Dit jaar is mijn laatste jaar van de opleiding MBO Diermanagement niveau 4. Ik heb hiervoor 3 jaar havo/vwo gedaan en volg als extra dit jaar een aantal doorstroomvakken voor HBO. (wiskunde, engels en biologie)
Het punt is.. Na dit jaar wil ik eventueel een tussenjaar nemen, of beginnen aan een HBO.
Ik zit nu met 2 vragen:
- ga ik een tussenjaar doen, of direct beginnen aan een HBO?
- welke HBO opleiding wil ik gaan doen?
Ik heb geen idee wat voor opleiding mij interessant lijkt. Het belangrijkste vind ik dat er een goede baankans is na de opleiding, maar het moet natuurlijk ook leuk zijn.
Mijn grootste passie is de paardensport, echter lijkt het me niet verstandig om in die sector een HBO opleiding te doen. Momenteel ben ik voorzitter van de studentenraad van mijn school, en ik merk dat ik het werk wat daarbij komt kijken ook wel heel leuk vind. (vergaderingen leiden en voorbereiden, in gesprek gaan met de directie, college van bestuur, docenten, studenten en andere MBO instellingen, meedenken over hoe de school verbetert kan worden en wat het beste is voor de studenten)
Verder vond een vriendin het wel iets voor mij om advocate te worden, alleen moet je daar volgens mij gigantisch lang studeren en met de huidige plannen voor het leenstelsel is dat niet heel gunstig.
n het najaar ga ik in ieder geval naar wat open dagen van HBO instellingen, dus dat is een begin. Ik hoop dat Bokt een aantal tips heeft voor mij wat betreft het kiezen van een interessante HBO studie, of waar ik moet beginnen met zoeken in deze brij van opleidingen!
) maar ook hierbij weer de vraag: hoe is de kans op een baan na de opleiding?