Stage Curaçao!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NewYork

Stage Curaçao!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 16:12

Over 3 weken is het dan zo ver, dan vertrek ik naar Curacao om daar stage te gaan lopen.
4,5 maand zal ik daar zijn, samen met mijn vriend en een klasgenootje. Ik ga die periode stage lopen bij een full service reclame bureau en mijn vriend bij een duikschool.

Ik ben al eens eerder 3 maanden van huis geweest, toen was ik alleen. [BRT] Werkvakantie ranch amerika

Die ervaring heeft mij veel geleerd als persoon, en ik hoop dat deze reis mij weer veel gaat leren.
Maar van deze reis verwacht ik ook veel leuke dingen, veel feestjes, veel snorkelen, duiken ed.

Zijn er hier mensen ook lang op Curaçao geweest, wat moet ik (buiten de toeristische dingen) en doen, proeven, zien, horen?!

ralphtdw

Re: Stage Curaçao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 16:19

Leuk hoor.
Mijn zusje heeft er een half jaar gezeten voor de beveiliging.
Het is er goed warm daar moest ze echt aan wennen.
En het kan er soms wel gevaarlijk zijn. In bepaalde delen.
Je kan ook met een klein vliegtuigje na Aruba.
En hoorde dat het vooral een duur land was.
Maar ze heeft zich er heel goed vermaakt

nikkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 16:28

Wat leuk dat je stage gaat lopen op Curaçao! Mijn nichtje heeft het afgelopen half jaar ook stage gelopen op het eiland en ik ben er in mei op vakantie geweest.

Wat ik vooral mooi vond was een boottocht naar klein Curaçao. Ik heb toen de tip gekregen om op woensdag te gaan, omdat er dan maar 1 boot op het eiland is, dus dan is het er stukken rustiger. Wij hebben toen heel veel zeeschildpadden gezien met snorkelen.

Ook is er bij veel cafétjes/strandtentje een keer per week happy-hour, waar dan ook veel stagiaires zijn.
Bij ons hotel lagen toen van die soort krantjes (weet de naam ervan niet meer), waarin per week stond wat er te doen was op het eiland. Deze zullen vast ook wel ergens anders te krijgen zijn.

Verder heb ik niet echt tips voor je. Geniet van je stage en van het eiland, het is echt heel mooi!

NewYork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 19:16

Dank jullie voor de reacties!

Nikki, de boottocht naar klein curacao staat zeker op de planning (als mijn vriend en ik een jaar samen zijn waarschijnlijk). Fijne tip van de woensdag, die zal ik zeker onthouden!

Dat het er soms gevaarlijk kan zijn dat heb ik gehoord, maar dat kan het in nederland ook. Tevens ben ik ook alleen in Los Angeles geweest, waar het ook niet altijd even veilig is. Je moet altijd goed op jezelf en je spullen passen. En we houden hier zeker rekening mee, dankje!

Oh die krantjes over de happy hours zijn ook super handig, ik neem aan dat ze die ook hebben bij ons studentenhuis! goeie tip!

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 19:24

Veel succes, ga je een reisverslag bijhouden?
Ik wens je een super tijd!

NewYork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-14 11:08

Furrow, Ik ben zeker van plan een blog bij te gaan houden. Dat heb ik van Amerika ook gedaan en dat is zo leuk om later terug te lezen!

Ik zal de link hier ook delen als ik hem aan heb gemaakt! :)

Joyce_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 11:20

Ik heb er geen stage gelopen, of 3 maanden geweest. Maar heb er wel een bezoekje gebracht aan Curacao :)

Is een leuk eiland, geweldige stranden en gezellige restaurants en cafés. Een tip is om te gaan BBQ'en op Rock Beach, gewoon lekker casual, niks chiques maar als stagiair prima te doen! Zijn ook andere Nederlandse en Amerikaanse jongeren die daar werken. Je zit op een strand, krijgt een eigen BBQ en kijkt uit over de zee en zonsondergang!
Mambo Beach wordt vaak veel over gedaan, momenten dat ik er ben geweest was er geen fluit aan. Maar denk dat de feesten wel leuk zijn! Ziet er gaaf uit althans!

