Ik wil graag stage gaan lopen, maar ik kan niet kiezen tussen Jade Zorggroep (afgesloten woongroep met slachtoffers van mensenhandel) en Slachtofferhulp Nederland.
Zijn er hier mensen die hier stage hebben gelopen of werken? Op de website kan ik informatie vinden, maar dat is voor mij niet genoeg. Ik ben benieuwd naar persoonlijke ervaringen. Hoe zag een dag er voor jou uit?
Welke stage zou beter staan op mijn cv? Zou dit uitmaken?
Beiden lijken mij leuk. Bij Jade krijg je stagevergoeding van 250 euro. Bij Slachtofferhulp geen. Mocht Slachtofferhulp Nederland beter op een cv staan, is het deze investering dan waard?
Ik denk dat het wel handig is om te weten welke opleiding je doet en welke richting je op wil. Of een stage beter staat op je CV heb ik me nooit druk over gemaakt, zolang het maar past bij mijn beroeps perspectief. Natuurlijk moet je het ook interessant vinden en je niet compleet blind staren op stagevergoeding, het is leuk en makkelijk en vooral een fijne toevoeging. Maar ik zou daar niet mijn stage voor uitkiezen.
Succes!
Dkschrute
Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-14 19:18
Sph/mwd. Ik vraag me af wat betere ervaring is om uiteindelijk in de GGZ te komen.
Beide instellingen ken ik niet. Ik doe namelijk ook MWD. De Ggz heeft een breed bereik van doelgroepen. Kan je ook specifieker zijn wat je het meest aanspreekt? En kan school je hier niet in begeleiden?
Hoihoi, ook ik doe MWD. Heb je al eens gedacht aan jeugdzorg/jeugdpsychiatrie en psychiatrische ziekenhuizen? Als je richting de GGZ wil zou dit ook erg toepasselijk en interessant kunnen zijn