blij dat toen ik terug kwam ik in de plezende regen het vliegtuig uit kwam, die kou, die stink lucht van al die gassen wat je ruikt wanneer ik Rotterdam weer binnen kwam. Dat was echt mijn moment geluk. En dan heb ik het niet eens over het moment dat al je vrienden en familie op het vliegveld je als verassing op staan te wachten met spandoeken ballonnen etc.

Ik moest nog 2x stage lopen van 5 maanden. Die twee keren heb ik in Nederland gedaan(Roompot Vakanties in Volendam & Door het hele land bij Animatie Compagnie). Buitenland was echt Once in a life time, ik was erg in het diepe gegooid. En geloof me zonder je vrienden, je ouders je broer of je zus die je op momenten dat je ze nodig heb niet eens kan knuffelen niet kan ruiken niet kan aaien is totaal niet leuk. Ik heb nooit heimwee gehad maar toen ik daar eenmaal was ohohoh ik heb denk ik de 1e maand elke dag gehuild. Het is zo'n verandering, je moet je snel kunnen aanpassen aan mensen die je niet kent. Je kan niet zomaar even weg om je gedachten weer op nul te kunnen zetten. En dat maakt het ook een soort van zwaar. Maar gelukkig scheelt het per persoon hoe hij/zij reageert op een nieuwe omgeving dus kan het bij jou ook weer heel anders zijn!

Dit was echt een once in a lifetime ervaring. En die koester ik nog elke dag.

Ik zal wel erg nadenken over waar je precies heen wil en bij welk bedrijf. Bel, email vraag informatie aan.
De meeste bedrijven zijn inwonend dus hoef je niet te betalen daarbij mocht in in fuerteventura ontbijten, lunchen en avond eten in het hotel dus dat was erg mooi meegenomen.

Bij de animatie compagnie verschilde het, ik heb op bijvoorbeeld Ameland gezeten waar ik eten uit het restaurant kreeg. Maar dat was dan ook de enige camping waar ik dat kreeg. En in Volendam moest ik wel zelf boodschappen doen. (:
En het salaris verschilt heeeeel erg en is meestal echt precies op het minimale loon of zelfs eronder! Hou er rekening mee.