Ik was benieuwd of jullie aanraders hebben voor fijne heldere boeken voor de basis van het engels op te pakken. Praten gaat me op zich goed af, woordenschat ook. Ik probeer ook steeds meer engels te lezen en in het buitenland spreek ik ook gewoon engels. Probleem is dat ik steeds loop te knoeien met de grammatica en het allemaal wat meer wil perfectioneren. Is ook alweer zo'n 9 jaar geleden dat ik het op school gehad heb. Leek me fijn om gewoon weer even de basis door te kunnen nemen zonder helemaal vooraan te beginnen met woordjes e.d.
Hebben jullie aanraders voor een specifiek boek. Er is zoveel in omloop maar wat echt fijn is?
Nieuw is hij vrij duur, maar een eerdere editie kun je vast wel voor een leuke prijs tweede hands ergens krijgen. In het boek staan de grammaticale onderdelen helder 1 voor 1 genoemd en er staan opgaven onder die de net genoemde theorie meteen in de praktijk omzetten. Ook staan de antwoorden van de oneven zinnen gelijk achter in het boek vermeld en kun je de even antwoorden dacht ik opzoeken op internet.
Ik vind/vond het een erg fijn boek om mee te werken zeker omdat het niet droog geschreven is. Regelmatig spreekt de schrijver je echt aan, en dat maakt het een stuk interessanter. Ik zit inmiddels in m'n tweede jaar maar kijk het nog geregeld door als ik het even niet meer weet.