Ik woon op kamers in een meerpersoonshuishouden met 2 huisgenoten. Omdat wij studenten zijn en om die reden vrij weinig te besteden hebben wilde wij kwijtschelding aanvragen voor gemeentelijke belastingen (en die zijn hoog!
). Mijn huisgenoten hebben een lening bij de DUO om hun studie te betalen en om deze reden is de kwijtschelding afgewezen. Volgens de gemeente hebben wij (vanwege die lening van mijn huisgenoten) een inkomen boven bijstandsniveau en moeten we daarom gewoon betalen. Ik heb de gemeente gebeld en de telefoonmiep zei dat ik niet veel kans maakte als ik er iets tegenin wil brengen. Ik vind het idioot dat een lening wordt gezien als inkomen en dat je daarom die belasting wel moet betalen. Dat zou dus betekenen dat als zij niet zouden lenen wij ook niet die belasting te hoeven betalen. Dat lenen doen ze niet om een makkelijk leven te hebben maar om oprecht de studie gewoon te kunnen betalen (6e studiejaar omdat we nog een master zijn gaan doen). Mijn vraag is, heeft iemand van jullie ervaring mee en zijn jullie er wel uitgekomen?