Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Citaat:Wijzigen van een reeds vastgestelde vakantie
Op grond van artikel 7: 638 lid 5 BW kan een werkgever ook een reeds vastgestelde vakantie wijzigen als hij voor deze wijziging gewichtige redenen kan aanvoeren. De werkgever kan dit alleen doen in overleg met de werknemer. Als de werknemer schade lijdt omdat zijn vakantie wordt gewijzigd, dient de werkgever deze te vergoeden.
different1 schreef:@ amaris: nee, ik werk niet in de kledingbranche, je hebt pb.
Buitengewone vakantiedagen worden uitbetaald bij uitdiensttreding, gewone vakantiedagen niet. Althans, zo heb ik het begrepen.
Net de AM gesproken, de manager weigerde haar planning over te nemen en vond dat zij daar geen zeggeschap over mocht hebben.
Heb het verlengen van m'n contract aangekaart, hoefde ik me geen zorgen over te maken maar ik houd er zeker wel rekening mee.
Shadow0 schreef:Rocamor: als het contract niet verlengd wordt, worden die uren toch uitbetaald? Waarom zou dat niet kunnen?
MarjanB schreef:Nee het mag niet, een werkgever moet die uren uitbetalen. Wij hebben dat laatst allemaal uit laten zoeken door de rechtsbijstand. Als je zoekt op arbeidstijdenwet vind je vaak ook wel info. Daarbij heeft TS een niet fulltime contract dus zij mag werk weigeren zodra de vraag niet meer redelijk is (dat was in elk geval bij mijn vriend zo)
Rocamor schreef:Bij ons worden die uren wel gewoon uitbetaald, afhankelijk van hoeveel werk er is. Ik kan me ook (helaas) voorstellen dat er bedrijven zijn, die zeggen dat er niet uitbetaald wordt, maar dat je die uren dan maar moet opnemen. En vervolgens geen mogelijkheden hebben om alles op te nemen en de rest dus kwijt zijn.