Opleiding Paarden osteopathie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ChevalNoir

Opleiding Paarden osteopathie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-14 18:55

Wie heeft er ervaring met de opleiding Osteopathie aan de Hippo Sofia Academie?

Ervaringen met Icreo e.a. zijn ook van harte welkom!

Ik wil een carriere switch gaan maken. Ik heb al een HBO opleiding gedaan, maar helaas geen medische. Nu ben ik me aan het oriënteren..

hwn

Re: Opleiding Paarden osteopathie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 18:56

Ik volg even mee. Icreo kan ik ook niet starten wegens geen medische vooropleiding, maar ik twijfel over Hippo Sofia. Ik denk trouwens dat er nog geen afgestudeerden zijn bij Hippo Sofia?

ChevalNoir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-14 18:57

Volgens mij is de opleiding aan Hippo Sofia inderdaad pas gestart in 2013. Misschien zijn er mensen die er -as we speak- studeren?

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 19:08

Ik meen dat je bij Icreo een medische vooropleiding nodig hebt(fysiotherapie,arts)
Ik vind het daarom ook vreemd dat je bij Hippo Sofia in 2 jaar een diploma ''paardenosteopathie'' kan behalen zonder medische basiskennis/vooropleiding? Er zit imo nogal een groot verschil tussen beide opleidingen, qua duur, vooropleiding/eisen etc.

ChevalNoir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-14 19:34

Icreo is paarden en honden. Daarnaast is het 6 x 2 dagen = 12 dagen, x 3 jaar. Dat is in totaal dus 36 dagen. Natuurlijk zal er ook tijd nodig zijn voor zelfstudie e.d.

Hippo sofia is alleen voor paarden. Het eerste jaar is 12 x 2 dagen= 24 dagen,x 2 jaar.

Ik vind die voorkennis wel belangrijk, maar 4 jaar studeren voor iets waar ik weinig mee ga doen vind ik niet handig (bv fysiotherapie voor mensen). Ik wil me graag verdiepen in alles m.b.t. Paarden.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 20:18

Ik heb met Hippo Sofia een heel beperkte ervaring ivm cranio-sacraaltherapie, en ik vrees een beetje dat het iets teveel de zweverige, overdreven "natuurlijke" kant op gaat, hangt er natuurlijk vanaf wie de gastdocenten zijn.

am13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 21:44