Sollicitatie....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje17

Sollicitatie....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-14 14:58

Hoi hoi!
Ik ben vanmiddag bij de welkoop geweest met de vraag of ze een baantje voor me hebben, en werd geadviseerd om te mailen. Maar dat mailtje mooi in elkaar krijgen is toch erg moeilijk.. Heeft iemand tips of opmerkingen?
Alvast bedankt :j
Dit is wat ik nu heb..

Naam Maartje Schrijver
Woonplaats *****
Telefoon *****
Geboortedatum *****

Beste,

Ik ben vanmiddag langsgekomen met de vraag of jullie een open vacature hebben, en werd geadviseerd een mailtje te
sturen, dus bij deze.
Ik ben op zoek naar een baantje, omdat ik veel vrije tijd heb, altijd buiten te vinden ben, graag wat wil bijverdienen en het leuk
vind om rond andere mensen te werken.
Mijn werkervaringen zijn klusjes in en om de stal en ik heb op een kwekerij met vasteplanten gewerkt (zaaien, stekken en schoonmaken).
Omdat ik nog op school zit, ben ik op zoek naar een parttime baantje.

Ik hoop op een positief antwoord!

Mvg,
Maartje Schrijver, 16 jaar

FriesWytske

Re: Sollicitatie....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 15:00

Dus bij deze, zou ik er niet inzetten.
Ook zou ik er een andere reden inzetten waarom je juist bij de Welkoop wil gaan werken.

Maartje17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-14 15:03

Wat voor rede zou dat kunnen zijn? Ik heb hier namelijk al heel lang over nagedacht en kan op niks anders komen :')

Mikk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 15:05

Ik zou persoonlijk niet beginnen met Ik, maar beter iets als: Naar aanleiding van mijn bezoek aan de winkel of iets in die richting. Waarom wil je graag bij de welkoop werken? Misschien een aantal eigenschappen (enthousiast, leergierig, doelgericht)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 15:05

En een solicitatie brief niet beginnen met ik. Misschien kan je ervan maken:
'Na aanleiding van de tip....

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 15:06

In plaats van deze zin (Ik ben op zoek naar een baantje, omdat ik veel vrije tijd heb, altijd buiten te vinden ben, graag wat wil bijverdienen en het leuk
vind om rond andere mensen te werken.) zou je bijvoorbeeld kunnen schrijven dat je graag bij de Welkoop wil werken omdat..

Uit jouw tekst haal ik in ieder geval dat je:
- graag met mensen werkt
- ervaring hebt met planten (hebben ze die daar)
- je dieren leuk vindt (ga ik vanuit, omdat je op een paardenforum zit..)

Verder kan je nog schrijven wanneer je tijd hebt voor een baantje. Wil je bijvoorbeeld op zaterdag werken, of ook op andere dagen na schooltijd?

Succes!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 15:08

Beste,

Naar aanleiding van een gesprek in de winkel voor een sollicitatie, werd mij gevraagd een e-mail te sturen
Ik ben op zoek naar baan in de weekenden en vakanties.
Ik ben spontaan, kan goed met dieren en mensen overweg en zet mij altijd in.

Ik hoop spoedig een afspraak met u te maken.

Met vriendelijke groet,

Maartje Schrijver.

Dit is ook niet perfect, maar brengt je al wel op het goede pad

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 15:11

De mail nooit met ik beginnen, kun je beter beginnen met: Vanmiddag ben ik langsgekomen...

Brainless

Citaat:
Beste Geachte heer/mevrouw,

Ik ben vanmiddag langsgekomen met de vraag of jullie een open vacature hebben, en werd geadviseerd een mailtje te
sturen, dus bij deze.

Vanmiddag was ik bij u in het bedrijf om te vragen of u een openstaande vacature heeft.
Door u(w medewerker) werd aangegeven een mailtje te sturen.

