Enquête beoordelen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eilish

Enquête beoordelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-14 20:56

Mijn plan is om een hondendagopvang op te richten in Almere.
Hiervoor wil ik marktonderzoek doen en daarom heb ik een enquête gemaakt.
Zouden jullie mijn enquête willen beoordelen voordat ik hem door heel Almere verspreidt?
Hij hoeft niet ingevuld te worden, tenzij je toevallig in Almere werkt of woont.

De link:
http://www.thesistools.com/web/?id=432931

Alvast bedankt!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 14:34

Ik heb hem bekeken.
Ik vind de vraag of ze een baan of eigen onderneming hebben niet relevant eigenlijk.

Ik zou er nog een vraag bijdoen wat mensen graag zouden zien op een opvang.
En wat waardeert men als positief van een opvang? Bijvoorbeeld veel uitlaten, genoeg speelgoed, kwalitief goed voedsel, meegeven eigen voedsel, apart kunnen houden ivm probleemhond, prijzen?, flexibele opvang etc.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 14:42

De meerwaarde van kluisjes op een opvang zie ik nog niet zo :P
Inderdaad vind ik of iemand een baan of onderneming heeft ook niet relevant.
Misschien vragen wat iemand er maximaal voor over heeft, voor bijvoorbeeld .. dagen per week/maand??
Vraag of iemand voorkeur heeft voor brengen of halen van de hond?

0011223344

Re: Enquête beoordelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 14:56

Wil je de honden samen houden of apart?

Denk er ook over na dat een hondenopvang serieus veel overlast veroorzaakt door het blaffen. Mensen die in de buurt wonen zullen hier zeker niet blij van worden. Je kunt het beste, voor rust voor de honden en voor de omgeving, vaste haal en breng tijden hanteren. Doe je dit verspreid over de dag, heb je de hele dag geblaf en onrust. Want iedere keer als er een hond wordt gebracht of gehaald zal er worden geblaft.

Wat ik mis is de professionele uitstraling van je enquête. Het is vanzelfsprekend voor mij dat pups niet de hele dag bij de volwassen honden zitten omdat ze dan de hele dag spelen. Wel moet je ze niet alleen bij andere pups houden maar juist bij volwassen honden om dingen te leren. Dit vereist dus meerdere speelmomenten op een dag, waarna de pup weer naar een rustige omgeving gaat om bij te komen en te rusten. Ook eet een pup meerdere keren op een dag. Oudere honden zijn vaak wel in staat zelf aan te geven wanneer het genoeg is met spelen en zou ik dus niet apart houden.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt!

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-14 23:15

Bedankt voor de reacties, ik heb de enquête aangepast en ben benieuwd wat jullie er nu van vinden :)
http://www.thesistools.com/web/?id=432931

De vragen over geslacht, leeftijd en werk heb ik er uitgehaald. Ik had gelezen dat het belangrijk is om achtergrond informatie te vragen, maar eigenlijk is die informatie voor mij niet relevant.

Suzanne, de punten die jij noemt ben ik eigenlijk niet van plan om toe te passen in mijn dagopvang.
Uitlaten zal niet op straat gebeuren, maar in een omheind veld buiten. Dus ze hebben binnen een grote ruimte en buiten een grote ruimte, gedurende de dag zal daartussen gewisseld worden. Er zal ook geen klein speelgoed aanwezig zijn, om bezitterigheid te voorkomen. Maar wel bijvoorbeeld speeltoestellen.
In principe wordt er ook niet gevoerd, dat moeten de eigenaren voor en na de dagopvang doen. Behalve bij puppy's. In dat geval geven de eigenaren het voer mee dat ze zelf voeren, zodat ze geen last van hun buik krijgen. Probleemhonden worden niet apart gehouden, alleen tijdelijk op de dag zelf, als blijkt dat de hond niet geschikt is voor dagopvang. De dagopvang is alleen geschikt voor honden die goed in een groep kunnen functioneren. En zoals Marise ook aanstreept, zal ik ook geen flexibele opvang doen, omdat het onrust geeft voor de honden.

Kentaro, ja, daarom vraag ik het ook van de kluisjes. En laat ik de vraag ook in de enquête, zodat ik weet of er behoefte aan is of niet. Mensen kunnen bijvoorbeeld een riem oid in het kluisje laten.

Marise01, de honden worden in een groep gehouden, dat staat ook in de enquête :)
Ik houd er rekening mee dat het overlast geeft en zal een geschikte locatie zoeken.
Met de vraag over een aparte groep voor puppy's en oudere honden, bedoelde ik niet dat ik het maken van een aparte groep of niet laat afhangen van de mening van deelnemers aan de enquête. Maar of er genoeg vraag naar is om aparte groepen te kunnen organiseren. Want ik ga geen puppy's of oudere honden die niet willen spelen, in een groep doen bij actieve, volwassen honden. Ik heb de vraag aangepast en hoop dat het nu duidelijker is geformuleerd.

Eilish

Re: Enquête beoordelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-14 21:41

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-14 18:35

Nog wat kleine aanpassingen gedaan.
Is er iemand die nog een laatste keer naar de enquête wilt kijken voordat ik hem door heel Almere verspreidt? :P

Zie vorige berichten voor de link, link blijft hetzelfde kennelijk.