Iemand verstand van supermarkt cao? Gaat over reserve staan.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dapnik

Iemand verstand van supermarkt cao? Gaat over reserve staan.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 20:15

Ik heb een bijbaantje bij een supermarkt, dit doe ik tot ik genoeg kan verdienen met mijn eigen bedrijf. Nu is het super druk hier in de zomer en wordt ik ook veel meer ingeroosterd. Op mijn contract staat dat ik een contract heb van 13 uur, maar volgens hun heb ik 13-24. Nu werkte ik vorige week 35 uur en deze week kom ik weer in die richting(normaal werk ik 20 á 25 uur). Dit is voor mij te veel en dat weten ze ook. Nu sta ik zaterdag ook nog reserve, mag ik dit weigeren?

SnuitjeLove

Re: Iemand verstand van supermarkt cao? Gaat over reserve staan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 20:26

Geef het even door bij je leiding dat je deze dag niet kan en dat je minder uren wil maken. Dan kunnen zei hier rekening mee houden.
Zelf werk ik ook bij een supermarkt en heb ik een 0-uren contract. Maar ik maak in de vakantie wel 30uur per week.
Liever werk ik ook niet zoveel, maar de leiding moet je wel inplannen als de rest op vakantie is dus zij kunnen je soms nodig hebben.

pillow

Re: Iemand verstand van supermarkt cao? Gaat over reserve staan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 20:49

Volgens mij kunnen ze je nooit verplichten tot overuren

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 08:56

Inroosteren is wat anders dan reserve staan. Als ik ingeroosterd sta ga ik uiteraard gewoon werken. Ik wil weten of ik kan weigeren als ze me bellen omdat ik reserve sta.