Komt eerst even een situatieschets die misschien langer uitvalt dan gepland, maar dan weet je in ieder geval hoe het hier zit

Ik ben in het leerjaar 2009/2010 begonnen op niveau 4. Ik wilde dierenartsassistente gaan worden, maar al gauw bleek dit te hoog gegrepen. In 2010/2011 heb ik jaar 2 gedaan, maar heb toen besloten af te zakken naar niveau 3. Veel persoonlijke problemen, depressie etc. zorgde voor belabberde schoolresultaten en verzuim, veel verzuim
. Als een uitvlucht ben ik toen uit huis gegaan en bij huisgenoten in gekomen waar ik tijd zou krijgen voor mijn studie. Helaas was dit 1 grote fout, en leverde het alleen maar meer stress op. Ook dat jaar ging slecht en zorgde voor nogmaals een afstroming. Niveau 2 was het niveau van afgelopen leerjaar. Wegens ook daarin problemen thuis heb ik moeite gehad met dingen afmaken, en moest daardoor 25 augustus (afgelopen maandag) toetsen inhalen. Daar ben ik voor geslaagd, en heb dus mijn niveau 2 diploma binnen 
Alles leek in kannen en kruiken. Ik heb in de zomervakantie de benodigde brieven binnen gekregen voor mijn volgende studie (trimmen gezelschapsdieren). Mijn aanmelding was goed gegaan, boekenlijsten en stageformulieren...alles was binnen. Echter kreeg ik 23 augustus ineens een brief binnen van school. Omdat ik mijn niveau 2 diploma nog niet behaald had (logisch, ik had de afspraak staan de toetsen de 25e te doen) werd mijn aanmelding geannuleerd.
Ik dacht eerst; administratief foutje, dus ik belde er achteraan. Nee hoor, die brief klopte, en ik moest de dag later op een intake. Helaas hebben ze mij een negatief studie advies gegeven vanwege mijn verzuim in de voorgaande jaren. Ik wilde er eerst tegenin gaan, maar heb mij hier inmiddels bij neergelegd en ben zoekende naar een andere opleiding elders. Een compleet nieuwe start.
Nu zocht ik eerst nergens problemen, tot een vriend van mij mij erop attendeerde dat dit misschien behalve jammer, ook nog eens niet mogelijk was van mijn school om mij twee dagen voor mijn nieuwe opleiding te vermelden dat ik daar niet naar school mag gaan. Hierdoor heb ik mij namelijk niet op tijd in kunnen schrijven op een andere opleiding, en is het nu is het dus maar afwachten en hopen dat er nog plek is op de opleiding die ik wil...
Weet iemand hier meer over, en waar ik sta hierin?
Als school hier volledig mee in zijn recht staat, prima. Dan hoor je mij er niet over, maar als het niet zo is wil ik toch kijken wat ik dan kan doen verder

Misschien wel zo handig