Maastricht University studenten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vithou

Maastricht University studenten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-14 18:16

Hallo :wave:

Volgend jaar ga ik in Maastricht studeren en omdat ik niemand in mijn omgeving ken die ook dit plan heeft (op hoge hotelschool na) dacht ik dat het misschien leuk is om te kijken of er bokkers zijn die ook gaan! :)

Ik ben zelf van plan om psychologie (denk in het engels) te gaan doen en ik begin dus in september 2015, zit nu in 6 gymansium (ben wel jaartje blijven zitten).

Hoop dat er nog meer bokkers zijn die richting Maastricht gaan volgend jaar :)
Al studerende maastrichters zijn wat mij betreft ook welkom uiteraard!

:*

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 18:40

Ah leuk! Ik ben intussen tweedejaars psychologie in Maastricht! Dus als je vragen hebt, roep dan maar!

Is het nu trouwens mogelijk om te kiezen tussen Engels en Nederlands dan? Want bij ons had je alleen de keuze Nederlands talig. (overigens is wel alles behalve de OWG's in het Engels dus veel Nederlands is het niet haha)

Vithou

Re: Maastricht University studenten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-14 18:47

Ah superleuk! Bevalt het een beetje, ook het PGO? Ehm ja ik dacht eerst ook alleen nerderlands maar bij de opendag (8 november) kun je kiezen tussen engelstalig en nederlandstalig, maar misschien dat dan alleen de voorlichting engels is? Als ik de keuze heb dan ga ik denk ik voor engels, omdat ik inderdaad al hoorde dat bij Nederlands toch de helft al engels is. Maar als het alleen in het Nederlands is dan vind ik dat ook prima.

Hoe bevalt Maastricht? Makkelijk een kamer te vinden (als je op kamers woont?) en ben je lid van een vereniging? :)

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 19:02

Ik was net even op de site aan het kijken, maar ik zie nu inderdaad staan dat je een Engels en Nederlands track kunt volgen.
Maar alles is inderdaad behalve de OWG's in het Engels, dus als ik nu de keus zou hebben zou ik ook liever voor helemaal Engels gaan. Ook omdat ik zelf heel slecht in Engels ben en je het veel sneller leert als je owg's ook gewoon in het Engels zijn. En aangezien je Master ook in het Engels is is het wel handig om het van te voren al goed onder de knie te hebben!

Ja ik vind het PGO systeem heel fijn werken! Maar dat is natuurlijk persoonlijk. Ik ben van mijzelf een behoorlijke uitsteller, maar op deze manier wordt ik toch meer gedwongen om echt iets te doen, want als je niks doet voel je je schuldig tegenover de groep. Plus ik onthoud door het discussiëren en uitleggen ook veel beter!

Ja kamer is heel gemakkelijk te vinden en de prijzen zijn ook heel redelijk. Ik had die van mij echt heel snel gevonden! Ik ben zelf geen lid van een vereniging omdat ik het eerste half jaar nog thuis heb gewoond en op die manier was het niet te combineren. Plus ik heb er zelf ook niet zo'n behoefte aan, het schijnt wel heel leuk te zijn als je er eenmaal bij zit, maar ik heb er de ontgroening en Atijd eigenlijk niet voor over (want je kunt er bijna vanuit gaan dat je dan het eerste halfjaar van je opleiding niet haalt) En verder heb ik hele leuke huisgenootjes en een super leuke vriendinnen groep hier, dus gezelligheid heb ik genoeg! :D

Als het goed is komt hier aan het eind van dit jaar in ons huis een kamer vrij, dus mocht je dan nog iets zoeken, mag je me altijd een pb sturen!

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-14 19:15

Ah klinkt al superleuk allemaal! Ja inderdaad het lijkt mij vervelender om te moeten schakelen tussen engels en nederlands ipv alles engels.. Ik ben zelf geen super talent in engels, ook geen drama maar toch vind ik het nog een beetje eng om me aan een engelstalige studie te wagen. Toch denk dat ik er alleen maar heel veel profijt van ga hebben dus ik moet er maar gewoon niet teveel over nadenken en gewoon doen haha. :7

Zelf ben ik geneigd om bij Circumflex te gaan maar ook alleen maar omdat ik nu eigenlijk alleen mensen ken in Maastricht die bij cf zitten, dus eigenlijk moet ik het daar niet op baseren. Maargoed ik laat het allemaal op me afkomen tijdens de inkom. Enige waar ik inderdaad wel bang voor ben is dat het erg druk wordt dus misschien doe ik het eerste jaar nog wel even niks.
En het aanbod van de kamer houd ik zeker in mijn achterhoofd! :)
Ik ben toen meegeweest met mijn vriend (hij studeert momenteel ook in Maastricht, overigens niet de reden van mijn keuze haha. Ik zou sowieso naar Maastricht gaan, hij eigenlijk naar Groningen). Via kamernet wilde niet echt lukken, maar dat was wat hij zei en hij kan af en toe een beetje laks zijn dus weet niet hoe erg ik me daaraan vast moet houden haha. Dus we hebben toen met een soort van makelaar kamers bekeken maar dat waren allemaal kamers waar je een beetje alleen woont. Er woonden wel meerdere (buitenlandse, pools italiaans etc) studenten maar niemand ging eigenlijk met elkaar om en er was ook geen gemeenschappelijke woonkamer of iets waar je gezellig samen kon zijn. Nu ik dat heb gezien ben ik heel bang dat ik in zo'n kamer eindig en ben wel echt iemand die graag mensen en gezelligheid om zich heen heeft dus vind het heel fijn om te horen dat het ook anders kan haha. (Overigens is mijn vriend uiteindelijk echt in een super huis terecht gekomen)

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 19:59

Ik was zelf echt drama in Engels, maar als ik zie hoe snel mijn leesvaardigheid omhoog is gegaan, hoef je je daar echt geen zorgen over te maken! Mijn Engels begrijpen is nu eigenlijk gewoon goed, alleen het schrijven en spreken niet, omdat ik dat dus nooit doe.

Ja Circumflex (of Saurus (roeivereniging)) zou mij ook het leukste lijken, mocht ik ergens bij willen gaan. Maar inderdaad gewoon bij de inkom kijken wat je leuk lijkt!

Voor kamers is deze facebookpagina ook heel erg handig! https://www.facebook.com/groups/116816401678059/ Daar komt altijd heel veel voorbij! Maar via via heb je toch meestal de grootste kans op echt de fijnste/goedkoopste kamers. Zo ben ik ook aan mijn kamer gekomen.