Mijn naam is XXXX, ben XX jaar en op zoek naar een baan naast mijn school en voor in de weekenden/vakanties.
Ik ben op zoek naar een baantje, omdat ik veel vrije tijd heb, altijd buiten te vinden ben, graag wat wil bijverdienen en het leuk

Omdat ik graag met groene dingen en dieren bezig ben en het leuk vindt om met mensen om te gaan, is uw winkel het bedrijf waar ik graag aan de slag zou gaan.

Mijn werkervaringen zijn klusjes in en om de stal en ik heb op een kwekerij met vasteplanten gewerkt (zaaien, stekken en schoonmaken).

Laatst bijgewerkt door Brainless op 29-09-14 15:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

eclair98 schreef:

NAAR aanleiding dan, dit is wel echt een slordige tip om te geven.

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 15:12

Maartje17 schreef:
Naam Maartje Schrijver
Woonplaats *****
Telefoon *****
Geboortedatum *****

Geachte heer/mevrouw,

Afgelopen middag ben ik in de winkel geweest en heb ik gevraagd naar een baan bij de Welkoop in ..... (plaatsnaam). Hier werd mij geadviseerd om u een mailtje te sturen.

Ik ben op zoek naar een baantje voor naast mijn studie. Mijn vrije tijd wil ik graag opvullen door te gaan werken. Ik ben graag buiten en vindt het leuk om met andere mensen te werken.
Op dit moment ben ik gewend om klusjes in en rondom stal te doen. Daarnaast heb ik werkervaring op een kwekerij.

Mocht u meer over mij willen weten, dan kom ik dat graag vertellen in een gesprek.

Mvg,
Maartje Schrijver, 16 jaar

Zoiets?
Ik zou zorgen dat je ook apart een cv meestuurt. Hier kan je dan ook je leeftijd en adres op kwijt.

Succes!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 15:13

Goof schreef:
eclair98 schreef:

NAAR aanleiding dan, dit is wel echt een slordige tip om te geven.

Haha, sorry :o Telefoon heeft geen spellingscontrole :o :o

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 15:14

Bij een sollicitatie moet je jezelf als het ware 'verkopen'. Het heeft dus geen zin om te schrijven waarom jij bij de winkel wilt werken. Schrijf waarom zij moeten willen dat jij ben hen komt werken :)

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 15:14

Niet!!!! eindigen met 'mvg' , volledig uitschrijven dus.

Melanie_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 15:15

Als ik probeer zo dicht mogelijk bij je oorspronkelijke brief te blijven, zou ik er iets als dit van maken (Zie onderstaand). Wellicht nog je cv meesturen als je in het verleden iets interessants hebt gedaan dat aansluit, dat moet je dan nog even vermelden in je mail. Ik heb het even snel in elkaar gedraaid.

Naam Maartje Schrijver
Woonplaats *****
Telefoon *****
Geboortedatum *****

Beste meneer, mevrouw, (als je weet naar wie je solliciteert, naam toevoegen en een geslacht weghalen)

Vanmiddag ben ik bij Welkoop *plaats* langsgekomen met de vraag of hier een werkplek voor mij beschikbaar is. Mij werd geadviseerd een e-mail te sturen.

Mijn naam is Maartje Schrijven, ik ben 16 jaar oud en zit momenteel in de (klas en opleiding, bijvoorbeeld: vierde klas van het VWO). Naast mijn school heb ik voldoende vrije tijd en vandaar dat ik op zoek ben naar een leuke bijbaan. Ik zou graag bij Welkoop *plaatsnaam* werken, omdat ik veel buiten te vinden ben, graag met mensen en dieren werk en al werkervaring heb met klusjes omtrent paarden. Daarbij heb ik op een kwekerij met vasteplanten gewerkt, waar mijn werkzaamheden bestonden uit zaaien, stekken en schoonmaken. *eventueel nog aanvullen met redenen: waarom juist Welkoop?*

Aangezien het gaat om een baan naast mijn school, ben ik op zoek naar een parttime baan. Graag zou ik de mogelijkheid krijgen om mijzelf verder voor te stellen in een gesprek. U kunt mij bereiken via telefoon: *mobiel nummer* of e-mail: *adres*.

