welke tussenstap?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

forest11

welke tussenstap?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-14 01:35

hoi hoi,

Ik ga nu naar de 4e van de Mavo. Ik weet in geuren en kleuren te vertellen wat ik later worden wil. alleen weet ik niet zo goed welke tussenstap ik moet hebben.

Ik wil later erg graag creatieve therapeut worden. ik weet dat dit HBO is. ook weet ik dat ik met MBO niv. 4 hierop kan instromen. Dat is al duidelijk voor mij, ik ga geen HAVO hierna doen, maar ik volg mijn pad via MBO niv. 4.

Ik weet alleen niet welke opleiding dan het beste aansluit op de opleiding creatieve therapie.
Welzijn bijvoorbeeld is erg breed, te breed. hiermee kan je volgens mij het best door stromen naar bijvoorbeeld de ouderen en gehandicapten zorg. Ik wil graag mensen helpen die psychisch niet lekker in hun vel zitten. voornamelijk volwassenen.

Dan heb je ook nog SPW, maar dat is meer pedagogie, heb me er verder ook niet echt in verdiept.

SAW, onderwijsassistent?

kortom weet ik mijn doel wel, maar de weg er naar toe is nog onbekend.

Anoniem

Re: welke tussenstap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 01:37

Opleiding persoonlijk begeleider specifieke doelgroepen?
Niveau 4 en je kan zowel de psychiatrie als gehandicaptenzorg in.

Prrrr

Re: welke tussenstap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 10:48

Maatschappelijke Zorg sluit goed aan bij CT, Sociaal-cultureel werk ook, maar is minder gericht op het individu, Sociaal Pedagogisch werk kan ook. Onderwijsassistent kan, maar sluit minder aan op CT.