Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Solleke_Noah schreef:Mijn vriend heeft als recruiter gewerkt, één van de regels was dat CV's mét foto aan de kant werden gelegd omdat het niet professioneel overkwam. In zijn branche wilden ze dus liever geen foto op het CV zien.
In mijn branche wordt er ook niet echt achter gevraagd, soms staat het er wel bij maar dat negeer ik dan, wat maakt je uiterlijk uit als je competenties goed zijn (de jobs waar ik op solliciteer is uiterlijk totaal ondergeschikt).
Dit is gewoon een spontane foto, niet super professioneel maar wel netjes bijgesneden 
, meer iets groter dan pasfoto formaat. Boras schreef:Ik doe het niet, ik kom die vraag ook nooit tegen in vacatures.
Gelukkig, want selecteren op uiterlijk in een functie waar dat uiterlijk er niet toe doet, vind ik een kwalijke zaak. En sorry, maar ik laat me niet wijsmaken dat er dan alleen naar representativiteit wordt gekeken. Bewust of onbewust oordeelt men ook op aantrekkelijkheid. Zo werkt dat nu eenmaal.
En he, 1 foto zegt zo weinig over de dagelijkse representativiteit van een persoon. Die foto kan oud zijn, van een uitzonderlijke situatie. Kortom, is hiet perse representatief. Ik vind het ook geen kwaliteit van een werkgever als een werkgever op die foto selecteert. Eerder kortzichtig. Een eerste indruk is meer dan een afbeelding op een foto. Mijn eerste indruk van die werkgever is in ieder geval verpest.
Brainless schreef:Boras schreef:Ik doe het niet, ik kom die vraag ook nooit tegen in vacatures.
Gelukkig, want selecteren op uiterlijk in een functie waar dat uiterlijk er niet toe doet, vind ik een kwalijke zaak. En sorry, maar ik laat me niet wijsmaken dat er dan alleen naar representativiteit wordt gekeken. Bewust of onbewust oordeelt men ook op aantrekkelijkheid. Zo werkt dat nu eenmaal.
En he, 1 foto zegt zo weinig over de dagelijkse representativiteit van een persoon. Die foto kan oud zijn, van een uitzonderlijke situatie. Kortom, is hiet perse representatief. Ik vind het ook geen kwaliteit van een werkgever als een werkgever op die foto selecteert. Eerder kortzichtig. Een eerste indruk is meer dan een afbeelding op een foto. Mijn eerste indruk van die werkgever is in ieder geval verpest.
Dan wordt er evt wel gekeken op linkedin of op facebook.![]()
Althans; als de brief/cv aanspreekt.
Bij meerdere vacatures zie je het tegenwoordig wel staan.