Studenten diergeneeskunde/dierenartsen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tanya

Studenten diergeneeskunde/dierenartsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 16:19

Hoi bokkers!

Ik studeer volgend jaar af als arts (voor mensen), echter heeft het altijd gekriebeld voor de dierengeneeskunde en ik ben nu sterk aan het overwegen om die studie erachter aan te doen. Nu hoopte ik dat hier wat studenten dierengeneeskunde zaten die mij wat meer konden vertellen en vragen wilden beantwoorden. Je mag me een PB studeren of hier reageren, alvast bedankt!

Edit: laat maar, ik lees net dat de studie 6 jaar duurt en geen 3 zoals ik dacht, dat is mij te lang.
Laatst bijgewerkt door Tanya op 21-08-14 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 16:23

Een student diergeneeskunde meldt zich! Ik ga dit jaar starten met diergeneeskunde in Antwerpen, in Utrecht ben ik uitgeloot (klasse B). Er zitten hier nog heeeeel veel diergeneeskunde studenten en afgestudeerden die nu al je vragen kunnen beantwoorden, ik zal dat pas kunnen vanaf eind september (dan begint de opleiding) :)

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 16:28

Zo'n 3 jaar geleden was ik aan de opleiding begonnen en heb hem helaas niet afgemaakt aangezien ik maar enkele vakken gehaald had. Doodzonde maar wat heb ik genoten van die tijd. Al zijn de proffen in Antwerpen soms verdorie irritant (je bent niet nodig, jullie kunnen niets, stelletje parasieten,..). Ik wens jullie beide heel veel succes met de opleiding, dat jullie mogen slagen en veel vrienden mogen maken, het studentenleven mogen proeven en alles uit de kast kunnen halen. :D
Edit: Ja het is 6 jaar, geen 3. Maar je kan 3 jaar gaan voor je bachelor? :)

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 19:29

SETEFURII schreef:
Zo'n 3 jaar geleden was ik aan de opleiding begonnen en heb hem helaas niet afgemaakt aangezien ik maar enkele vakken gehaald had. Doodzonde maar wat heb ik genoten van die tijd. Al zijn de proffen in Antwerpen soms verdorie irritant (je bent niet nodig, jullie kunnen niets, stelletje parasieten,..). Ik wens jullie beide heel veel succes met de opleiding, dat jullie mogen slagen en veel vrienden mogen maken, het studentenleven mogen proeven en alles uit de kast kunnen halen. :D

Ja, alleen dan word je alsnog geen dierenarts, en het lijkt mij juist leuk om de normale arts en dierenarts te kunnen combineren :)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:34

Tanya schreef:
SETEFURII schreef:

Ja, alleen dan word je alsnog geen dierenarts, en het lijkt mij juist leuk om de normale arts en dierenarts te kunnen combineren :)

Baasje voor de blindedarm terwijl aan zijn voeten de kat ligt om gesteriliseerd te worden :D
Dat was even een flauw grapje van mijn kant.

Krijg jij op basis van je huidige BA/MA geen vrijstellingen waardoor je niet het gehele programma hoeft te doorlopen. Dat was bij mij wel het geval dat was dan wel geen (dier)geneeskunde maar ik zou daar toch eens naar informeren.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 21:12

Tazzey schreef:
Baasje voor de blindedarm terwijl aan zijn voeten de kat ligt om gesteriliseerd te worden :D
Dat was even een flauw grapje van mijn kant.

Krijg jij op basis van je huidige BA/MA geen vrijstellingen waardoor je niet het gehele programma hoeft te doorlopen. Dat was bij mij wel het geval dat was dan wel geen (dier)geneeskunde maar ik zou daar toch eens naar informeren.

Ik heb er inderdaad een mail over gestuurd, dat zou al veel schelen denk ik. Welke vrijstellingen kreeg jij en wat was jouw andere studie?

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 13:59

ik denk ik stel mijn vraag hier maar even, hoe ziet het rooster er een beetje uit? zit je van 9-5 op school ?