Ik hoop op een positief antwoord.

Vriendelijke groeten,
Maartje Schrijver
Laatst bijgewerkt door Melanie_D op 29-09-14 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 15:17

Een CV meesturen voor iemand van 16 lijkt me gruwelijk overdreven.. Gewoon een nette mail is echt wel voldoende. Voorstel van Melanie_D ziet er goed uit!

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 15:21

Vanillia schreef:
Een CV meesturen voor iemand van 16 lijkt me gruwelijk overdreven.. Gewoon een nette mail is echt wel voldoende. Voorstel van Melanie_D ziet er goed uit!

Ik heb wel altijd mijn cv meegestuurd, en eigenlijk werd er bijna altijd gezegd dat ze dat erg netjes vonden.

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 15:22

Ik ben ook gewend om mijn cv mee te sturen. Ik ben nu 19, maar dat deed ik op mijn 16e ook al.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 15:22

Chantalla schreef:
Ik ben graag buiten en vindt het leuk om met andere mensen te werken......

Ik vindt?
Lekker advies :')
Wat je ook gaat sturen, zorg dat het correct geschreven is!

MarMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 15:23

Brainless schreef:
Citaat:
Beste Geachte heer/mevrouw,

sturen, dus bij deze.

Vanmiddag was ik bij u in het bedrijf om te vragen of u een openstaande vacature heeft.
Door u(w medewerker) werd aangegeven een mailtje te sturen.

Mijn naam is XXXX, ben XX jaar en op zoek naar een baan naast mijn school en voor in de weekenden/vakanties.

Omdat ik graag met groene dingen en dieren bezig ben en het leuk vindt om met mensen om te gaan, is uw winkel het bedrijf waar ik graag aan de slag zou gaan.

Het is toch op het bedrijf? Sorry is als ik het fout heb, ik denk het alleen... :o

Ik vind die van Melanie_D erg goed. Alleen zou ik toch ipv beste beginnen met geachte.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 15:25

Chantalla schreef:
Ik ben ook gewend om mijn cv mee te sturen. Ik ben nu 19, maar dat deed ik op mijn 16e ook al.

Wat ga je op zo'n CV zetten dan? Wat voor toegevoegde waarde heeft het? Ik verwacht niet van een 16 jarige dat ze al met een volledig CV aan komen zetten; opleiding 'middelbare school' en bijbaantjes 'geen' is imo niet interessant genoeg om daar een volledig CV aan te wijden.

Maartje17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-14 15:34

Bedankt allemaal, hiermee kan ik wel een goeie brief maken :)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 15:35

Vanillia schreef:
Chantalla schreef:

Wat ga je op zo'n CV zetten dan? Wat voor toegevoegde waarde heeft het? Ik verwacht niet van een 16 jarige dat ze al met een volledig CV aan komen zetten; opleiding 'middelbare school' en bijbaantjes 'geen' is imo niet interessant genoeg om daar een volledig CV aan te wijden.

Ik heb erg veel vrijwilligerswerk gedaan, dat hoort er ook op. Dan zien ze ook gelijk dat je een hardwerkend persoon bent :D

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 15:36

Vanillia schreef:
Chantalla schreef:

Ik heb het vooral voor alle gegevens betreft adres en dergelijke. Daarnaast staat er inderdaad school op, bijbaan en kennis van talen.

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 15:36

Anoniem schreef:
Chantalla schreef:
Ik ben graag buiten en vindt het leuk om met andere mensen te werken......

Ik vindt?
Lekker advies :')
Wat je ook gaat sturen, zorg dat het correct geschreven is!

Oeps haha