Iets downloaden chool maar ouders moeten creditcard invullen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Iets downloaden chool maar ouders moeten creditcard invullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 19:54

Hoihoi!

Ik zit op een bepaalde school in Rotterdam, waarvoor je een macbook moest kopen/hebben. Je hebt maar weinig boeken omdat je ebooks op in de apple store, het internet moet downloaden. Nu moest ik om mijn apple ID account te activeren het creditcard nummer van mijn ouders invullen.
Mijn gedachte was, geen probleem even vragen.

Met als gevolg dat ik bijv. leugenaar werd genoemd. Mijn moeder geloofde het dus niet. Daarna zei ze dat ik het emailadres moest geven van mijn lerares van dat vak. Heb ik gedaan, ze heeft een mailtje verstuurd. Weer even later zei ze dat ze het sowieso niet zou doen (nummer invullen) omdat ik dan toegang heb tot haar rekening en via de App Store haar geld kan verspillen. Het komt er op neer dat zij mij dus blijkbaar niet vertrouwd.

Ik heb het echt nodig, ben ook naar boven gegaan en heb in bed gehuild. Wat moest ik als ze stand zou blijven houden? Het lijkt er echt op alsof ze haar vaste beslissing al heeft genomen. Als ik mijn apple id niet kan voltooien en bepaalde dingen niet kan downloaden/instaleren heb ik een zwaar probleem met school omdat ik dan meteen een hele hoop dingen niet kan leren. Met als gevolg denk ik dat ik daar weg moet, daarvan weer het gevolg dat mijn moeder boos gaat worden en schreeuwen, ''die school kost al zo **** veel geld, en dan flik je het om weg te moeten gaan?''. Of iets in die trant. Het is namelijk best een poepdure school.

Heeft iemand advies? Ik zit nu echt even in de knoop.

Groetjes,
Een brugklasser.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 19:55

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 19:56

Rottige situatie. Ik denk dat je dit het beste even op school voor kan leggen met je mentor, en docenten van de vakken waar de creditcard voor nodig is.

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 19:57

Heb je zelf geen rekening nummer? Snap je moeder best, met 1 druk op de knop kan je van alles kopen. Heeft ze inmiddels al contact gehad met je leraar?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 19:58

Ja het kan zonder, maar ik neem aan dat TS 'boeken' moet kopen???

TS de reactie van je moeder is idd te betreuren; ik neem aan dat je ouders bewust hebben nagedacht over de schoolkeuze en uiteindelijk voor deze school, waar je nu op zit, hebben gekozen. Dan wisten ze toch ook van te voren hoe het in zn werk ging met de Macbook en het downloaden????

edit:
en als je je moeder nu vraagt ZELF de apple ID aan te maken? Zodat de toegang voor jou geheim is en je voor elke (niet gratis) download haar toestemming en wachtwoord nodig hebt???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 20:05

KoudbloedKim schreef:
Het is mogelijk om dat zonder te doen hoor. :j
Ik ga even voor je zoeken, heb het zelf ook zonder gedaan.
http://www.iphoned.nl/tips/apps-downloa ... reditcard/

Dat is nu niet meer.

MamaMiesje schreef:
Ja het kan zonder, maar ik neem aan dat TS 'boeken' moet kopen???

TS de reactie van je moeder is idd te betreuren; ik neem aan dat je ouders bewust hebben nagedacht over de schoolkeuze en uiteindelijk voor deze school, waar je nu op zit, hebben gekozen. Dan wisten ze toch ook van te voren hoe het in zn werk ging met de Macbook en het downloaden????

edit:
en als je je moeder nu vraagt ZELF de apple ID aan te maken? Zodat de toegang voor jou geheim is en je voor elke (niet gratis) download haar toestemming en wachtwoord nodig hebt???

De boeken via App Store zijn gratis, alleen de papieren boeken (9 exemplaren) kosten dan zegmaar geld. Ik heb deze school zelf gekozen, mijn moeder zei verrast/enthousiast ''Ik ben benieuwd!''. En ze wisten wel dat van de macbook, maar downloaden wisten we niet. Ik moet die dingen ook meerdere keren tijdens de les downloaden. Anders heb ik echt niks te doen. De vorige keer zat ik tijdens biologie maar een beetje in mijn wiskunde boeken aan het kijken..

Youknowme schreef:
Heb je zelf geen rekening nummer? Snap je moeder best, met 1 druk op de knop kan je van alles kopen. Heeft ze inmiddels al contact gehad met je leraar?

Geen toegang tot, heb hem dus wel. Maar er was iets van dat omdat ik odner de 18 ben het het nummer van mijn ouders moet zijn.

Undefined

Re: Iets downloaden chool maar ouders moeten creditcard invullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 20:08

Je kunt ook kaarten in de winkel kopen voor je apple id!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 20:09

Hoe bedoel je precies ''kaarten''?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 20:09

Citaat:
Als u geen Apple ID hebt

Apple raadt aan een enkele Apple ID te gebruiken voor alle functies en voorzieningen van Apple waarvoor een Apple ID is vereist. Als u nog geen Apple ID hebt aangemaakt, volgt u deze stappen om tegelijk een Apple ID en een account bij een winkel aan te maken zonder een betaalmethode toe te voegen.

