Onwerkelijk gevoel op school

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

horseee6589

Onwerkelijk gevoel op school

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 20:55

Ja... De titel is raar, maar ik ben een tijd best lang ziek geweest en nu bouw ik de dagen weer een beetje langzaam op. Maar nu merk ik dat als ik op school ben een heel raar gevoel heb, alsof alles onwerkelijk is en dat ik droom. Ook heb ik de hele tijd een beetje hoofdpijn. Maar als ik thuis ben of als het pauze is heb ik dit helemaal niet.
Maar hoe kan dit? En wat kan ik hier tegen doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:58

Dit klinkt heel erg als dissocieren/dissociatie.
Ik heb zelf een dissociatieve stoornis en voel me precies zoals jij beschrijft. :j
Als je in een droom zit en je hoort mensen wel praten (soms alleen geroezemoes, met name als het heel druk is), maar je kunt amper iets in je opnemen.
Achteraf ben ik dan ook hele stukken kwijt.

Even knippen en plakken. :) nl.wikipedia.org/wiki/Dissociatie_(psychologie)

Gruis

Re: Onwerkelijk gevoel op school

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 21:02

Klinkt eerder als derealisatie dan als dissociatie vind ik. Misschien hyperventileer je. Denk om je ademhaling, adem goed over je buik.
Het kan ook gewoon de drukte zijn omdat je weer begonnen bent. Belangrijkste is om er niet teveel op te focussen. Geef het de tijd en ruimte die het nodig heeft en accepteer dat het even zo is :) . Voor je het weet heb je dan geen last meer.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 21:05

Ik herken het wel. Ik ben zelf maandenlang thuis geweest na een ongeluk op de middelbare school en toen ik weer begon met opbouwen had ik echt het idee dat ik op een andere planeet kwam ofzo. Alsof het gewoon niet mijn wereld was. Er kwamen opeens ook zoveel prikkels op je af! Maar zodra je weer een beetje gewend bent op school dan zul je zien dat het steeds meer ook jouw werkelijkheid wordt. :j

Succes met wennen!

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 21:11

Oh ja wel herkenbaar, ik had het bijvoorbeeld na mijn bevalling toen ik weer voor het eerst boodschappen ging doen, ik zie me nog in de auto zitten, of ik nog nooit buiten was geweest :') vorig jaar nog een tijd moeten herstellen na een ongeluk, en dan heb ik dat ook, net of mijn hoofd het dan nog niet helemaal goed doet. Inderdaad, iets teveel prikkels en dat nog niet kunnen verwerken denk ik!

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 22:09

misschien ben je gewoon moe en moet je even een tijdje flink wat bijslapen?

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 21:16

Oh wat raar, dat had ik ook regelmatig op school. Ik vond het een naar gevoel en ik kon ook niet meer reageren in gesprekken. Het drong heel laat tot me door dat er tegen me werd gesproken.

Ik zag wat termen langskomen, ik had zelf het idee dat het depersonalisatie heet?
Het ging overigens bij mij vanzelf over, ik denk dat het stress-gerelateerd was.