Wat kan ik later worden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

horseee6589

Wat kan ik later worden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 13:30

Ja dit jaar moet ik al een beetje kiezen welke opleiding ik wil doen.
Maar ik heb werkelijk geen idee -O-
Ik heb wel wat ideetjes maar zo veel, zoals Kapster, dierenverzorger, pedagogiek (ziekenhuis/kinderopvang), hoefsmid...
Ja heel veel uit een lopende dingen. Maar weten jullie nog wat leuke beroepen (of opleiding, MBO niveau 4). Wat ik sowieso wil is iets in de praktijk en het liefst met dieren of kinderen.

Sem_

Re: Wat kan ik later worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 15:39

Heb je al opendagen bezocht? :)

horseee6589

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 16:00

Sem_ schreef:
Heb je al opendagen bezocht? :)

Nog niet, ga ik dit jaar doen. Maar daarvoor moet ik dus wel een beetje weten welke richting ik op wel

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 16:02

Kijk ook een beetje naar waar werk in de krijgen is... hoe bot t ook klinkt daar hangt ook veel vanaf denk ik. Dierenbranch is momenteel, en altijd wel eigenlijk, lastig in te komen omdat het een gewillig beroep is. Kapster ligt vaak waar je zit in regio, ik zie arnhem geen idee hoe het daar is. Ziekenhuis en kinderopvang word altijd veel gevraagd,maar momenteel (weet niet hoe t in de toekomst is) is er ook veel bezuinigingen in en gedoe. Hoefsmid word altijd wel gezocht, vooral hele goede !

Kijk een beetje waar werk in te vinden is, anders is t zonde als je je opleiding af hebt en nergens terecht kan..

Bezoek ook open dagen, en kijk of je eventueel een half dagje mag kijken ergens om te zien hoe het werk precies in zijn werk gaat

Karlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 16:11

Ik ken iemand die een onderzoek heeft laten doen naar welke studie het beste bij hem past. Gaat een heel stuk verder dan die testjes die je wel op internet kunt vinden. Diegene is er zelf erg blij mee. Ik heb de link even voor je opgezocht: http://www.demo-advies.nl/beroepskeuze-onderzoek.html ;-)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 21:07

Maar daar betaal je dan ook voor staan nergens de prijzen vermeld

horseee6589

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 22:11

Mioux schreef:
Kijk ook een beetje naar waar werk in de krijgen is... hoe bot t ook klinkt daar hangt ook veel vanaf denk ik. Dierenbranch is momenteel, en altijd wel eigenlijk, lastig in te komen omdat het een gewillig beroep is. Kapster ligt vaak waar je zit in regio, ik zie arnhem geen idee hoe het daar is. Ziekenhuis en kinderopvang word altijd veel gevraagd,maar momenteel (weet niet hoe t in de toekomst is) is er ook veel bezuinigingen in en gedoe. Hoefsmid word altijd wel gezocht, vooral hele goede !

Kijk een beetje waar werk in te vinden is, anders is t zonde als je je opleiding af hebt en nergens terecht kan..

Bezoek ook open dagen, en kijk of je eventueel een half dagje mag kijken ergens om te zien hoe het werk precies in zijn werk gaat

Bedankt voor de tips. Ik had net een test gedaan dit kwam eruit.
Daaruit komen deze beroepen naar voren:
bejaardenverzorgende
cafe-restaurantkelner
consulent leerlingstelsel
dierenasielhouder/dierenpensionhouder
gezinshelpende
gezinsverzorgende
helpende verzorgingshuizen
hondentrimmer
inrichtingsassistent
instructeur van geleidehonden
kantinemedewerker
klassenassistent
kraamverzorgende
paardrij-instructeur
pedicure
stewardess
taxichauffeur
technisch oogheelkundig assistent
touringcarchauffeur buitenland
verpleeghulp, algemeen
verpleegkundige B
wijk-ziekenverzorgende
ziekenverzorgende
zwemonderwijzer

Best wel wat uit een lopende dingen... Maar ik merk wel dat er dingen tussen zitten van he, dit lijkt me wel wat!

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 22:12

studiekeuzetest al gemaakt?

edit: oh grapje. Ik zie het net.

Nou ik zou zeggen.. streep de dingen af wat je gevoel al zegt van ''nee''
En kijk dan of het een beetje een binding in zit, dus ''zorg'' of ''economie'' en dan even naar de open dag. :)
Succes!
Laatst bijgewerkt door Astaloca op 19-09-14 22:25, in het totaal 2 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 22:19

Al (snuffel)stages gelopen?

horseee6589

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 22:27

Goof schreef:
Al (snuffel)stages gelopen?

Een maatschappelijke stage... Maar dat was bij het bedrijfje van de eigenaar van mijn verzorgpaard dus daar was ik al bekend....

horseee6589

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 22:28

Astaloca schreef:
studiekeuzetest al gemaakt?

edit: oh grapje. Ik zie het net.

Nou ik zou zeggen.. streep de dingen af wat je gevoel al zegt van ''nee''
En kijk dan of het een beetje een binding in zit, dus ''zorg'' of ''economie'' en dan even naar de open dag. :)
Succes!

Ga ik zeker doen! Bedankt

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 22:29

Wat ik uit het lijstje lees, zijn vooral verzorgende of dienstbare beroepen.

Daarom zou ik gaan kijken bij verschillende dingen in de zorg: thuiszorg, verpleegkundige, operatieassistente, bejaardenzorg, in het ziekenhuis kan je ook heel veel kanten op, kraamhulp, ect

En wat ik ook zie zijn meer dienstbare beroepen waarbij je wel met mensen bezig bent: kapper, opticien, gezinshulp, budgetcoach.

Voorlopig hoef je waarschijnlijk alleen een studierichting/pakket te kiezen dus als je al een beetje weet welke kant het op zou gaan (bijv. in de zorg) dan kom je al een heel eind. Wat je dan precies gaat worden zie je daarna dan wel weer!