Buitenlandse dieren stage

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MD_Triumph

Buitenlandse dieren stage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 21:04

Hallo,

Ik volg de opleiding tot paraveterinair en ben op zoek naar een stage in het buitenland voor in de periode van april t/m juli 2015. Het liefste geen dierenartspraktijk/dierenziekenhuis etc.

Een opvang of een wildlife rescue center het liefste
heeft iemand hier ervaringen mee? En dan ook graag in een veilige omgeving met mogelijkheid tot huisvesting

Ik hoor het graag!

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 11:36

ik heb hier helaas geen ervaring mee, een vriendin van me heeft in curacao stage gelopen bij een dieren opvang

heb je al op aequor gekeken voor stage's ?

Kirsha

Re: Buitenlandse dieren stage

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 11:39

Een huisgenoot van mij is in Indonesië geweest bij een wildlife rescue center. Misschien komt dat in de buurt bij wat je zoekt. Het heet Cikananga Wildlife Rescue Center PPSC (of zoiets). Weet eigenlijk niet echt meer hoe het was geregeld met huisvesting enzo maar ik hoorde er alleen maar positieve verhalen over.

Brechtje_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 11:50

Op aequor staan inderdaad veel stage adressen, op school weten ze vaak ook leuke adressen :)
Mag ik vragen in welk jaar je zit van de opleiding?

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 11:56

Kijk eens op www.dierenstages.nl, veel diergeneeskunde studenten gaan via daar op stage bij een dierenartsen praktijk, maar ze hebben ook adressen voor studenten dierverzorging enzo, in asielen en dergelijke. Misschien dat er iets leuks tussen zit!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 13:33

Ik heb zelf deelgenomen aan een vrijwilligersproject van SOS strays. In een groot doding station/asiel in noord spanje gelopen. Zij zijn altijd op zoek naar mensen en je eten en slaapplek verzorgen hun.

Een aanrader, heb veel geleerd. Zelf zat ik in Austuria, waar de "baas" een Belg is en ik kon dus gewoon Nederlands praten :)

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 13:34

lees mijn topic even in het onderschrift ze zoeken daar vrijwilligers en miss kan je daar helpen :)

edit: het is een nederlands bedrijf :)

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 16:42

In La Linea in Spanje zit ook een dierenasiel, daar heb ik goede ervaringen mee. Ik heb er een maand stage gelopen. Ze hebben een appartement voor stagaires beschikbaar, dat kost volgens mij 100 euro per week? Maar dat weet ik niet meer zeker. De eigenaar is Nederlands, de rest Spaans en die kunnen niet veel Engels of Nederlands. Maar ze zijn allemaal vriendelijk :) Ik heb zelf stage gelopen bij de dierenarts daar en dat vind ik echt een aanrader. Maar je kan ook puur voor de dierverzorging gaan.

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-14 18:14

Bedankt voor alle reacties!

Ik zit in het 3e leerjaar (alleen heb vorig jaar verkort gedaan dus 2 jaar in 1 jaar)
het liefste niet met honden.. Vind honden echt leuk maar voor buitenlandse stage graag andere dieren

heb inderdaad op aequor gezocht, maar het is nogal lastig om er goed achter te komen hoeveel het kost etc.

Het liefste ergens waar het of goedkoop is of gratis onderdak in ruil voor daar werken.

@ Kirsha : Ik ga zeker even kijken bij die Cikananga! die sprak me ook wel aan