Mocht je het nog niet hebben geregeld, een auto is echt een must onder hand op het eiland! Zonder sta je echt nergens. Zeker als je er langer zit :j

Zoals wordt genoemd is het inderdaad wel gevaarlijk. Gevaarlijker dan in Nederland. Je moet goed oppassen in welke wijken je komt, en 's avonds zeker niet alleen over straat lopen. Je ziet ook alle winkels achter tralies en dat is niet voor niks. Je hebt ook echt wijken waar je niet moet komen. Merk je ook goed als je daar bent. 's avonds staan bij restaurants ook beveiligers e.d. Overdag is er gewoon in de begaanbare stukken niks aan de hand! :)
Bij ons werd ook aangegeven, laat niks, maar dan ook niks in de auto liggen. Zelfs geen plastic zak, want ze breken alles open. En dit geloof ik ook zo dat ze dat doen. Dus om gedoe te voorkomen is dat misschien een goeie!

Snorkelen is ook echt een aanrader! Zitten zoveel gave vissen en beesten! Als je er wat langer zit ga je op een gegeven moment ook doorhebben wanneer je het beste waar kan gaan snorkelen. Vooral bij rotsen en koraalstukken zitten de mooiste!

En daarnaast is heerlijk rondtoeren op het eiland leuk! Je ziet de meest bizarre dingen die daar kunnen en allerlei moois. En tussendoor een mooi strand pakken op een vrije dag is heerlijk natuurlijk!

Hoop dat je er wat aan hebt!
Wens je heel veel plezier! :D

Joyce_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 11:23

Oh en mocht je nog lekker willen gaan uiteten! De Gouverneur en Kome zijn echt leuk en ontzettend goed! *\o/* Je betaalt wat, maar dan heb je ook echt goed eten!

Welliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 11:24

Wat super leuk! Ik heb een bijna een jaar op curaçao gewoond (en mijn moeder komt daar oorspronkelijk vandaan).
Het eten is zooo goedkoop en ongelofelijk lekker.
Je hebt bijvoorbeeld "Truck di Pan (betekent broodjesvrachwagen) waar ze heerlijke broodjes verkopen.
Alle kleine snackbar achtige winkeltjes verkopen heel goedkoop lekker eten
maar het allerlekkerste (en tevens goed betaalbaar) zijn de antilliaanse chinezen. Ohgosh ik zou nooit meer gezond eten als ik daar zou wonen hihi.

Ohja en Lovers Juice is het aller lekkerste sap ter wereld :)

Geniet ervan!

NewYork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-14 11:28

Wat leuk al die verhalen. Ik ben ook echt heel erg benieuwd en ik heb er mega veel zin in.

Een auto hebben we al geregeld gelukkig. En ik ben van plan zeker niet alleen over straat te gaan s'avonds. Het scheelt dat ik met mijn vriend ben, die Let goed op me. :)

De eet tentjes en de BBQ ga ik ZEKER onthouden! En de feestjes op mambo beach gaan we meemaken :D

Dankje Joyce, die ga ik onthouden voor speciale gelegenheden :)

Welliej, daar heb ik veel aan! Ik heb aardig wat te proeven daar haha!

Joyce_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 11:41

Leuk dat je er iets aan hebt en mee kan doen! :)

Ik zie nu tevens iets staan over een tip voor een tripje naar Aruba. Ik geloof inderdaad ook dat die mogelijkheid er is. DOEN! Ik ben zelf ook twee opeenvolgende jaren op Aruba geweest, en dat is echt zo'n geweldig eiland! <3
Naar mijn mening nog mooier dan Curacao. Stranden mooier, sfeer beter, echt gewoon top!
Wat wel wordt genoemd is dat Aruba duur is, dat klopt Aruba is er gericht op Russische en Amerikaanse toeristen, terwijl Curacao is gericht op Nederlanders met een mix van locals.
Maar als je een keer de mogelijkheid hebt om dat te doen, is dat ook zeker een aanrader! Geen idee wat de kosten e.d. zijn. Maar Aruba is het dubbel en dwars waard!