HBO SPH uitstroomprofiel Jeugdzorgwerker

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lovehorses4

HBO SPH uitstroomprofiel Jeugdzorgwerker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-14 13:33

Beste Bokkers,

Momenteel volg ik de opleiding Sociaal Pedagogische Hulpverlener aan de Hogeschool in Rotterdam. :j Hiervoor heb ik de opleiding MMZ Persoonlijk Begeleider Gehandicaptenzorg gevolgd. Ik loop nu voor de derde keer stage in de Gehandicaptenzorg. Dit bevalt mij heel goed, maar ik wil eigenlijk een nieuwe uitdaging aangaan. Vorige week heb ik een voorlichting gekregen over het uitstroomprofiel Jeugdzorgwerker. Ze zijn druk bezig met het professionaliseren van de Jeugdzorg. Nu lijkt de Jeugdzorg mij erg interessant, maar ik ben eigenlijk opzoek naar ervaringen van mensen die bezig zijn met dit profiel of mensen die ervaringen hebben met werken in de Jeugdzorg (omg. Rotterdam). En welke instellingen bieden goede mogelijkheden om stage te lopen? Ik besef dat de problematieken heftig zijn en dat je sterk in je schoenen moet staan. Daarom wil ik ook een goed overwogen beslissing nemen en probeer ik een zo goed als mogelijk beeld te krijgen!

Een PB mag ook! :D

Alvast bedankt!!

Groetjes!

vuurneon

Re: HBO SPH uitstroomprofiel Jeugdzorgwerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 13:45

Kun je niet eerst een dag meelopen met iemand uit de jeugdzorg? :) dan krijg je gelijk een beter beeld immers.

lovehorses4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-14 13:54

Ja daar zat ik ook al aan te denken!! :D Ik ga eens informeren wat de mogelijkheden zijn... bedankt voor de tip! ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 13:57

Even in je netwerk kijken; toevallig een oom of tante (of andere kennis) die iemand kent die in de jeugdzorg werkt? Een ouder van een vriendin? Gewoon even uitzetten in je netwerk, stuur van mij part iedereen even een mailtje of bel :) want dan kun je het vaak snel geregeld hebben.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 13:59

Bij ons was het zo dat zowel je voltijd stage, je minors van jaar 4 en je afstudeerscriptie in de richting van de jeugdzorg moesten zijn. Voorlopig zijn de mensen uit mijn jaar die dit uitstroomprofiel gekozen hebben momenteel allemaal in een andere sector werkzaam (of hebben nog geen werk).

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 14:11

Ik doe momenteel ook SPH, maar dan in Leiden, en heb ook als uitstroomprofiel jeugdzorg gekozen. Daarvoor moest mijn stage, mijn minor en mijn afstudeerscriptie allemaal in de richting van de jeugdzorg zijn, en ik ben momenteel met de laatste bezig :)
Ik heb zelf stage gelopen in Leiden, en dat is me erg goed bevallen. Omgeving Rotterdam heb ik niet zoveel ervaring mee, maar als je vragen hebt, stel ze gerust :D