Ik heb even gezocht naar een soortgelijk topic maar kon niks vinden. Alvast excuses als ik er overheen heb gelezen.
Ik zit in mijn laatste jaar van mijn HBO opleiding en heb altijd een basisbeurs gehad. Nu wil ik het laatste jaar maximaal gaan lenen om zo een klein spaarpotje op te bouwen mocht ik na school niet meteen werk hebben (en eventueel om op mezelf te kunnen wonen). Nu zag ik dat je naast je studiefinanciëring een bepaald bedrag mag bijverdienen. Maar wordt die lening van DUO (op jaarbasis is dat voor mij rond de 7000 euro) ook als inkomen gezien?
Ik kan waarschijnlijk volgend jaar vanaf februari werken bij mijn stagebedrijf en ga dus dan eindelijk geld verdienen
(krijg nu een stagevergoeding dus geen vetpot). Stel dat de lening dus als inkomen wordt gezien, dan moet ik ervoor zorgen dat ik volgend jaar niet meer dan zo'n 6000 euro ga verdienen (in 2014 mag je geloof ik zo rond de 13.000 euro bijverdienen naast je studiefinanciëring). Wie weet of de lening van DUO ook wordt gezien als inkomen, en zo ja moet ik mijn basisbeurs hier dan wel weer van afhalen?Groetjes Nathalie.