Ik ben heel lang niet naar school geweest, maar sinds een jaar ben ik weer bezig. Super leuk en de beste keuze die ik gemaakt heb! Ik ben nu bezig op MBO3: Verzorgende IG.
Ik heb altijd gezegd dat ik iets met zorg wilde gaan doen. Nou ben ik voor de vakantie in een behoorlijk gat gevallen, ik loop stage in de ouderenzorg en werd ineens heel bang om een overleden iemand te vinden.
Daar zit ook een verhaal achter, in het kort: op mijn 17de overleed mijn moeder plotseling. Het feit dat ik nu al die mensen op stage begin te kennen maakt die angst: een bekende die overlijdt.
Even time-out op stage gehad en daarna vakantie. Nu weer wat opgeknapt en ik begin volgende week met een nieuwe periode op dezelfde stage. School gaat weer beginnen; het gewone leven.
Ik heb voor de vakantie ook enorm getwijfeld of dit echt was wat ik wilde. Ik vind het leuk, maar ik denk dat ik het niet leuk genoeg vind. Gisteravond in bed weer die twijfel: wil ik dit echt wel?
Mensen helpen vind ik leuk en ik ben niet vies van poep en plas (
), maar die oudere mensen in luiers enzo...neuh, dat vind ik niet heel erg leuk.Daarbij knap ik, heel stom, behoorlijk af op de werktijden. Ik heb voor mezelf structuur nodig, ik heb liever gewone werktijden i.p.v. 's ochtends idioot vroeg mijn bed uit en dan ineens weer een dienst die duurt tot 23:15.
Niet dat ik uit hoef te slapen hoor! Ik heb stage gelopen op een basisschool en stond daar ook om 8 uur. Dat was wel heel anders, ik zat daar in groep 2 en heb een super tijd gehad. Onderwijs was ook iets waar ik over heb getwijfeld. Uiteindelijk zorg gekozen omdat ik dacht dat ik dat het liefste zou doen.
Ik heb net een gesprek met mijn begeleider gehad op school, en eigenlijk ben ik daardoor alleen maar meer gaan twijfelen.
Ik denk vaak terug aan mijn vorige stage (andere, bredere opleiding) en dat ik misschien toch iets met onderwijs wil. Maar ja, onderwijsassistent is niet bepaald een beroep waar ze om springen.
Ik vind medische zaken heel interessant, kwam net op Laborant. Is dat dan iets? Iemand ervaringen met dat beroep of de opleiding?
Kortom: ik weet het even niet meer. Bokt is erg groot, misschien zijn hier mensen die ideeën hebben over een opleiding? Mag ook best een meer theoretische opleiding zijn. Ik ken de meeste Zorg&Welzijn opleidingen wel, ik ben benieuwd of hier mensen "out of the box" denken! Ben ik zelf niet heel goed in.
Sorry voor het lange verhaal!