een eigen paardenmerk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sharon2013

een eigen paardenmerk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-14 15:12

hoi hoi,

op alle commerciële ondernemings-sites word ik nou niet echt geholpen, maar weinig hebben kaas gegeten van de ruitersport. Dus ik dacht, waarom niet hier op bokt? genoeg paardenmensen, en vast wel mensen met een eigen (ruitersport)zaak.

Ik hoop dat ik het op dit forum goed geplaatst heb, want het is wel werkgerelateerd, als het verkeerd is hoor ik het wel ;)

nou nu even mijn probleem op dit moment.
Ik heb een goed idee voor een eigen paardenmerk, met uiteraard producten voor paarden. Dit zijn producten die eigenlijk niet tot nauwelijks in Nederland te verkrijgen zijn. Ik wil het allemaal nog een beetje voor mijzelf houden verder. Maar waar ik echt tegen aanloop is het vinden van een fabriek. Ik google me al suf op verschillende zoekwoorden, maar echt iets vinden doe ik niet. Misschien weten enkele mensen hier op bokt of er fabrieken zijn in Nederland, Europa of buitenland, waar je zulke spullen kunt laten maken?

ik kan wel van die speciale mensen inhuren die dit zo zoeken voor je en je er allemaal bij helpen, maar dan praat je over een tonnen investering in zo'n persoon zonder nog enig resultaat. Ik wil zelf gewoon onderhandelen kunnen met die fabrieken, het probleem is alleen dat je ze wel even moet kunnen vinden... iemand tips hoe ik dit kan zoeken? of misschien weet je er wel een?

groetjes :wave:

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 15:14

Ik denk dat als je niet wil vertellen om wat voor producten het gaat, het moeilijk wordt om de plekken waar je ze kan laten produceren te vinden :)

Rex_Rolfo

Re: een eigen paardenmerk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 15:19

Yep, bijvoorbeeld kleding of metaalwerk maakt pietsie verschil ;)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 15:21

Ehm, volgend jaar is het weer Equitana. Als je ergens de fabrikanten van paardenspullen kunt treffen, is het daar.

Daarnaast, waarom zou je niet gewoon gaan kijken om die, naar jouw idee, interessante produkten te importeren en verkopen onder de bestaande merknaam?

Ik zou voorzichtig zijn met weer een "extra" merk. Meestal krijgen die vrij snel de naam van een mindere kwaliteit, zoals Pagony, Harry's Horse en Shires (kennen we in NL niet, is soort van de Harry's Horse van GB).
Daarnaast heeft het vaak een reden waarom het in NL nauwelijks te koop is; er is geen vraag naar........ Je weet wel, wat de boer niet kent..... en de NL paardenwereld is niet veel minder conservatief....

sharon2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-14 15:29

importeren van deze producten is niet haalbaar, dan zit je voor bijv. een deken al boven de €100,- die krijg je aan de straatstenen niet kwijt. (tenminste als ik kijk wat ik een normale prijs vindt voor een deken)
Het gaat om een volledig assortiment paardenartikelen voor miniatuurpaardjes en shetlanders, dus alle kleine maatjes. Maar te beginnen met dekens omdat (wat ik merk) dit echt een drama is, ik ben altijd uren aan het zoeken heb hier en daar wel wat sites maar ik moet iedere keer weer uitwijken naar het buitenland voor het gene wat ik wil en waarvan ik weet dat het past. ik heb dit ook met halsters, XS versies zijn te klein, en veulen halster weer net-pas of te groot, shet maat is bij mij al verzuip maat. het gaat dus niet op voor de "grote" paarden onder ons, maar echt de kleine maatjes, dit vind je bijna niet. en als je het vind vindt ik dat er erg weinig is.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 15:33

sharon2013 schreef:
importeren van deze producten is niet haalbaar, dan zit je voor bijv. een deken al boven de €100,- die krijg je aan de straatstenen niet kwijt. (tenminste als ik kijk wat ik een normale prijs vindt voor een deken)
Het gaat om een volledig assortiment paardenartikelen voor miniatuurpaardjes en shetlanders, dus alle kleine maatjes. Maar te beginnen met dekens omdat (wat ik merk) dit echt een drama is, ik ben altijd uren aan het zoeken heb hier en daar wel wat sites maar ik moet iedere keer weer uitwijken naar het buitenland voor het gene wat ik wil en waarvan ik weet dat het past. ik heb dit ook met halsters, XS versies zijn te klein, en veulen halster weer net-pas of te groot, shet maat is bij mij al verzuip maat. het gaat dus niet op voor de "grote" paarden onder ons, maar echt de kleine maatjes, dit vind je bijna niet. en als je het vind vindt ik dat er erg weinig is.

Hoe bekend ben jij in GB? Als ik zo je reactie lees zou ik zeggen, ga eens aan de andere kant van de noordzee kijken maar pas op voor de cultuurshock.........

