Modellenbureaus!?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

AmyxDomino

Modellenbureaus!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 19:51

Ik zeg het meteen maar even, ik heb echt g e e n idee waar dit topic moet staan, dus sorry als het verkeerd staat, maar dit leek er het meest op.

Hoi allemaal,

Ik ben al een tijd opzoek naar een modellenbureau dat bij mij zou passen, omdat ik al een langere tijd mijn modellen-carrière weer op wil pakken. Ik ben als kind een tijd kind model geweest bij een kindermodellenbureau, maar daar moest ik mee stoppen omdat het moeilijk te combineren was met school en mijn ouders mij zo vrij mogelijk wilden laten ik wat ik niet en wel wilde doen :) Lekker kind zijn was het belangrijkste! Nou, jaren later, ben ik ondertussen 17 geworden en is het modellen wereldje al weer een hele tijd bij mij aan het kriebelen.

Nou ben ik zelf natuurlijk op onderzoek uit gegaan en heb ik verschillende bureaus bekeken op internet. De bureaus die mij het meeste aanspraken waren: Micha Models, Tjarda Model Management en Fourteen Model Management. Dit zijn best grote namen. Ik wil mij dan ook graag echt serieus op een (misschien wel internationale?) modellen carrière storten en ben dus op zoek naar een echt professioneel bedrijf. Ik zoek het liefst een kleinschalig bureau, waar ze je echt persoonlijk begeleiden en ze je optimaal kunnen helpen. En even voor de duidelijkheid, ik hoop niet dat ik arrogant overkom, maar dit is even om misverstanden te voorkomen :+ ik heb de goede lengte en bouw, het goede gewicht en het goede gezicht. Wat vind ik dat toch stom om over mijzelf te zeggen. Dit kan ik bij mijzelf natuurlijk niet goed beoordelen, maar dit hoor ik van heel veel mensen, ook mensen die wel wat van het modellen wereldje weten.

Heeft iemand van jullie misschien ervaring met deze bureaus, of andere bureaus? Aanraders of afraders? Tips/Do's en Dont's?

In ieder geval heel erg bedankt voor het lezen :j

Sem_

Re: Modellenbureaus!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 19:55

AmyxDomino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 21:06

Dat is inderdaad een handig topic voor tips wat betreft het poseren enzo, dankjewel Sem_ :D !
Maar als er iemand nog tips of aanraders heeft wat betreft de modellenbureaus die ik heb genoemd hoor ik het graag!

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 11:20

Ik heb hele goede verhalen over Micha gehoord! Veel persoonlijke aandacht daar. :)
Heb je wel de goede maten? Gewicht zegt namelijk niks. Je moet tussen de 1.72 en 1.82 zijn en met heup-taille-borst 90-60-90 (daar kan iets vanaf geweken worden, maar taille moet echt onder de 64/65 zijn).
Verder moet je duidelijke polaroids hebben (dus geen bewerkte foto's of selfies), hier een voorbeeldje: http://i.models.com/i/db/2012/9/116358/116358-800w.jpg (het is het belangrijkste dat ze jou 'naturel' zien: van voren, van de zijkant en je hele lichaam)

Succes! :)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 17:36

Een oud vriendinnetje van mij zit bij tjarda model management en gaat de hele wereld over. Tjarda is ook altijd te bereiken, fijne begeleiding. Zij is zelf door haar gescout.

roombolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 17:45

En Paparazzi Models dan?

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 17:55

Wilma Wakker Model Management. Een zeer goed bureau met veel aanzien. O.a. Kim Noorda en Bette Franke zijn daar hun carrière begonnen.

En begin eerst met foto's van jezelf te maken. Met geen make-up, een zwart/wit tanktopje en simpele jeans. Ze willen een duidelijk beeld van hoe je eruit ziet dus niks bewerkt, te opgemaakt of iets in die richting. Zo dus: http://models.com/work/polaroidsdigital ... 11/viewAll
http://www.pony-ryder.com/2011/12/liza- ... roids.html

En ga ook oefenen met op hakken lopen. Je loopje willen ze zien en als je de catwalk op wilt, kan dit een make or break punt zijn.

