Ik ga volgend jaar examen doen op de Havo, en natuurlijk begin ik me nu al een beetje te oriënteren wat ik daarna ga doen.
Ik wil graag arts worden (ik weet nog niet wat voor), maar daarvoor moet ik eerst een HBO opleiding hebben gedaan, aangezien een artsenopleiding universiteit is. Daarom wil ik in NL iets met biologie studeren.
Maar daarna dus. Ik zou héél graag in Stockholm willen studeren. Ik ben al thuis in het land (we hebben er al 10 jaar een vakantiehuis), en ik ben de taal aan het leren. Datoet dus verder geen probleem zijn, ook omdat universiteit in het Engels is (ook geen probleem, ik heb 4 jaar TVWO gedaan).
Maar wat is een goede artsenopleiding in Stockholm? Ik weet wel dat ze in weden hele goede artsen hebben. Ook heb ik gejoord dat studentenkamers niet veel kosten, voor 2700-3000 kronen per maand heb je al snel een kamer met elektriciteit en water inbegrepen, dat is mij verteld. Maar is dit zo? Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik zou dan ook een bijbaantje willen. Ik werk nu als serveerst in Hotel New York in [naam], dus ik heb al ervaring enzo. Is het in Stockholm mogelijk om een bijbaantje in de bediening te krijgen?
Er zullen vast nog wel wat vragen volgen, maar hier laat ik het voorlopig even bij.