Vrijstelling krijgen van 1 vak?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shethorsie

Vrijstelling krijgen van 1 vak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 12:30

Op onze school hebben we een soort van Drama. Dit hebben we 1 blok uur in de week (90 minuten). Ik haat het vak heel erg en had de afgelopen jaren er veel problemen mee gekregen (voor details stuur me een prive bericht). Mijn 'begeleider' op school weet er van, en de docent ook en mijn coördinator ook. Maar ik zit er weer erg tegen op en ik vroeg me af of het mogenlijk is om vrijstelling te krijgen voor deze lessen en dat ik dan in dat blok uur op school blijf en huiswerk maak of bijles neem. Denken jullie dat dit mogenlijk is? Binnenkort zoek ik mijn begeleider even op en vragen of dit mogenlijk is. Maar hebben jullie misschien nog tips voor dit gesprek?

Trouwens, het is geen examen vak en dit is het laatste jaar dat ik het heb. En vorig jaar mocht ik de eerste paar weken tijdens die les naar huis :') toen was ik altijd om 12 uur al uit 1 keer in de week _/-\o_

Sem_

Re: Vrijstelling krijgen van 1 vak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 12:34

Ik denk eerlijk gezegd niet dat dit mogelijk is, maar je kan het natuurlijk altijd vragen. Dan zul je wel een goede reden reden moeten hebben.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 12:41

Als je er cijfers voor krijgt lijkt het me dat je het niet zo kan laten vallen. Is het een verplicht vak ? Als het niet zo is, je kan het altijd vragen aan je begeleider of coördinator. Het beste is om dan gewoon met de deur in huis te vallen met wat je wil en waarom.

Shethorsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 16:34

Sem_ schreef:
Ik denk eerlijk gezegd niet dat dit mogelijk is, maar je kan het natuurlijk altijd vragen. Dan zul je wel een goede reden reden moeten hebben.

Ik heb goede reden... Vind ik zelf dan. Dinsdag ga ik het denk ik overleggen

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 16:38

Bij ons op school kun je met een dislextie verklaring de vreemde talen in de onderbouw laten vallen.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 16:39

Volgens mij is school verplicht je een x aantal uren les te geven en daarmee rekenen ze vast ook dat vak. Vrijstelling krijgen omdat het moeilijk is, is vaak geen goede reden, tenzij het een keuze vak is en je er een andere voor volgt. Geen examen betekend niet ook geen schoolexamen, iets dat voor veel vakken wel verplicht is.

Ik zou dus even overleggen met jouw coördinator over wat wel of niet toegestaan is. Hoewel ik het wel oneerlijk vind tegenover ook de andere leerlingen, die wel het vak volgen...

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 16:41

Ik heb ook vrijstelling gekregen voor oa gym, natuurkunde, drama en scheikunde dus het is vast mogelijk :)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 16:44

Denk niet dat het een geldige reden is om als je Drama moeilijk vindt, het gewoon mag laten vallen. Dan kan iedereen wel allemaal vakken laten vallen omdat ze het moeilijk vinden. School is er juist om ervan te leren, niet om het moeilijke uit de weg te gaan.
Tuurlijk kan je het vragen, maar verwacht maar niet dat je die lessen niet meer hoeft te volgen, dan kan het altijd nog meevallen als ze toch meewerkend zijn. Maar mij lijkt het ook niet eerlijk tegenover de andere leerlingen die het wel moeten volgen dan.

Shethorsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 17:15

1234 schreef:
Denk niet dat het een geldige reden is om als je Drama moeilijk vindt, het gewoon mag laten vallen. Dan kan iedereen wel allemaal vakken laten vallen omdat ze het moeilijk vinden. School is er juist om ervan te leren, niet om het moeilijke uit de weg te gaan.
Tuurlijk kan je het vragen, maar verwacht maar niet dat je die lessen niet meer hoeft te volgen, dan kan het altijd nog meevallen als ze toch meewerkend zijn. Maar mij lijkt het ook niet eerlijk tegenover de andere leerlingen die het wel moeten volgen dan.

Het is ook niet omdat ik het moeilijk vind.... Maar een andere reden wat ik niet zo hier zegt, stuur maar een pb als je wilt weteb