Als u een Mac of pc gebruikt
Open iTunes en ga naar de iTunes Store door rechts boven in het venster op de knop 'iTunes Store' te klikken.
Scrol omlaag en kijk rechts onder in het venster naar de vlag van het land. Als deze niet uw vlag is, klikt u op de vlag en kiest u uw land of regio.
Ga naar het onderdeel App Store, Muziek, Tv-programma's of Boeken van de winkel.
Typen materiaal in de iTunes Store
Download een gratis app, nummer, video of boek. Om gratis items te zoeken, kijkt u in de rechterkolom van het venster en klikt u op een koppeling met het woord 'Gratis', zoals 'Gratis in iTunes' of 'Top gratis'. Als u een gratis item vindt, klikt u op 'Gratis' onder het symbool ervan.
Remote, een gratis app
Klik op 'Maak nieuwe Apple ID aan' wanneer u wordt gevraagd in te loggen met een Apple ID.
Volg de instructies op het scherm. Kies 'Geen' als betaalwijze wanneer u wordt gevraagd de betaalinformatie in te voeren.
Betaalmethoden
Nadat u alle vereiste informatie hebt ingevoerd, wordt u gevraagd de Apple ID via e-mail te verifiëren. U moet de Apple ID verifiëren om deze te kunnen gebruiken. Hebt u de e-mail niet ontvangen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 20:14

Moet ik dan daarvoor een extra email aanmaken?

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 20:17

Ahh vervelend TS.. Mijn moeder heeft ook weleens van dit soort dingen, en dan denk ik echt van, wtf? :+

Je kunt inderdaad ook een account aanmaken zonder creditcard nummer!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 20:18

Nee gewoon je eigen mail.
Of je maakt even een speciaal Hotmail account aan of zo? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 20:19

Met mijn eigen mail heb ik dus al een account wat nog geactiveerd zou moeten worden met dat nummer.
Ik zou mijn schoolmail kunnen gebruiken maar ben daarvan wachtwoord vergeten -O-

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 20:20

Misschien is het verstandig als je je (klassen-)leerkracht even om hulp vraagt?
Die hebben vast al wel meer met dit bijltje gehakt :)

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 20:21

Zo een:
Afbeelding

Daarmee kun je geld op je apple account zetten en dan betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 20:22

Het kost geen geld -,-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 20:23

Als het een macbook is, gewoon mee naar school nemen of naar de apple store nemen samen met je ouders en het daar regelen. Kan je niks verkeerd doen, hoef je geen 10 apple ID's aan te maken en weten je ouders ook gelijk dat het niks kost en gewoon nodig is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 20:28

Ik zie het knopje None al staan.
Even aan mijn moeder laten zien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 20:30

DANK. U. _/-\o_
Wat voel ik mij nu opgelucht zeg, heel erg bedankt! :)

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 20:31

Begrijp wel dat je als ouder niet je kind onbeperkt toegang wilt geven tot het kunnen kopen van dingen met een creditkaart. Voor je het weet heb je een enorme rekening omdat er perongeluk of in alle naiviteit iets is gekocht of een abonnement aangesloten is, wat niet iedereen zomaar kan betalen.

Ik kon gewoon een appleID maken destijds zonder creditkaart en mijn vriend kort geleden ook nog. Weet je dus 100% zeker dat het niet kan?
Mag jij als 12 jarige überhaupt een AppleID hebben? Is daar geen leeftijdsgrens?
Zoniet, ga even met jouw moeder zitten. Leg haar even rustig uit hoe het werkt en maak samen met haar een ID aan, waarvan zij alleen het wachtwoord weet. Dan moet jij altijd bij haar langs voordat je iets kan kopen zodat zij een controle heeft op de aankoop en dus niet bang hoeft te zijn voor onverwachte kosten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 20:34

Er is een leeftijdsgrens, een 12 jarige moet daarom creditcard nummer van ouders invullen.
Ik maak nu een nieuwe aan, ben eventjes 24 jaar.

Wat is area code? Mijn moeder zei telefoonnummer of postcode, maar daarvoor zijn al 2 velden om int vullen..

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 20:39

Ik kon gisteren nog een nieuwe Apple ID maken zonder credit card. En kan me haast niet voorstellen dat ze dat in 1 dagje veranderd hebben. Ik heb betaalwijze op "geen" gezet en toen was het klaar en werkte alles.

Zou ook wel vaag zijn. Er zijn heel wat Nederlanders die geen creditcard hebben, ook van 18+ (zoals ik). Die zouden dan allemaal geen AppleID kunnen aanmaken? Lijkt me vrij bijzonder.

En ik snap ook dat ouders niet zomaar eventjes hun creditcardgegevens aan hun tienerdochter gaan overhandigen eigenlijk.

Vind het wel raar dat school je niet assisteert bij dit soort dingen. Lijkt me dat ze deze problemen wel vaker tegenkomen.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 20:41

Volgens mij mag dat niet, een andere geboortedatum invullen. Althans, als minderjarige je als meerderjarige voordoen.

Heb je niet de nederlandse versie? https://appleid.apple.com/nl/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 20:46

Engels e versie, moet voor school.
Tweetalig school.
Ik wist niet dat dat niet mocht.. Maar bij mijn acc met echte geboortedatum kan ik none niet aankruisen..

Dit is het 1e echte jaar dat ze met MacBooks werken.
Onder de 18 kan je volgens mij niet zonder nummer, boven de 18 wel.

Wat is een area code?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 20:48

Vanaf een Nederlandse site de Apple ID invullen is volgens mij exact hetzelfde als vanaf een Amerikaanse link. De AppleID is meen in gewoon internationaal.

Area code is een soort postcode, maar goed, dat is Amerikaans en hebben wij dus niet.