Waar te vinden investeerders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

RosaNur

Waar te vinden investeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 18:21

Ik vind het hoog tijd om mijn droom waar te maken, ik heb slechts 1 obstakel, het geld.

Ik wil graag een eigen stal beginnen, ik heb bedrijfskunde gestudeerd en kan zelf mijn bedrijfsplan in elkaar steken. Echter wilde ik gaan financieren dmv crowdfunding, de opstart kan ik verstandigerwijs het beste niet alleen doen maar met een stille vennoot op de achtergrond heeft echter mijn voorkeur.

Dus eigenlijk een investeerder die een groot deel van het bedrag inbrengt en verder gaat over het financiële plaatje en ik als beheerder de boel regel en organiseer.
Echter, ik heb geen rijke familie die in deze plaats kan staan. Mijn vraag is eigenlijk of er een platvorm is of een bepaalde plaats waar ik iemand kan vinden die het leuk zou vinden om in mijn project te investeren, of iemand op bokt toevallig die kennis heeft van de financiële branche en hierin steun wilt zijn?

Amaryllis

Re: Waar te vinden investeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 01:38

Mits je een heel bijzonder businessplan/unique sellingpoint hebt of een briljante topruiter, ben ik bang dat dit een utopie is.

Als je echt denkt dat plan kans van slagen heeft zou ik gebruik gaan maken van je netwerk. Je kan ook wellicht bedrijven aanschrijven die vaak sponsoren op bv. paardenevenementen.

Maar eerlijk? Ik denk niet dat je zo'n iemand of bedrijf gaat vinden zonder bovenstaande mogelijkheden/voorwaarden. Zelf een stal beginnen is voor heel veel mensen namelijk een droom.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 01:46

Je hoeft jezelf maar een vraag te stellen: waarom zou iemand in jouw idee moeten investeren?

RosaNur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-14 08:45

maximuss schreef:
Je hoeft jezelf maar een vraag te stellen: waarom zou iemand in jouw idee moeten investeren?

Dat snap ik. Dat kan ik beargumenteren, wat ik nu even voor me laat.
Maar ik vroeg me tevens af of er misschien hier op bokt iemand is die zakenpartner zou willen en kunnen worden en die krijgt uiteraard het naadje van de kous te weten....

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 08:58

De Kamer van Koophandel organiseert regelmatig startersbijeenkomsten. Naast dat dit sowieso wel handig is, kun je daar misschien netwerken?

Verder zijn er ook bedrijven die volledige ondernemingsplannen op maat maken, dat is ook altijd een optie. Geld kun je binnenhalen via Kickstarter of een andere crowdfundingsite. In deze tijd is het, afhankelijk van de grootte, helemaal niet zo moeilijk zelf de zakelijke kant te regelen. Laatst stuitte ik op een forum voor ondernemers: http://www.higherlevel.nl geloof ik.

Als je echt op zoek bent naar een stille vennoot, dus een vennoot die alleen geld inlegt zul je een propositie moeten maken met een verwacht rendement etc. Wellicht is het in jouw situatie handiger om los van elkaar een financier en een tweede beherende vennoot te zoeken?

Ik ben wel benieuwd naar je idee, maar heb geen bergen geld klaar liggen. :+

Edit: Ik zie dat je zelf bedrijfskunde studeert. Is het geen idee met een van je medestudenten samen te werken?

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 09:14

Investeerders verwachten rendement en daarvoor is de paardensector te onzeker. Kijk maar hoe moeilijk het al is voor topruiters om sponsors/ investeerders te vinden...

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 09:20

Oef, dat zal niet meevallen ben ik bang. Een stal is geen vetpot. Ik ben zelf namelijk een aantal jaren terug bezig geweest om een stal over te nemen, om winst te draaien was al een flinke uitdaging, laat staan om een winst te draaien die een eventuele investeerder interessant genoeg zou vinden.
Een stal opzetten die wel een hoog rendement zal hebben zal heel moeilijk zijn, vooral gezien de crisis nog steeds stand houdt. Daarnaast is het niet gegarandeerd. Je kan met nog zo'n mooi plan komen maar bij een stal is er een relatief hoog risico dat het niet gaat renderen zoals gehoopt.