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 15:34

Ik zou inderdaad ook naar evenementen toe gaan. Denk dat je daar de meeste kans hebt om een fabriek te vinden die jouw producten wil gaan maken.

Overigens ben ik het niet eens met ikke, Pagony geen ervaring mee, maar gebruik al jaren de producten van Harry's Horse en sinds dit jaar de producten van Shires. Daarnaast ook een groot deel in mijn omgeving die positief spreken over deze producten

Juist de halsters en dekens van Shires vindt ik een stuk beter dan de duurdere merken. (en ik heb een 1e klas sloper)

Ben van mening dat juist een nieuwe naam, goed is voor de markt.

Alnate

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 15:44

Wij hebben wel eens contact gehad met Spaanse fabrikanten om een product in Nederland op de markt te brengen. Dat was toch nog best wel een investering hoor. Wij hebben een advocatenkantoor ingehuurd met Spaans sprekende advocaten. Er moet immers een contract opgemaakt worden en dat kun je nu eenmaal niet zelf. Ook veel bezoeken op locatie en steeds tolk/advocaat mee. ( gelukkig hadden zij een Spaanse vestiging, dus vliegkosten vervielen) Mocht je dus met buitenlandse fabrikanten in zee gaan, dan is het niet alleen een kwestie van mailtjes over en weer. Laat je goed inlichten! Succes

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 16:06

Het is natuurlijk afhankelijk wat voor producten je wilt gaan maken, maar er zijn op internet marktplaatsen waar Europese groothandels kunnen kopen bij voornamelijk Aziatische fabrieken.
Kijk eens op www.alibaba.com onder outdoorsports vind je ergens horse racing.

Bekijk heel kritisch! In die landen hebben ze geen mooie groene weides met paarden om even een foto te maken. Dus 9 van de 10 foto's met paard komen gewoon van een andere site.
Vraag altijd eerst een sample, investeer daarin want voor je het weet heb je een container dekens die toch iets anders zijn dan op de foto..

Verkijk je niet op de hele goedkope prijzen, hun geven FOB prijzen. (Free on Board)
Hun zetten het voor je op de boot, daarna zijn alle kosten voor jouw, en vooral bij kleine zendingen zijn die kosten vaak hoger dan die van het product zelf.

sharon2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-14 16:09

bankt peerke! zal eens gaan rondkijken op die site!

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 16:12

Als je gaat mailen, maak een ander e-mail adres aan..
Vaak blijven ze je stalken met nieuwe producten..

De fabrieken waar leren hoofdstellen worden gemaakt, maken ook leren pakjes bijvoorbeeld..
En foto's daarvan hoef ik niet iedere week in mn mailbox :+

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 16:33

Is het geen plan dat als je zoon fabriek vindt, dat je een deal kunt maken voor grote aantallen en deze dan zelf gaat ophalen.
Ik weet niet hoe het dan zit met importeren hoor, maar ik denk dat het wel goedkoper is om zelf met een busje spullen te gaan halen etc.
Zijn er geen naaiatalliers (hoe schrijf je dat?!, dus waar ze meubelbekleding, tenten, kleding etc maken/repareren).. in NL die voor jou een ontwerp kunnen produceren.
Of in duitsland/polen (net zoals royke donders deed)..
en dit in NL te verkopen.

sharon2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-14 16:40

@roycemack
als het in nederland gevestigt is (denk dat belgie of duitsland ook nog wel zou lukken) zou zelf ophalen wel kunnen, zit je alleen dat je dan even moet kijken of verzenden niet goedkoper is dan je diesel/benzine verbruik :)
ik zou het niet weten of die hier in NL zitten, vast wel, maar het probleem is dat ik ze op de 1 of andere manier via google gewoon niet kan vinden haha misschien gebruik ik wel de verkeerde zoekwoorden, ik heb geen idee..

Alnate

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 17:46

[quote="Peerke_"]
Bekijk heel kritisch! In die landen hebben ze geen mooie groene weides met paarden om even een foto te maken. Dus 9 van de 10 foto's met paard komen gewoon van een andere site.
quote]

Dat doen ze ook in Nederland hoor. Postorderbedrijf Bakker-Hillegom (planten e.d.) maakt foto's van volle bloeiende planten, terwijl die bloemen eerst uit andere planten getrokken zijn en vervolgens bij elkaar gestopt zijn voor de foto! :j

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 17:50

Alnate schreef:
Peerke_ schreef:

Dat doen ze ook in Nederland hoor. Postorderbedrijf Bakker-Hillegom (planten e.d.) maakt foto's van volle bloeiende planten, terwijl die bloemen eerst uit andere planten getrokken zijn en vervolgens bij elkaar gestopt zijn voor de foto! :j

Het gebeurt uiteraard overal.. iedereen wil zn product mooier laten lijken op foto's.
Echter hun zoeken een foto van bijvoorbeeld een deken, nemen vaak foto's van bekende merken, adverteren daar mee en als jij hem koopt gaan ze de deken na maken aan de hand van de foto.