Zucht.... die motivaties altijd.... Wie kan me helpen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Miracle_

Zucht.... die motivaties altijd.... Wie kan me helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-14 17:08

Zoals de titel zegt.. motivaties schrijven, HELP! Ik heb nu een ontzettend leuke vacature op het oog, en die baan zou ik echt heel erg graag willen hebben, en ook erg goed kunnen gebruiken!
Ik solliciteer er behoorlijk op los, maar loop áltijd vast op de motivatie. Ik vind dat zo verschrikkelijk.. Het is altijd onpersoonlijk of juist te persoonlijk, of ontzettend afgezaagd en cliché.. Het lijkt gewoon nergens op :') .. IRL heb ik een vlotte babbel, maar een motivatie schrijven lukt me gewoon écht niet.

Wie heeft er gouden tips? Wat zijn de do's en don'ts.. Wie kan me op weg helpen? Wat moet er nou per se in staan, en wat absoluut niet?

Misschien kunnen we hier een verzameltopic van maken voor mensen die een ster in schrijven zijn, en mensen die wel wat inspiratie kunnen gebruiken? Geen idee of daar interesse in is.... ideetje..

Wie helpt me uit de brand? O:)

Het gaat trouwens om een verkoopfunctie in een winkel. Ik heb veelal horeca ervaring, maar ook 1 jaar in een vergelijkbare winkel gewerkt.

Dit is een stukje uit de vacature:

Citaat:
Binnen onze winkel staat onze klant centraal. Dit komt tot uiting in onze klantgedrevenheid. Hieraan zijn een aantal kernwaarden gekoppeld die voor alle onderdelen binnen onze organisatie gelden. Onze kernwaarden zijn: resultaatgerichtheid, ondernemend, passievol, verrassend en betrouwbaar. Als je bij ons komt te werken vinden wij het belangrijk dat je initiatief neemt, lef toont en kansen aangrijpt. Om gezamenlijk het beste resultaat te behalen vinden wij het belangrijk dat je continu je focus hebt op de klant. Wij zijn ervan overtuigd dat we op deze manier gezamenlijk het beste resultaat kunnen bereiken en dat jij op deze manier kunt bijdragen aan de groei van ons bedrijf.

Werkzaamheden
Ben jij de commerciele verkoper die wij zoeken? Ben je een assertieve en klantgerichte verkoopmedewerker die gaat voor resultaat. Je bent gedreven en krijgt een kick van het behalen van commerciele doelen. Je ben de verkoopmedewerker met kennis op het gebied van hardware. Je geeft onze klanten een gastvrij ontvangst en informeert naar de wensen en leidt de klant rond op onze Hardware afdeling.

Wat verwachten wij van jou?
* Je hebt relevante commerciele werkervaring en technisch inzicht
* Je bent enthousiast, klantgericht en hebt overtuigingskracht en fysiek sterk en gedreven
* Werken in de weekenden, op koopavonden en op feestdagen vind je vanzelfsprekend.
Je bent flexibel inzetbaarf

Help! :D _/-\o_

Beverburcht

Re: Zucht.... die motivaties altijd.... Wie kan me helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 15:43

Je geeft aan wel mondig te zijn.
Misschien dat het je helpt om het te vertellen, op te nemen en dan uit te schrijven. Daarbij heb ik altijd geleerd dat het erg handig is om concrete voorbeelden bij de eisen te zetten.

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 15:52

Je moet jezelf aanprijzen, je motivatiebrief moet opvallen. Dus was maakt jou zo speciaal? Wat maakt dat jij DE! ideale kandidaat voor die vacature bent en niet 13 in een dozijn.
Waar blink je in uit en wat zou je meer kunnen leren.
En zorg ervoor dat je geen spelfouten hebt, er zijn bedrijven die als je in de eerste alinea al een spelfout hebt je cv al aan de kant leggen.
succes!

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-14 11:21

Romy, nou ik ben vooral mondig in een gesprek, als iemand mij de vragen stelt gaat het prima. Maar als ik alles zelf moet bedenken heb ik geen idee.

@mala, Tja, wat mij speciaal maakt, en DE kandidaat, dat weet ik dus nooit goed te verwoorden, dat is een beetje het probleem. :+
Ik heb er een brief uitgedaan, maar was er eigenlijk niet tevreden over. Maar goed, hoe langer ik wacht, hoe meer kandidaten zich aanmelden. :=

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 11:51

Kan je eens een brief die jij geschreven hebt hier posten? Dan kan er concrete feedback gegeven worden. :)

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 14:32

Lastig he maar wat Dani zegt kan je zo brief posten mag ook wel via pb dat kijkt wat makkelijker :D