Proberen kan altijd natuurlijk en ik hoop van harte dat je iemand zult vinden, maar ik denk wel dat het echt heel erg moeilijk wordt.

RosaNur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-14 21:31

luf_horses schreef:
De Kamer van Koophandel organiseert regelmatig startersbijeenkomsten. Naast dat dit sowieso wel handig is, kun je daar misschien netwerken?

Verder zijn er ook bedrijven die volledige ondernemingsplannen op maat maken, dat is ook altijd een optie. Geld kun je binnenhalen via Kickstarter of een andere crowdfundingsite. In deze tijd is het, afhankelijk van de grootte, helemaal niet zo moeilijk zelf de zakelijke kant te regelen. Laatst stuitte ik op een forum voor ondernemers: http://www.higherlevel.nl geloof ik.

Als je echt op zoek bent naar een stille vennoot, dus een vennoot die alleen geld inlegt zul je een propositie moeten maken met een verwacht rendement etc. Wellicht is het in jouw situatie handiger om los van elkaar een financier en een tweede beherende vennoot te zoeken?

Ik ben wel benieuwd naar je idee, maar heb geen bergen geld klaar liggen. :+

Edit: Ik zie dat je zelf bedrijfskunde studeert. Is het geen idee met een van je medestudenten samen te werken?

Ik ben de afgelopen jaren heel erg met mijn eigen ontwikkeling bezig geweest, mijn HBO studie is net vorig jaar afgerond. Ik heb nog contact met een enkele medestudent, maar die kwamen allemaal uit andere richtingen. Aan een tweede beherende vennoot gedacht,maar ik vind het moeilijk om iemand te vinden waarmee ik en goed samen kan werken en die hetzelfde over dingen denkt en dit ook zou willen. Alhoewel ik misschien een persoon kan bedenken, maar ik weet niet of die dit echt zou willen, maar zij is ook niet vermogend.
Ben bij kvk al een hele tijd terug bij een startersdag geweest, die vertellen mij eigenlijk niets nieuws. Ik ga wel naar meer paardenevenementen enz en in oktober heb ik ook iets gepland om te doen waar ik ook kan gaan netwerken.

Ik zat ook al te denken om een stille vennoot te zoeken die bijv de helft in brengt en de andere helft dmv crowdfunding op te halen.
Ik weet ook dat door de crisis het niet makkelijk is, ik maak het mezelf ook niet makkelijk. Qua manegebedrijven heb ik veel gezien, goede en niet goede dingen en daar kan ik zelf een aardige taart van bakken hoor :)

Wij hebben trouwens wel een zakenman in de familie, (soort van achteroom) die ga ik wel benaderen. Want je weet het nooit. Ook ga ik even in je aangegeven link kijken.... dankjewe voor de goede input in ieder geval...

astwice

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 20:11

Geen tips, maar ik vind het wel heel erg leuk dat je ondanks de kritiek je idee blijft volgen.

RosaNur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 23:28

astwice schreef:
Geen tips, maar ik vind het wel heel erg leuk dat je ondanks de kritiek je idee blijft volgen.

dankje :o

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 17:28

Mijn tip zou zijn om zsm een goed bedrijfsplan in elkaar te zetten, met een te verwachten begroting en alles erop en eraan. Is er dan iemand geinteresseerd, dan kan je dezelfde dag nog het plan naar diegene opsturen :) Bedenk wel dat je in de ogen van investeerders nog niks bewezen hebt en het financiele vooruitzicht voor een investeerder in de paardenmarkt ook niet erg hoog is.

Nog een tip: Zorg dat de links in je profiel werken. :P Of haal ze eruit.