Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Lara_ schreef:Als je tijdelijk in de VS gaat studeren krijg je gewoon uitwonende stufie. Als je voor een hele studie gaat niet. Dan moet je je namelijk uitschrijven bij de gemeente. Als ik het goed heb krijg je alleen stufie als je staat ingeschreven.
dankjewel voor je antwoord!
Dankjewel! Lara_ schreef:Als je tijdelijk in de VS gaat studeren krijg je gewoon uitwonende stufie. Als je voor een hele studie gaat niet. Dan moet je je namelijk uitschrijven bij de gemeente. Als ik het goed heb krijg je alleen stufie als je staat ingeschreven.
kimberley schreef:Lara_ schreef:Als je tijdelijk in de VS gaat studeren krijg je gewoon uitwonende stufie. Als je voor een hele studie gaat niet. Dan moet je je namelijk uitschrijven bij de gemeente. Als ik het goed heb krijg je alleen stufie als je staat ingeschreven.
Nee hoor, ik doe mijn hele studie in Canada en ik krijg gewoon uitwonenden stufi.
kimberley schreef:Lara_ schreef:Als je tijdelijk in de VS gaat studeren krijg je gewoon uitwonende stufie. Als je voor een hele studie gaat niet. Dan moet je je namelijk uitschrijven bij de gemeente. Als ik het goed heb krijg je alleen stufie als je staat ingeschreven.
Nee hoor, ik doe mijn hele studie in Canada en ik krijg gewoon uitwonenden stufi.
Thokkadisje schreef:http://www.duo.nl/particulieren/student ... enland.asp
Zoals op de website staat, kan je Stufi meenemen naar het buitenland, maar DUO moet de opleiding wel goedkeuren. Ik heb mijn bachelor ook in het buitenland gedaan met NL stufi, ik kon echt niet rondkomen van alleen stufi... maar Denemarken is dan ook geen goedkoop land.
Krijg je geen aanvullende studiefinanciering dan is het technisch gezien de bedoeling dat je ouders meehelpen, maar dat kan natuurlijk niet altijd. Ik kom in principe rond van stufi+lening, maar wordt ook geholpen door mijn ouders en hoef de lening dus meestal niet te gebruiken, waardoor ik die op een spaarrekening kan zetten.