Vorig jaar ben ik getrouwd en zijn wij op huwelijksreis geweest naar Mexico voor 3 weken.
De dag na aankomst in het hotel ben ik heel erg ziek geworden. Na het een paar dagen aangekeken te hebben, ben ik naar het ziekenhuis geweest. Klachten: enorme misselijkheid, diarree, koliekpijn, flauwvallen van de pijn, gevoel van een soort band om je maag en uitstraling naar je rug.
Eenmaal in het ziekenhuis is er een echografie gemaakt. Resultaat: knoeperd van een galsteen, ontstoken gal en een urineweginfectie. Advies van de doktor was een operatie waarbij de galblaas wordt verwijderd.
Ok
Een ziekenhuis bezoek vind ik al niks en dan krijg je dit nieuws. En dat terwijl je in het buitenland bent...Ik moest dit even laten bezinken en ben teruggekeerd naar het hotel met een lading antibiotica en pijnstilling. Inmiddels had ik mijn collega op het werk ook al ingelicht van de situatie.
Elke dag werd de pijn iets minder. Toch kon ik niet van het resort af, want ik moest bij het ziekenhuis in de buurt blijven. Eerder naar huis kon niet, er waren geen vluchten beschikbaar aangezien het geen levensbedreigende situatie was. Gelukkig heb ik met pijnstillers de situatie uit kunnen zingen en ben ik direct daarna in Nederland geopereerd en gaat alles nu goed.
Ik was mijn vakantiedagen aan het nalopen en zag dat deze 3 weken 'vakantie' nog steeds afgeboekt staan.
Nu las ik dat een werkgever deze dagen terug dient te boeken bij ziekte. Bij mij is sprake van een duidelijk geval. Ik heb zelf de PenO manager nog gesproken toen ik weer terug was in NL over de situatie.
Kan ik het maken om nu nog deze dagen terug te vragen? De situatie is dat ik dit jaar geen vakantiedagen meer heb en dus nu moet overwerken om nog vrij te kunnen nemen.
Dank je!

Dan maar in januari dagen kopen!