Welke kant wil je eigenlijk op? Commercieel of High Fashion?

AmyxDomino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 23:43

xLoki schreef:
Ik heb hele goede verhalen over Micha gehoord! Veel persoonlijke aandacht daar. :)
Heb je wel de goede maten? Gewicht zegt namelijk niks. Je moet tussen de 1.72 en 1.82 zijn en met heup-taille-borst 90-60-90 (daar kan iets vanaf geweken worden, maar taille moet echt onder de 64/65 zijn).
Verder moet je duidelijke polaroids hebben (dus geen bewerkte foto's of selfies), hier een voorbeeldje: http://i.models.com/i/db/2012/9/116358/116358-800w.jpg (het is het belangrijkste dat ze jou 'naturel' zien: van voren, van de zijkant en je hele lichaam)

Succes! :)

Dankjewel! Micha lijkt mij inderdaad heel fijn :)
Ik heb wel de goede maten, vergeten erbij te zetten. Inderdaad gewicht zegt niet zo veel! Bedankt voor je tips!

AmyxDomino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 23:43

lenaa_tje schreef:
Een oud vriendinnetje van mij zit bij tjarda model management en gaat de hele wereld over. Tjarda is ook altijd te bereiken, fijne begeleiding. Zij is zelf door haar gescout.

Dankje! Klinkt gaaf :)

AmyxDomino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 23:44

roombolletje schreef:
En Paparazzi Models dan?

Heb jij of iemand die je kent ervaring met hun? :) Ik probeer zo veel mogelijk meningen en informatie te verzamelen

AmyxDomino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 23:47

Niniane schreef:
Wilma Wakker Model Management. Een zeer goed bureau met veel aanzien. O.a. Kim Noorda en Bette Franke zijn daar hun carrière begonnen.

En begin eerst met foto's van jezelf te maken. Met geen make-up, een zwart/wit tanktopje en simpele jeans. Ze willen een duidelijk beeld van hoe je eruit ziet dus niks bewerkt, te opgemaakt of iets in die richting. Zo dus: http://models.com/work/polaroidsdigital ... 11/viewAll
http://www.pony-ryder.com/2011/12/liza- ... roids.html

En ga ook oefenen met op hakken lopen. Je loopje willen ze zien en als je de catwalk op wilt, kan dit een make or break punt zijn.

Welke kant wil je eigenlijk op? Commercieel of High Fashion?

Dankje voor je tips! Zal me ook nog gaan verdiepen in Wilma Wakker MM. Hakken gaat gelukkig goed, loopje wordt ook aan gewerkt :)
Ik wil graag meer de High Fashion kant op, daar heb ik ook de maten voor! Dus kijken hoe dat uit gaat pakken

roombolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 10:20

Ik zit zelf bij Paparazzi. Ik ben nog maar 15 dus dat houdt in dat ik daar ieder half jaar kom om te meten. Maat wat ik voor zover gezien heb, bevalt het me heel erg goed. Ik ben ook bij De Boekers en Touché geweest maar daar was ik te klein en voelde ik me niet echt welkom. Paparazzi is een bureau met wat minder mensen en daardoor is het heel erg persoonlijk. Het is niet zo dat je op de site wordt gedumpt en daarna niet meer naar je omgekeken.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 11:44

Paparazzi is waar Doutzen is begonnen. :)

TS, als je graag de HF kant op wilt, is het misschien geen idee om ook je foto's te sturen naar een internationaal bureau en kijken wat daar van komt? Denk aan DNA, IMG, Ford Models, Marilyn, Viva, Women en Wilhelmina. Nu weet ik niet hoe je eruit ziet maar dit zijn echt heel goede bureau's en toch wel de meest gerenommeerde. Elite zou ik overslaan als ik jou was. Veel herrie binnen de organisatie en de meeste modellen switchen vaak naar een ander bureau.

Maar dit is een optie voor later denk ik. Heb je al foto's gemaakt? Dan eerst naar bovengenoemde bureau's sturen. Vanuit daar krijg je altijd een agency in de belangrijkste steden zoals Londen, Milaan, Parijs en NY als je succesvol blijkt te zijn.

96Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 11:49

Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd naar een foto van jezelf :D